Do vozítka usedne nejvýše jedna menší osoba

Do vozítka usedne nejvýše jedna menší osoba

V základní výbavě chybí lidary, je zde ale několik HD kamer

V základní výbavě chybí lidary, je zde ale několik HD kamer

Obraz z vestavěných kamer. Palubní počítač pro autonomní řízení disponuje všemi funkcemi detekce.

Obraz z vestavěných kamer. Palubní počítač pro autonomní řízení disponuje všemi funkcemi detekce.

Trošku jiný tuning, aneb namísto reprosoustav palubní počítač Drive PX 2 od Nvidie. Ta včera představila jeho nástupce Pegasus.

Trošku jiný tuning, aneb namísto reprosoustav palubní počítač Drive PX 2 od Nvidie. Ta včera představila jeho nástupce Pegasus.

Vozítko je malé a pomalé. Dosáhne rychlosti jako trabant (80 km/h)

Vozítko je malé a pomalé. Dosáhne rychlosti jako trabant (80 km/h)

Základní specifikace elektroautomobilu

Základní specifikace elektroautomobilu

StreetDrone připomíná spíše takový high-tech golfový vozík

StreetDrone připomíná spíše takový high-tech golfový vozík

StreetDrone připomíná spíše takový high-tech golfový vozík

StreetDrone připomíná spíše takový high-tech golfový vozík

StreetDrone připomíná spíše takový high-tech golfový vozík

StreetDrone připomíná spíše takový high-tech golfový vozík

V základní výbavě chybí lidary, je zde ale několik HD kamer
Obraz z vestavěných kamer. Palubní počítač pro autonomní řízení disponuje všemi funkcemi detekce.
Trošku jiný tuning, aneb namísto reprosoustav palubní počítač Drive PX 2 od Nvidie. Ta včera představila jeho nástupce Pegasus.
Vozítko je malé a pomalé. Dosáhne rychlosti jako trabant (80 km/h)
9
Fotogalerie

StreetDrone: Autonomní autíčko pro bohaté studenty a bastlíře

Toužíte po vlastním autonomním automobilu, ale nemáte zrovna našetřeno na Teslu nebo třeba A8 od Audi? Nevadí, je tu ještě elektrovozítko StreetDrone, do kterého se sice nasouká horko těžko jedna menší osoba (75 kg), vytáhnete z něj nejvýše 80 km/h a ke všemu za něj zaplatíte 1,4 milionů korun (56 tis. eur), ale je roztomilé.

StreetDrone totiž není běžný vůz, ale DIY prototyp především pro studenty a jejich dostatečně bohaté školy. Základní karoserie experimentálního vozítka pochází od Renaultu a jako palubní počítač slouží deska Nvidia Drive PX 2, která má k dispozici 7 HD kamer.

Drive PX 2 nabízí veškerý software pro rozpoznávání osob, překážek a tak dále, nicméně studentský tým si může na jeho SDK postavit vlastní firmware a hlavně do vozu namontovat lidary a radary, protože základní optické kamery budou pochopitelně dobře fungovat jen za vhodných světelných podmínek.

StreetDrone je tedy takový učební bastlířská pomůcka stejně jako Raspberry Pi a stavebnice Arduino, i když neslouží ke studiu programování jednoduché elektroniky, ale experimentování s autonomním řízením.

Cestu redaktora do Mnichova hradila společnost Nvidia

Určitě si přečtěte

Články odjinud