SpaceX příští rok vyšle lidskou posádku k Měsíci!

SpaceX dnes vydal zprávu, že koncem roku 2018 plánuje vyslat k Měsíci soukromou dvoučlennou posádku. Neprozradil, o koho se konkrétně jedná, zájemci ale už složili potřebnou peněžní zálohu. Už tento rok proběhnou lékařské testy a potřebný trénink. SpaceX současně počítá s tím, že další lety podobného charakteru budou následovat.

Nemohlo by se tak ale stát bez NASA, jejíž Commercial Crew Program poskytuje SpaceX potřebnou podporu. Ještě letos firma vyšle k Mezinárodní vesmírné stanici novou kosmickou loď Crew Dragon. Poprvé poletí v automatickém režimu, v druhém čtvrtletí 2018 ale už k ISS vynese lidskou posádku. SpaceX plánuje čtyři mise k ISS ročně, tři budou přepravovat zásoby a materiál, jedna astronauty.

Soukromá mise má za cíl doletět k Měsíci, obletět ho a vrátit se k Zemi. Na Měsíci nebude přistávat. Raketa – silnější model Falcon Heavy – bude startovat z mysu Canaveral, ze startovacího komplexu 39A. Lidská posádka se tak do hlubokého vesmíru podívá znovu po dlouhých 45 letech.

Elon Musk dnes napsal o výletu na Mars na Twitteru. A stále vážně plánuje misi na Mars.

Podívejte se na video modelu interiéru chystané kosmické lodě Crew Dragon.

Zdroj: SpaceX

Diskuze (16) Další článek: Vyřešte problém obchodního cestujícího a Kiwi vám zaplatí cestu kolem světa

Témata článku: SpaceX, Kosmonautika, Elon Musk, Raketa, Měsíc, Crew Dragon, Falcon, Falcon Heavy, Spa, Send, Stupeň, Vesmírný komplex, Lidská posádka, Dragon Crew, Heavy, Hluboký vesmír, Beyond, SPAC, Canaveral, Startovací komplex, Crew, Dragon, Elon, Astronaut, Commercial Crew Program

Jak zkrotit běžící procesy ve Windows? Našli jsme 7 nejlepších bezplatných nástrojů

** V operačním systému Windows běží desítky procesů ** Pomocí k tomu určených nástrojů je můžete dostat pod kontrolu ** Našli jsme 7 nejlepších bezplatných aplikací

TipyNejlepší programyWindows
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy

VýpadekFacebookSociální sítě
Nové MacBooky Pro jsou neuvěřitelné stroje! Ale za jednu vadu na kráse to Apple schytá...

** Apple představil dvě nové řady MacBooků Pro ve velikostech 14 a 16 palců ** Lákadlem jsou hlavně nové vlastní čipy M1 Pro a M1 Max s extrémním výkonem ** Displeje mají poprvé „notch“

ČipyMacBookApple
Den D je tady, dnes vyšly Windows 11. Jak stáhnout instalační ISO?
Vy a počítač: Kdy přejdete na Windows 11?
Windows 11Vy a počítačAnkety