Tento roztomilý japonský dron vypomáhá na Mezinárodní vesmírné stanici

Jmenuje se Int-Ball a vypadá, jako by právě vypadl z nějakého rodinného animovaného filmu. Navrhli ho odborníci z Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) a nyní dělá společnost astronautům na palubě Mezinárodní kosmické stanice.

Int-Ball je vlastně taková malé létající kamera – jeho jedinou pracovní náplní je pořizovat různé snímky a videa. Tím členům posádky šetří spoustu cenného času.

Podle JAXA se tento dron dokáže pohybovat autonomně, ale v případě potřeby ho samozřejmě lze řídit – a to i ze Země. Má průměr pouhých 15 cm a váží 1 kg. Samostatnou zmínku si zaslouží také skutečnost, že z velké části byl vyroben pomocí technologie 3D tisku.

Int-Ball na Mezinárodní kosmickou stanici dorazil teprve minulý měsíc, takže v současné době prochází fází testovacího provozu. Zatím se zdá, že fungování v prostředí mikrogravitace mu nečiní žádné problémy.

Pokud vše půjde dobře, jeho následovníci by kromě fotografování mohli vykonávat i řadu jiných činností – například plnit role údržbářů a kontrolorů.

Zdroj: JAXA

Diskuze (2) Další článek: Brýle Glass se po letech vracejí na scénu, ale ne k vám domů

Témata článku: Technologie, Japonsko, Země, Drony, Mezinárodní vesmírná stanice, Fotografování, Mikrogravitace, Pracovní náplň, Testovací provoz, Vesmírná stanice, Člen posádky, Současná doba, Velká část, Cenný čas, DRO, Zákony fyziky, Kontrolor, JAXA, Samostatná zmínka, Aerospace, Minulý měsíc, Drony na Heureka.cz

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS