SpaceX | Měsíc

SpaceX příští rok vyšle lidskou posádku k Měsíci!

SpaceX dnes vydal zprávu, že koncem roku 2018 plánuje vyslat k Měsíci soukromou dvoučlennou posádku. Neprozradil, o koho se konkrétně jedná, zájemci ale už složili potřebnou peněžní zálohu. Už tento rok proběhnou lékařské testy a potřebný trénink. SpaceX současně počítá s tím, že další lety podobného charakteru budou následovat.

Nemohlo by se tak ale stát bez NASA, jejíž Commercial Crew Program poskytuje SpaceX potřebnou podporu. Ještě letos firma vyšle k Mezinárodní vesmírné stanici novou kosmickou loď Crew Dragon. Poprvé poletí v automatickém režimu, v druhém čtvrtletí 2018 ale už k ISS vynese lidskou posádku. SpaceX plánuje čtyři mise k ISS ročně, tři budou přepravovat zásoby a materiál, jedna astronauty.

Soukromá mise má za cíl doletět k Měsíci, obletět ho a vrátit se k Zemi. Na Měsíci nebude přistávat. Raketa – silnější model Falcon Heavy – bude startovat z mysu Canaveral, ze startovacího komplexu 39A. Lidská posádka se tak do hlubokého vesmíru podívá znovu po dlouhých 45 letech.

Elon Musk dnes napsal o výletu na Mars na Twitteru. A stále vážně plánuje misi na Mars.

Podívejte se na video modelu interiéru chystané kosmické lodě Crew Dragon.

Zdroj: SpaceX