Tesla Motors | Automobily | Elektromobily

Tesla ujela na jedno nabití přes 900 km. Půjde to i přes tisíc, slibuje Elon Musk

Krátký dojezd bývá zmiňován jako hlavní nevýhoda elektromobilů. Jenže limity se posunují a nyní padl nový rekord s běžně prodávaným elektromobilem Tesla Model S. Za rekordem stojí dvojice technologických nadšenců z Belgie, kteří na jedno nabití ujeli 901,2 km a svůj pokus popsali na blogu.

Podmínky pro takový pokus nejsou nějak stanoveny, proto se ani nejedná o nějaké oficiální číslo. Autoři se sice pohybovali po běžných silnicích, ale vymezili si 26 km dlouhý okruh, který byl co možná nejvíce po rovině, s minimálním provozem ostatních aut a bez semaforů. Ale stále to byly běžné silnice, žádná laboratorní testovací dráha.

Testovaná Tesla Model S ve verzi 100D, tedy s akumulátorem o kapacitě 100 kWh, má oficiálně dojezd až 536 km. To ale za běžných podmínek provozu. U rekordu byl však kromě optimální trasy uzpůsoben i režim jízdy – jelo se cca v průměru jen 40 km/h, protože při této rychlosti byl pohyb automobilu s ohledem na spotřebu nejefektivnější. Celý pokus kvůli tomu trval 23 hodin a 45 minut.

Samozřejmě bylo nutné eliminovat další prvky zvyšující spotřebu, jako je například klimatizace. Otevřená okénka by se zas negativně projevila na aerodynamickém odporu, a tak to střídající se dvojice za volantem neměla jednoduché. Venku přitom teplota šplhala přes 25 °C a sluneční paprsky rozpálily interiér až na 35° C.

Jenže se zvyšující se teplotou testeři zjistili, že auto jede mnohem efektivněji. Jakmile se začalo venku ochlazovat, spotřeba elektrické energie rostla. V horku přitom s autem s hmotností přes 2 tuny dokázali jet se spotřebou 88 Wh/km, v celkovém průměru se pak spotřeba ustálila na 108 Wh/km.

Důležité jsou při těchto pokusech také pneumatiky. Na testovacím autě byly 19" ráfky a na nich běžné pneumatiky Michelin Primacy. Na rekord zareagoval i šéf Tesly Elon Musk a ve svém twítu zmínil právě i vliv zvolených pneumatik. „Přes 1000 km bude ve 100D možné ujet se správnými pneumatikami,“ napsal Musk s odkazem na informaci o rekordu.

Diskuze (75) Další článek: Notebook s ohebným displejem: Lenovo ukázalo budoucnost

Témata článku: Technika, Tesla Motors, Elon Musk, Automobily, Elektromobily, Jed, Nevýhoda, Oficiální čísla, Laboratorní test, Tesla Model X, Trip, Michelin, Roadster, Tesla Model 3, Semafor, Elon, Pneumatiky, Belgie, Tesla Model S, Sportovní roadster, Crazy, Model Tesla, Náraz, Testovací dráha, Nabití


Určitě si přečtěte

Čím nahradit Total Commander: 11 správců souborů nejen pro profíky

Čím nahradit Total Commander: 11 správců souborů nejen pro profíky

** Total Commander je fernomén mezi správci souborů ** Našli jsme 11 povedených alternativ ** Zvládnou to samé a ke všemu jsou většinou zadarmo

Karel Kilián | 85

Velká datová loupež. Proč mají disky nižší kapacitu, než uvádějí?

Velká datová loupež. Proč mají disky nižší kapacitu, než uvádějí?

** Na disk nikdy neuložíte tolik dat, jak tvrdí výrobce ** Ajťáci si vymysleli vlastní jednotky jako mebibajt ** Zmatky vznikají i kvůli různým výjimkám

Lukáš Václavík | 104

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

** Šesti nejpoužívanějším prohlížečům patří 94 % trhu ** Různé „klony“ Chromu slibují lepší funkce nebo jiný design ** Také Firefox má řadu zajímavých odnoží

Lukáš Václavík | 38

Testy procesorů Intel Comet Lake pro desktopy jsou venku. Teď už je jasné, jakého dostaly Ryzeny soupeře

Testy procesorů Intel Comet Lake pro desktopy jsou venku. Teď už je jasné, jakého dostaly Ryzeny soupeře

** Embargo pro testy nových desktopových procesorů Comet Lake od Intelu skončilo ** Spousta recenzí a testů ukazuje výhody a nevýhody nových modelů ** Dokáží nové procesory konkurovat modelům od AMD?

Karel Javůrek | 47