Dnes měl být velký den premiéry elektrického náklaďáku od Tesly, ale ta premiéru odložila a předstihl ji Daimler

Dnes měl být velký den premiéry elektrického náklaďáku od Tesly, ale ta premiéru odložila a předstihl ji Daimler

Daimler máme spojovaný nejčastěji se značkou Mercedes-Benz, ale pod koncern spadá i japonské Fuso, odnož Mitsubishi zabývající se vývojem a výrobou užitkových vozidel. A právě pod značkou Fuso byla elektrická novinka představena.

Daimler máme spojovaný nejčastěji se značkou Mercedes-Benz, ale pod koncern spadá i japonské Fuso, odnož Mitsubishi zabývající se vývojem a výrobou užitkových vozidel. A právě pod značkou Fuso byla elektrická novinka představena.

E-Fuso Vision One Truck je moderním náklaďákem se vším všudy

E-Fuso Vision One Truck je moderním náklaďákem se vším všudy

Technických podrobností zatím moc odhaleno nebylo. Víme zatím jen to, že akumulátory mají kapacitu 300 kWh a jsou umístěné v podvozkové platformě.

Technických podrobností zatím moc odhaleno nebylo. Víme zatím jen to, že akumulátory mají kapacitu 300 kWh a jsou umístěné v podvozkové platformě.

Jedná se o nákladní automobil klasické konstrukce, tedy s oddělenou kabinou a variabilním nákladním prostorem. Uveze až 11 tun nákladu, a to do vzdálenosti až 350 km.

Jedná se o nákladní automobil klasické konstrukce, tedy s oddělenou kabinou a variabilním nákladním prostorem. Uveze až 11 tun nákladu, a to do vzdálenosti až 350 km.

Počítá se tedy spíše s nasazením pro zásobování v rámci měst a jejich okolí. Tam slabší dojezd není tak zásadní a převáží výhoda ekologického provozu.

Počítá se tedy spíše s nasazením pro zásobování v rámci měst a jejich okolí. Tam slabší dojezd není tak zásadní a převáží výhoda ekologického provozu.

Pro Fuso to každopádně není první nákladní automobil na elektrický pohon, jen první těžkotonážní. Už nyní prodává menší elektrický model eCanter - vlevo.

Pro Fuso to každopádně není první nákladní automobil na elektrický pohon, jen první těžkotonážní. Už nyní prodává menší elektrický model eCanter - vlevo.

eCanter je ale spíš takovým prvotním pokusem sloužícím spíše pro marketing. Vyrábí se v Portugalsku, jen v malosériové výrobě.

eCanter je ale spíš takovým prvotním pokusem sloužícím spíše pro marketing. Vyrábí se v Portugalsku, jen v malosériové výrobě.

Uveze maximálně 3,5 tuny nákladu a dojezd má pouze do 100 km. To značně limituje jeho možnosti nasazení.

Uveze maximálně 3,5 tuny nákladu a dojezd má pouze do 100 km. To značně limituje jeho možnosti nasazení.

Na druhou stranu výrazně sníží náklady na provoz. Zákazníky si tedy i s tak nízkým dojezdem nachází.

Na druhou stranu výrazně sníží náklady na provoz. Zákazníky si tedy i s tak nízkým dojezdem nachází.

Pod značkou Mercedes-Benz pak Daimler vyvíjí nákladní automobil eTruck, který poslouží k přepravě až 26 tun nákladu a mohl by po úpravě posloužit i jako tahač.

Pod značkou Mercedes-Benz pak Daimler vyvíjí nákladní automobil eTruck, který poslouží k přepravě až 26 tun nákladu a mohl by po úpravě posloužit i jako tahač.

Současné technologie mu předurčují dojezd cca 200 km, což je pro tento typ vozidla málo.

Současné technologie mu předurčují dojezd cca 200 km, což je pro tento typ vozidla málo.

eTruck zatím nebyl oficiálně uveden, Mercedes-Benz se ale vývojem chlubí, aby dal světu vědět, že se s ním může v tomto směru počítat

eTruck zatím nebyl oficiálně uveden, Mercedes-Benz se ale vývojem chlubí, aby dal světu vědět, že se s ním může v tomto směru počítat

Vývoj pokračuje a Mercedes-Benz očekává nasazení v příští dekádě.

Vývoj pokračuje a Mercedes-Benz očekává nasazení v příští dekádě.

Všude akumulátory...

Všude akumulátory...

Energie je potřeba ohromné množství. Vyvstává tak i problém, jak akumulátory účinně chladit.

Energie je potřeba ohromné množství. Vyvstává tak i problém, jak akumulátory účinně chladit.

I takový kamion pak akorát připojíte k zásuvce. Vzhledem k potřebné kapacitě akumulátorů se vyvíjí rovněž výkonné systémy pro dobíjení, které by si poradili s příkonem až 100 kW.

I takový kamion pak akorát připojíte k zásuvce. Vzhledem k potřebné kapacitě akumulátorů se vyvíjí rovněž výkonné systémy pro dobíjení, které by si poradili s příkonem až 100 kW.

Daimler máme spojovaný nejčastěji se značkou Mercedes-Benz, ale pod koncern spadá i japonské Fuso, odnož Mitsubishi zabývající se vývojem a výrobou užitkových vozidel. A právě pod značkou Fuso byla elektrická novinka představena.
E-Fuso Vision One Truck je moderním náklaďákem se vším všudy
Technických podrobností zatím moc odhaleno nebylo. Víme zatím jen to, že akumulátory mají kapacitu 300 kWh a jsou umístěné v podvozkové platformě.
Jedná se o nákladní automobil klasické konstrukce, tedy s oddělenou kabinou a variabilním nákladním prostorem. Uveze až 11 tun nákladu, a to do vzdálenosti až 350 km.
17
Fotogalerie

Tesla odložila představení elektrického kamionu, a tak ji předběhl Daimler

Tesla na dnešní den původně plánovala představení svého elektrického kamionu, ale nakonec oznámila odklad premiéry až na 16. listopadu. Uvolnila tak pozornost pro konkurenční Daimler, který nezaváhal a svůj nový elektrický náklaďák právě představil na tokijském autosalonu.

Daimler máme spojovaný nejčastěji se značkou Mercedes-Benz, ale pod koncern spadá i japonské Fuso, odnož Mitsubishi zabývající se vývojem a výrobou užitkových vozidel. A právě pod značkou Fuso byla elektrická novinka představena – jmenuje se e-Fuso Vision One Truck.

Jedná se o nákladní automobil klasické konstrukce, tedy s oddělenou kabinou a variabilním nákladním prostorem. Uveze až 11 tun nákladu, a to do vzdálenosti až 350 km. To na nákladní automobil není mnoho, počítá se tedy spíše s nasazením pro zásobování v rámci měst a jejich okolí. Tam slabší dojezd není tak zásadní a převáží výhoda ekologického provozu.

Premiéru si odbyl zatím jen funkční koncept, ale ten je de facto předobrazem finálního stroje, který se začne prodávat do čtyř let. Je možné, že se do té doby podaří technologii akumulátorů ještě optimalizovat a dojezd bude větší. Automobil bude dodáván do Evropy, USA a Japonska.

Technických podrobností zatím moc odhaleno nebylo. Víme zatím jen to, že akumulátory mají kapacitu 300 kWh a jsou umístěné v platformě. Nosnost vozidla oproti současné verzi obdobného modelu s dieselovým motorem klesla o 1,8 tuny.

Pro Fuso to každopádně není první nákladní automobil na elektrický pohon, jen první těžkotonážní. Už nyní prodává menší elektrický model eCanter, který je ale spíš takovým prvotním pokusem sloužícím spíše pro marketing. Uveze maximálně 3,5 tuny nákladu a dojezd má pouze do 100 km.

Pod značkou Mercedes-Benz pak Daimler vyvíjí nákladní automobil eTruck, který poslouží k přepravě až 26 tun nákladu a mohl by posloužit i jako tahač. Současné technologie mu předurčují dojezd cca 200 km, což je pro tento typ vozidla málo. Vývoj proto pokračuje a Mercedes-Benz očekává nasazení až v příští dekádě.

Určitě si přečtěte

Články odjinud