Testování psychedelických drog na „minimozcích“ přineslo velmi zajímavé výsledky

Nový výzkum, který využívá lidské „minimozky“, ukázal, že halucinogenní sloučenina 5-MeO-DMT způsobuje změny v neuronálních signálních drahách souvisejících se zánětem, neurální plasticitou a neurodegenerací.

Specifické pozitivní účinky (především antidepresivní a protizánětlivé) drog jako extáze či LSD odhalily už mnohé předchozí studie. Jejich autoři však nebyli schopni zjistit, jak a proč je dotyčné látky vyvolaly. „Nyní bychom poprvé mohli popsat změny v molekulárním fungování lidské nervové tkáně,“ uvedl vedoucí badatel Stevens Rehen z D'Or Institute for Research and Education.

Identifikaci specifických molekulárních drah, na které psychedelika cílí, vědcům umožnily tzv. cerebrální organoidy – kultury nervových buněk podobné vyvíjejícímu se lidskému mozku. Jednorázové dávky 5-MeO-DMT v těchto minimozcích změnily expresi téměř 1000 proteinů.

Inkriminované proteiny plní rozličné úkoly, ale ve výsledcích bylo možné rozeznat jasný vzorec: v důsledku působení výše zmíněného psychedelika došlo k down-regulaci (regulace směrem dolů) proteinů spojovaných s mozkovými lézemi, degenerací a zánětem.

Současně s tím byla zaznamenána up-regulace (regulace směrem nahoru) proteinů důležitých pro tvorbu a udržování synapsí.

„Výsledky naznačují, že klasická psychedelika jsou silnými induktory neuroplasticity, nástrojem psychobiologické transformace, o níž víme velmi málo,“ komentoval to další člen týmu, Sidarta Ribeiro z Federal University of Rio Grande do Norte.

Zdroj: EurekAlert!

Váš názor Další článek: Natáčíte videa s úpravou zbraní? Youtube vás zablokuje

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Medicína, Mozek, Drogy, Deprese, Vedoucí badatel, Psychedelikum, Předchozí studie, DRO, Zánět, Steven, Testování, Halucinogen, Psyche, Udržování, Minimó, Nový výzkum, Vzorec, Protein, MEO, MINI +, Psychedelická droga, DMT, LSD

Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Po prvních obrázcích přichází také první teaser trailer.

FPSVideoAdventury
Suicide Squad: Kill the Justice League slibují akční paseku v příběhovém traileru

Rozdáte si to pěkně osobně se samotnou Justice League.

Suicide Squad: Kill the Justice LeagueVideo
Activision představilo nový systém ochrany proti cheaterům v Call of Duty

Systém nese název Ricochet a funguje už na bázi kernelu.

ActivisionBezpečnost