Starý nákladní kontejner se změní na prototyp vesmírného habitatu

Hliníkový nákladní kontejner, který byl zhruba před 15 lety vyroben za účelem transportu různých velkých zařízení na Mezinárodní vesmírnou stanici, bude transformován na prototyp vesmírného habitatu. Jde o další krok na cestě k realizaci plánované stanice Deep Space Gateway.

Deep Space Gateway by se měla nacházet na oběžné dráze Měsíce a astronauti by v ní měli žít až po dobu jednoho roku. To samozřejmě bude vyžadovat odpovídající vybavení.

Vnitřek kontejneru bude proměněn v jakési obydlí s místy pro práci i cvičení a s úložnými prostory pro jídlo, vodu, toaletní potřeby… prostě všechno, co potřebujete ke spokojené existenci ve vesmíru.

„Když jste doma, je snadné brát určité věci jako samozřejmost. Ale když se nacházíte mimo nízkou oběžnou dráhu Země, tak něco tak jednoduchého, jako zavolat rodině, je o něčem úplně jiném,“ uvedl Bill Pratt ze společnosti Lockheed Martin, která má tento projekt na starost. „Proto při práci na tomto habitatu musíme přemýšlet jiným způsobem.“

Dotyčný kontejner má dokonce jméno – Donatello. Není bez zajímavosti, že na rozdíl od dalších dvou kontejnerů (ano… Leonarda a Raffaella) nebyl nikdy používán. Jeho rekonstrukce potrvá přibližně 18 měsíců.

Zdroj: The Washington Post, Foto: Lockheed Martin

Podívejte se na zajímavé video z Mezinárodní vesmírné stanice:

Témata článku: Technika, Vesmír, NASA, Měsíc, Mezinárodní vesmírná stanice, Prototyp, Kolonizace, Gateway, Habitat, Washington, Oběžná dráha, Washington Post, Úložný prostor, The Washington Post, Lockheed Martin, Zajímavé video, Kontejner, Pratt, Rekonstrukce

• Karel Dvořák 28. 7. 2017 10:14:13
    Autor článku pravděpodobně neví, že anglické slovo habitat se překládá do...

Sondy Voyager už jsou čtyřicet let na cestě. Nesou důkazy o lidském životě

** Dnes uplynulo 40 let od startu sondy Voyager 2 ** Ta během své mise jako jediná v historii lidstva mise navštívila orbity hned čtyř planet ** Za dva týdny oslaví stejné výročí i sonda Voyager 1

Dnes | Schwarzman Marek

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

** Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů ** Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic ** Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových