Tesla vyvíjí nabíjecí stanice třetí generace. Auto doplní energií za pár minut

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 114

Názory k článku

30. 12. 2016 12:13

Ja teda elektroautum fandim hlavne kvuli cistote ovzdusi ve mestech, ale celkove to vidim jen na dalsi zdaneni "chudych". Elektroauta budou jeste hodne dlouho vysadou tech bohatsich a bilionove naklady co s tim souvisi se rozpusti na celou spolcnost - dotace na nakup, obrovske investice do distribucni site, zadna spotrebni dan na palivo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 12. 2016 13:59

Stále tu je zásadní problém, auto na elektriku je pro teplý, SJWs, liberály a jinou zdegenerovanou havěť.Já jako neomascullista preferuji sílu, efektivnost a mužnost a tu mi dodá jen osmi a víc válec s mnoha litry <3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Tak to by byl luxus kdyby to šlo nabít takhle rychle. Teď ještě trochu poléčit ekologičnost výroby elektřiny, aby to nebyl z levného bláta do sakra drahé louže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 12. 2016 22:33

Elektroautem je z uživatelského hlediska celkem příjemné svezení, podobný jízdě se spalovákem s moderním automatem, jen mnohem více potichu a s bleskovou reakcí na sešlápnutí "plynu". Ale moc ekologická záležitost to není. Dokud se nebude energie vyrábět jen z jádra, bezemisní to nebude. Stačí si uvědomit tu trasu energie z uhlí po elektromotor: uhlí - kotel - turbína - generátor - blokové trafo - přenosová soustava - trafa - distribuční soustava - distribuční trafa - měnič - baterie - měnič - elektromotor. Každá z částí má nějakou účinnost a ztráty a ve výsledku je jízda elektromobilem ekvivalentem pálení asi 7 litrů nafty na 100km. A to s mizerným komfortem ohledně dojezdu, k tomu drahá baterie s krátkou životností, devastace krajiny těžbou litia, nezvládnutá recyklace baterií... Jediný rozumný elektromobily jsou tak trolejbusy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 12. 2016 21:44

Tak rychle začneme stavět další uhelné a atomové elektrárny, ať to stojí co zo stojí. Hlavně že se budou mít ekoteroristé dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 12. 2016 19:42

Napsal redaktor serveru čtvrté generace, pan Podlesný. Bez kapitol to číst nebudu je to dlouhý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 12. 2016 19:04

Nedávno jsem na YT sledoval film z produkce National Geographic s Capriem v hlavní roli, kterak léta nad písečnými ropnými nalezišti a běduje nad zbídačeným životním prostředím.
Poté samozřejmě nabídl alternativu v podobě mesiáše Muska, který tvrdil že pár desítek jeho továren Gigafactory by úplně vyřešilo závislost lidstva na fosilních palivech. Jen škoda že se Caprio Muska nezeptal na proces těžby lithia, které je pro jeho vizi nezbytně potřeba.
Jediné co jsem si z filmu nakonec odnesl bylo zjištění, že pokud se Muskova vize nakonec prosadí, bude za deset až dvacet let Caprio létat nad zpustošenou krajinou s nalezišti lithia a brečet jak jsou ti těžaři zlí, že nám tak devastují planetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 12. 2016 17:01

To by mě zajímalo, jak si autor představuje elektrickou budoucnost! Jak třeba na sídlišti budou lidi nabíjet auta - jak tlustej/kolik kabelů tam povede, atd atd.
Ba naopak budoucnost je v tom, že se budou kombinovaně používat různé druhy aut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 12. 2016 13:20

nejvetsi problem elektromobilu je cena, ve vychodni evrope to je neprodejne, kdyz clovek usetri 10 cisteho, tak na takove auto do konce zivota nevydela, a to jeste malokdo usetri tolik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (39)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 12. 2016 13:08

Takže každá nabíjecí stanice = nové VN vedení a jeden nebo více tranformátorů. Do toho častá a náhodilá spínání výkonů např. 500 kVA... To budou mít energetici a majitelé pozemků okolo těchto stanic radost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 12. 2016 12:24

Tady to je napsáno jak když hlavní problém je v dobíječi. Přitom celkem bežné distribuční trafo má výkon 630 kVA. Potíž je co to rychlodobíjení udělá baterii. Nisan Leaf jsem dobíjel na rychlodobíjecí stanici ani ne za 30 min ale používat to tak stále baterka je na konci životnosti po 3-4 letech a nová stojí jako celá nová Fabie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 12. 2016 12:12

Keď o nových nabíjačkach hovorí E.Musk, tak to nie je utópia, ale tutovka. E.Musk nezvykne tárať do vetra...
15-20 minút na dobitie auta by podľa mňa malo stačiť väčšine motoristov. Ak to bude menej, tak to bude samozrejme ešte lepšie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor