SpaceX | Měsíc

SpaceX příští rok vyšle lidskou posádku k Měsíci!

SpaceX dnes vydal zprávu, že koncem roku 2018 plánuje vyslat k Měsíci soukromou dvoučlennou posádku. Neprozradil, o koho se konkrétně jedná, zájemci ale už složili potřebnou peněžní zálohu. Už tento rok proběhnou lékařské testy a potřebný trénink. SpaceX současně počítá s tím, že další lety podobného charakteru budou následovat.

Nemohlo by se tak ale stát bez NASA, jejíž Commercial Crew Program poskytuje SpaceX potřebnou podporu. Ještě letos firma vyšle k Mezinárodní vesmírné stanici novou kosmickou loď Crew Dragon. Poprvé poletí v automatickém režimu, v druhém čtvrtletí 2018 ale už k ISS vynese lidskou posádku. SpaceX plánuje čtyři mise k ISS ročně, tři budou přepravovat zásoby a materiál, jedna astronauty.

Soukromá mise má za cíl doletět k Měsíci, obletět ho a vrátit se k Zemi. Na Měsíci nebude přistávat. Raketa – silnější model Falcon Heavy – bude startovat z mysu Canaveral, ze startovacího komplexu 39A. Lidská posádka se tak do hlubokého vesmíru podívá znovu po dlouhých 45 letech.

Elon Musk dnes napsal o výletu na Mars na Twitteru. A stále vážně plánuje misi na Mars.

Podívejte se na video modelu interiéru chystané kosmické lodě Crew Dragon.

Zdroj: SpaceX

Diskuze (16) Další článek: Vyřešte problém obchodního cestujícího a Kiwi vám zaplatí cestu kolem světa

Témata článku: Elon Musk, SpaceX, Měsíc, Raketa, Falcon Heavy, Falcon, Crew Dragon, Dragon, Vesmírný komplex, Heavy, Elon, Moon, Crew, První stupeň, Startovací komplex, Send, Astronaut, Hluboký vesmír, Mys Canaveral, Oblet, Stupeň, Canaveral, Stupeň rakety, Posa, Beyond

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy