Drony | Mezinárodní vesmírná stanice

Tento roztomilý japonský dron vypomáhá na Mezinárodní vesmírné stanici

Jmenuje se Int-Ball a vypadá, jako by právě vypadl z nějakého rodinného animovaného filmu. Navrhli ho odborníci z Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) a nyní dělá společnost astronautům na palubě Mezinárodní kosmické stanice.

Int-Ball je vlastně taková malé létající kamera – jeho jedinou pracovní náplní je pořizovat různé snímky a videa. Tím členům posádky šetří spoustu cenného času.

Podle JAXA se tento dron dokáže pohybovat autonomně, ale v případě potřeby ho samozřejmě lze řídit – a to i ze Země. Má průměr pouhých 15 cm a váží 1 kg. Samostatnou zmínku si zaslouží také skutečnost, že z velké části byl vyroben pomocí technologie 3D tisku.

Int-Ball na Mezinárodní kosmickou stanici dorazil teprve minulý měsíc, takže v současné době prochází fází testovacího provozu. Zatím se zdá, že fungování v prostředí mikrogravitace mu nečiní žádné problémy.

Pokud vše půjde dobře, jeho následovníci by kromě fotografování mohli vykonávat i řadu jiných činností – například plnit role údržbářů a kontrolorů.

Zdroj: JAXA