Tento roztomilý japonský dron vypomáhá na Mezinárodní vesmírné stanici

Jmenuje se Int-Ball a vypadá, jako by právě vypadl z nějakého rodinného animovaného filmu. Navrhli ho odborníci z Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) a nyní dělá společnost astronautům na palubě Mezinárodní kosmické stanice.

Int-Ball je vlastně taková malé létající kamera – jeho jedinou pracovní náplní je pořizovat různé snímky a videa. Tím členům posádky šetří spoustu cenného času.

Podle JAXA se tento dron dokáže pohybovat autonomně, ale v případě potřeby ho samozřejmě lze řídit – a to i ze Země. Má průměr pouhých 15 cm a váží 1 kg. Samostatnou zmínku si zaslouží také skutečnost, že z velké části byl vyroben pomocí technologie 3D tisku.

Int-Ball na Mezinárodní kosmickou stanici dorazil teprve minulý měsíc, takže v současné době prochází fází testovacího provozu. Zatím se zdá, že fungování v prostředí mikrogravitace mu nečiní žádné problémy.

Pokud vše půjde dobře, jeho následovníci by kromě fotografování mohli vykonávat i řadu jiných činností – například plnit role údržbářů a kontrolorů.

Zdroj: JAXA

Diskuze (2) Další článek: Brýle Glass se po letech vracejí na scénu, ale ne k vám domů

Témata článku: Technologie, Japonsko, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Drony, Fotografování, Aerospace, Samostatná zmínka, JAXA, Kontrolor, Vesmírná stanice, Mikrogravitace, Člen posádky, Velká část, Pracovní náplň, Zákony fyziky, Současná doba, Testovací provoz, DRO, Cenný čas, Minulý měsíc, Drony na Heureka.cz

Nejlepší programy na úpravu fotek: 11 ověřených tipů, placených i zdarma

** Vybrali jsme nejlepší programy pro úpravu fotek ve Windows ** Pokročilé grafické editory upraví fotografie k nepoznání ** Překvapivě použitelné jsou i aplikace na webu nebo dostupné zdarma

Grafický editorNejlepší programySoftware
Recenze SpaceX Starlink. Vesmírný internet v Česku předvádí slibný start

** Otestovali jsme v Česku jeden z prvních kusů satelitního internetu Starlink od SpaceX ** Instalace je jednoduchá a vše se dělá přes mobilní aplikaci ** Rychlosti jsou zatím až 270 Mb/s

StarlinkSpaceXTesty
Manipulace, neomezená moc a zisk na prvním místě. Kauza Facebook Papers otřásá Zuckerbergovým impériem

** Whistleblowerka vynesla tisíce interních dokumentů Facebooku ** Síť nezvládá moderovat hate speech ani dezinformace ** Zuckerberg nemá nikoho, kdo by se mu postavil

CenzuraKauzyFacebook

Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

SoukromíNávodyMapy
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy