Teleskop zachytil podivný signál od blízké hvězdy. Že by konečně mimozemská civilizace?

Byl to den jako každý jiný. Rusko rádiová observatoř RATAN-600 15. května šmírovala noční nebe a nahrávala šum hvězd na pozadí, když tu se ze souhvězdí Herkula ozvalo podivné pípnutí. Jen jednou, pak zmizelo, signál to však byl natolik silný, že si od té doby vědci po celém světě lámali hlavu, co (anebo kdo) jej způsobilo.

Podivný pulz od hvězdy ve vzdálenosti 95 světelných let. Ozval se jen jednou, pak navždy utichl a vědci si teď lámou hlavu, co jej způsobilo.

Pípnutí mohlo letělo vesmírem dlouhých 95 let, právě tak daleko se totiž nachází hvězda HD 164595 podobná Slunci. A aby toho nebylo málo, obíhá kolem ní dokonce planeta! Zde však veškeré naděje končí, je totiž 16× větší než Země a jeden oběh okolo tamního „Slunce“ trvá 40 dnů. Povrch je příliš horký na to, aby v takové pustině cosi žilo – alespoň pohledem pozemské biologie. Stejně tak je ale možné, že okolo hvězdy obíhá ještě nějaká další planeta s příhodnějšími podmínkami.

Okolo planety či její hvězdy by mohl zároveň létat umělý rádiový maják, který před bezmála stoletím vyslal do éteru tajemný signál.

Ruští vědci nakonec potvrdili, že autorem signálu je skutečně inteligentní civilizace, nicméně senzace se nekoná, ruský teleskop totiž ve skutečnosti zachytil pípnutí vojenského satelitu... Také ruského. Jelikož byl tajný, vše vyšlo najevo až nyní.

Tak snad příště.

Rádiový teleskop RATAN-600 (Foto: sao.ru)

Témata článku: Věda, Vesmír, Zajímavosti, Výzkum, Astronomie

• Vlastimil Bukovec 5. 9. 2016 11:47:12
    "Nemůže být pochyb o tom, že neviditelný svět existuje. Problém je, jak...
  • Roman Šrámkuj 4. 9. 2016 15:02:15
    Nemame a nikdy nebudeme mit na zemi nic, ceho by nebyl vesmir plny, takze...
  • Martin Prochazka 4. 9. 2016 12:47:30
    ne jen si Kuba Cizek prdnul a zpatky to prislo jako ozvena z druhe strany...

Nové rozhraní usnadňuje ovládání robotů v trojrozměrném prostoru, stačí pouze vybrat a kliknout

** Vědci vytvořili nový systém, který zlepšuje efektivitu ovládání robotů ** Nahrazuje komplikované trojrozměrné grafické ovládání, které vyžadovalo hodně kroků ** Nově stačí pouze kliknout na předmět na dvourozměrném snímku a robot úkon zpracuje

Dnes | Javůrek Karel

Canadarm2: Mechanický manipulátor už 16 let pomáhá astronautům na ISS

** Mechanický manipulátor Canadarm se poprvé objevil u amerických raketoplánů ** V budoucnu bude nepochybně i součástí nové mezinárodní stanice na oběžné dráze Měsíce ** Jak toto pozoruhodné zařízení funguje?

Včera | Kubala Petr | 2

8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

Včera | Doupě.cz