Stephen Hawking: „Jsme svědky globální vzpoury proti odborníkům“

Jeden z nejznámějších astrofyziků současnosti v pátek 24. března promluvil v Hongkongu, kde se objevil v podobě „3D hologramu“. Kromě témat souvisejících s jeho hlavním oborem (černé díry, cestování na jiné planety atd.) přišly na přetřes také ekologické problémy jako odlesňování či změny klimatu.

Hawking prohlásil, že jsme svědky „globální vzpoury proti odborníkům“, neboť většina světových vůdců odmítá poslouchat rady vědců. Podobný postoj často zaujímá i široká veřejnost.

„Odpověď na tyto otázky přitom bude pocházet z oblasti vědy a techniky,“ vysvětlil. Zajímavé je, že podle jiných jeho názorů to bude právě vědecký pokrok, který lidstvo přivede do záhuby.

Dodejme, že Hawking se chystá vyrazit do vesmíru a stát se tak prvním člověkem s amyotrofickou laterální sklerózou, který tuto cestu dokázal uskutečnit. Vědci díky tomu dostanou možnost studovat, jaký vliv na jeho zdravotní stav bude mít mikrogravitace.

Stav beztíže si tento geniální myslitel vyzkoušel už v roce 2007 na palubě letadla Boeing 727. Nyní ho čeká let kosmickou lodí SpaceShipTwo, která patří společnosti Virgin Galactic.

Diskuze (8) Další článek: V USA se za posledních 15 měsíců zaregistrovalo 770 000 uživatelů dronů

Témata článku: Vesmír, Věda, Příroda, Fyzika, Lidé, Globální oteplování, Ekologie, Boeing, Černé díry, Virgin Galactic, SwiftKey, Stephen Hawking, Hologram, Podobný postoj, JSM, Galactica, Světová vláda, Galactic, První člověk, Myslitel, Komunikační systém, Odborník, Mikrogravitace, Hlavní obor, Virgin

Hry zadarmo, nebo se slevou: polské akce a samurajská strategie Shadow Tactics zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce