Stephen Hawking: „Jsme svědky globální vzpoury proti odborníkům“

Jeden z nejznámějších astrofyziků současnosti v pátek 24. března promluvil v Hongkongu, kde se objevil v podobě „3D hologramu“. Kromě témat souvisejících s jeho hlavním oborem (černé díry, cestování na jiné planety atd.) přišly na přetřes také ekologické problémy jako odlesňování či změny klimatu.

Hawking prohlásil, že jsme svědky „globální vzpoury proti odborníkům“, neboť většina světových vůdců odmítá poslouchat rady vědců. Podobný postoj často zaujímá i široká veřejnost.

„Odpověď na tyto otázky přitom bude pocházet z oblasti vědy a techniky,“ vysvětlil. Zajímavé je, že podle jiných jeho názorů to bude právě vědecký pokrok, který lidstvo přivede do záhuby.

Dodejme, že Hawking se chystá vyrazit do vesmíru a stát se tak prvním člověkem s amyotrofickou laterální sklerózou, který tuto cestu dokázal uskutečnit. Vědci díky tomu dostanou možnost studovat, jaký vliv na jeho zdravotní stav bude mít mikrogravitace.

Stav beztíže si tento geniální myslitel vyzkoušel už v roce 2007 na palubě letadla Boeing 727. Nyní ho čeká let kosmickou lodí SpaceShipTwo, která patří společnosti Virgin Galactic.

Témata článku: Věda, Vesmír, Příroda, Hologram, Lidé, Fyzika, Globální oteplování, Ekologie, Stephen Hawking, Černé díry, Boeing 767, Virgin, Hawking, Zdravotní stav, První člověk, Hongkong, Galactica, Mikrogravitace, SwiftKey, Boeing 777, Boeing 737, Komunikační systém

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě