Svět obletěla první fotografie jelena konzumujícího lidské ostatky

Vědci vůbec poprvé pořídili snímek jelena, který hoduje na lidských ostatcích. Unikátní fotografie vznikla ve Forensic Anthropology Research Facility, což je cca desetihektarový areál, ve kterém se studuje, jak přesně se naše těla rozkládají ve volné přírodě.

„Jde o první fotografický důkaz toho, že jelen se může živit lidskými pozůstatky,“ uvedli autoři studie, která byla nedávno zveřejněna v Journal of Forensic Sciences.

V lednu roku 2015 se výzkumníci stali svědky toho, jak jeden jelen běloocasý „držel v ústech kost jako cigaretu“. Dotyčné kost v té době s největší pravděpodobností byla suchá. Rozklad těla totiž trvá přibližně 182 dní a z tohoto konkrétního již supové odstranili většinu měkké tkáně.

Jeleni z kostí v zimním období získávají důležité minerály jako vápník, sodík či fosfor. Kromě toho si čas od času rádi zpestří svůj jídelníček i trochou masa (například ptačího), přestože jsou všeobecně považováni za býložravce.

Forenzní experti ožvýkané kosti pečlivě analyzovali, aby zjistili, jaké rozpoznávací znaky na nich jelen zanechal. Tyto informace mohou v budoucnu usnadnit vyšetřování některých případů úmrtí.

Zdroj: Journal of Forensic Sciences, Foto: Forensic Anthropology Research Facility/Texas State University

Témata článku: Příroda, Fotky, Výzkum, Lidé, Zvířata, Facility, Sodík, Fotografie, Největší pravděpodobnost, První fotografie

1 komentář

• dpcstb 14. 5. 2017 18:26:45
    noa? maso ako maso

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

Dnes | Kubala Petr | 5

Prolomí tanec tří mrtvých hvězd teorii relativity?

** Einsteinova obecná teorie relativity je jedním z hlavních pilířů dnešní fyziky ** To ale vědcům nebrání, aby se ji neustále nepokoušeli sesadit z trůnu ** Tentokrát k jejímu testování využili systém pulzaru PSR J0337+1715

Včera | Mihulka Stanislav

Skládáte origami? Pomozte NASA!

24.  7.  2017 | Černý Jiří