Roadster byl prvním modelem značky Tesla. nyní už se neprodává, ale za pár let se dočká nástupce!  Foto:  cytech ,  CC BY 2.0

Roadster byl prvním modelem značky Tesla. nyní už se neprodává, ale za pár let se dočká nástupce! | Foto: cytech, CC BY 2.0

Sporťák Roadster posloužil Tesle jako výzkumná laboratoř. Otestovali si na něm úskalí vývoje elektromobilu. Ovšem vývoj byl zčásti zaplacen předobjednávkami, a tak se rozjela i malosériová výroba.  Foto:  fogcat5 ,  CC BY-SA 2.0

Sporťák Roadster posloužil Tesle jako výzkumná laboratoř. Otestovali si na něm úskalí vývoje elektromobilu. Ovšem vývoj byl zčásti zaplacen předobjednávkami, a tak se rozjela i malosériová výroba. | Foto: fogcat5, CC BY-SA 2.0

Tesla prodala cca 2 450 kusů Roadsterů, a to do více než 30 zemí světa  Foto:  fogcat5 ,  CC BY-SA 2.0

Tesla prodala cca 2 450 kusů Roadsterů, a to do více než 30 zemí světa | Foto: fogcat5, CC BY-SA 2.0

Auto vychází z Lotusu Elise, Tesla dodala podvozek a pohon  Foto:  Alexandre Prévot from Nancy, France ,  CC BY-SA 2.0

Auto vychází z Lotusu Elise, Tesla dodala podvozek a pohon | Foto: Alexandre Prévot from Nancy, France, CC BY-SA 2.0

Dojez má cca 400 km a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy Foto:  raneko ,  CC BY 2.0

Dojez má cca 400 km a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy | Foto: raneko, CC BY 2.0

Charakterem je to lehký a velmi svižný sportovní automobil jako původní Lotus. Ovšem narozdíl od něj velmi tichý a místo benzinu potřebuje elektriku.

Charakterem je to lehký a velmi svižný sportovní automobil jako původní Lotus. Ovšem narozdíl od něj velmi tichý a místo benzinu potřebuje elektriku.

Tesla na vývoji elektroautomobilu s využitím Li-Ion akumulátorů pracovala od roku 2003. V roce 2005 došlo na dohodu s Lotusem a začal se vyvíjet Roadster.  Foto:  IFCAR , Public domain

Tesla na vývoji elektroautomobilu s využitím Li-Ion akumulátorů pracovala od roku 2003. V roce 2005 došlo na dohodu s Lotusem a začal se vyvíjet Roadster. | Foto: IFCAR, Public domain

Vývoj se protahoval a rostla i koncová cena. Nakonec se prodával v přepočtu za cca 2,2 milionu korun Foto:  FaceMePLS from The Hague, The Netherlands ,  CC BY 2.0

Vývoj se protahoval a rostla i koncová cena. Nakonec se prodával v přepočtu za cca 2,2 milionu korun | Foto: FaceMePLS from The Hague, The Netherlands, CC BY 2.0

Poslední Roadstery byly prodány v roce 2012, od té doby už se nevyrábí. Tesla se pak už naplno vrhla do vývoje a výroby Modelu S.  Foto:  jurvetson (Steve Jurvetson) ,  CC BY 2.0

Poslední Roadstery byly prodány v roce 2012, od té doby už se nevyrábí. Tesla se pak už naplno vrhla do vývoje a výroby Modelu S. | Foto: jurvetson (Steve Jurvetson), CC BY 2.0

Motor má výkon 185 kW (248 hp) a maximum točivého momentu 270 Nm (dostupný od nulových otáček). Ke chlazení stačí vzduch.  Foto:  BrokenSphere ,  CC BY-SA 3.0

Motor má výkon 185 kW (248 hp) a maximum točivého momentu 270 Nm (dostupný od nulových otáček). Ke chlazení stačí vzduch. | Foto: BrokenSphere, CC BY-SA 3.0

Představení nového Roadsteru od Tesly se očekává v roce 2019. Je však pravděpodobné, že na výrobu se pak opět bude ještě pár let čekat.  Foto:  The Car Spy ,  CC BY 2.0

Představení nového Roadsteru od Tesly se očekává v roce 2019. Je však pravděpodobné, že na výrobu se pak opět bude ještě pár let čekat. | Foto: The Car Spy, CC BY 2.0

Čeká se totiž i na aktuálně ohlášenou novinku - Model 3.

Čeká se totiž i na aktuálně ohlášenou novinku - Model 3.

Tesla Model 3 bude menší a dostupnější oproti současným modelům S a X

Tesla Model 3 bude menší a dostupnější oproti současným modelům S a X

Model 3 by mohl výrazně zvýšit podíle elektromobilů na trhu

Model 3 by mohl výrazně zvýšit podíle elektromobilů na trhu

Elon Musk minulý týden neoficiálně předvedl téměř finální kus Modelu 3. Sériová výroba se již zanedlouho rozběhne.

Elon Musk minulý týden neoficiálně předvedl téměř finální kus Modelu 3. Sériová výroba se již zanedlouho rozběhne.

Sedan Tesla Model S je aktuálně nejrychlejším vozidlem automobilky. To se po nástupu nového Roadsteru změní, ten bude ještě rychlejší.

Sedan Tesla Model S je aktuálně nejrychlejším vozidlem automobilky. To se po nástupu nového Roadsteru změní, ten bude ještě rychlejší.

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Sporťák Roadster posloužil Tesle jako výzkumná laboratoř. Otestovali si na něm úskalí vývoje elektromobilu. Ovšem vývoj byl zčásti zaplacen předobjednávkami, a tak se rozjela i malosériová výroba.  Foto:  fogcat5 ,  CC BY-SA 2.0
Tesla prodala cca 2 450 kusů Roadsterů, a to do více než 30 zemí světa  Foto:  fogcat5 ,  CC BY-SA 2.0
Auto vychází z Lotusu Elise, Tesla dodala podvozek a pohon  Foto:  Alexandre Prévot from Nancy, France ,  CC BY-SA 2.0
Dojez má cca 400 km a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy Foto:  raneko ,  CC BY 2.0
23
Fotogalerie

Tesla vyrobí nový sportovní roadster, bude to nejrychlejší auto značky

Elon Musk na Twitteru prozradil, že jeho automobilka Tesla chystá druhou generaci modelu Roadster a že to bude nejrychlejší automobil značky. Bude to ale ještě pár let trvat.

Aktuálně Tesla připravuje Model 3:

Prvním elektromobilem značky Tesla byl právě Roadster, byl to ovšem jen upravený Lotus Elise, který místo klasického benzínového motoru dostal od Tesly upravený podvozek a elektrický pohon. Roadster byl s dlouhými odklady představen v roce 2008 a prodalo se ho jen 2400 kusů. Skvěle však posloužil pro vývoj technologií a celkové nastartování značky.

Následně už se Tesla vrhla do vývoje kompletního vozu a vznikl z toho model S. Ten už od počátku zaujal svou nebývalou akcelerací, která snese srovnání se supersporty. Pohon se navíc postupně vylepšoval, a tak nejvýkonnější Tesla Model S P100D nyní akceleruje na 100 km/h za 2,4 s, což je mimochodem rychleji než to zvládne Bugatti Veyron, McLaren P1, Porsche 991 Turbo S a další ze slavných sporťáků.

Aktuálně Tesla připravuje nový Model 3, který má být cenově dostupnější alternativou. Elon Musk se na Twitteru pochlubil krátkým videem z projížďky tímto novým autem, načež se dočkal několika otázek od fanoušků. Jedna z nich byla, zda bude nový Model 3 ještě rychlejší než Model S. Na to Elon Musk odpověděl: „Model S bude pořád nejrychlejší Teslou než přijde příští generace Roadsteru, což bude ještě pár let.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud