Ekologie | Fyzika

Stephen Hawking: „Jsme svědky globální vzpoury proti odborníkům“

Jeden z nejznámějších astrofyziků současnosti v pátek 24. března promluvil v Hongkongu, kde se objevil v podobě „3D hologramu“. Kromě témat souvisejících s jeho hlavním oborem (černé díry, cestování na jiné planety atd.) přišly na přetřes také ekologické problémy jako odlesňování či změny klimatu.

Hawking prohlásil, že jsme svědky „globální vzpoury proti odborníkům“, neboť většina světových vůdců odmítá poslouchat rady vědců. Podobný postoj často zaujímá i široká veřejnost.

„Odpověď na tyto otázky přitom bude pocházet z oblasti vědy a techniky,“ vysvětlil. Zajímavé je, že podle jiných jeho názorů to bude právě vědecký pokrok, který lidstvo přivede do záhuby.

Dodejme, že Hawking se chystá vyrazit do vesmíru a stát se tak prvním člověkem s amyotrofickou laterální sklerózou, který tuto cestu dokázal uskutečnit. Vědci díky tomu dostanou možnost studovat, jaký vliv na jeho zdravotní stav bude mít mikrogravitace.

Stav beztíže si tento geniální myslitel vyzkoušel už v roce 2007 na palubě letadla Boeing 727. Nyní ho čeká let kosmickou lodí SpaceShipTwo, která patří společnosti Virgin Galactic.

Diskuze (8) Další článek: V USA se za posledních 15 měsíců zaregistrovalo 770 000 uživatelů dronů

Témata článku: Věda, Vesmír, Příroda, Globální oteplování, Ekologie, Lidé, Fyzika, Boeing, Černé díry, Hologram, Stephen Hawking, Virgin Galactic, Postoj, SpaceShipTwo, Odborník, Boeing 767, Široká veřejnost, Zdravotní stav, Hawking, Podobný postoj, Svědek, Kosmická loď, Hlavní obor, SwiftKey, Galactic

Prohnali jsme prohlížeče benchmarky. Nový Edge je opravdu Chrome a je rychlý!

** Prohnali jsme nový Edge webovými benchmarky ** Potvrzují, že je to Chrome ** V animacích a vektorech je možná nejlepší

K čemu je dobré programování a jak si postavit vlastní chytrou domácnost

** Proč umět alespoň trošku programovat, i když vás IT nebude živit? ** Potřebujete k programování čipů diplom z MIT? ** Jak může vypadat chytrá domácnost, kterou si postavíte sami?