Tohle není motorka, ale celoodpružené elektrokolo. Skládací!

Cyklistika se s nástupem elektromotorů a rozšiřujících se pneumatik rozšiřuje do nových směrů, které už mají blízko k motocyklům. Jedním ze strojů potvrzující tento trend je Moar. Kolo, které vzbudilo rozruch na crowdfundingovém portálu Indiegogo. Kampaň ještě není u konce a cílová částka již byla překonána o více než 1500 %.

Moar je totiž kolo postavené od základu tak, aby splnilo všechny své vytyčené cíle – mít silný motor, dlouhý dojezd, bezvadnou průchodnost terénem, odpružení vepředu i vzadu, pohodlný posez, plnou výbavu pro provoz ve městě a navíc skládací konstrukci, aby se vešlo do kufru auta.

Výsledkem je pozoruhodný stroj postavený na obřích pneumatikách sněhových fatbiků, který je vybaven 500W nebo až 750W elektromotorem. Šlapátka se senzory kontrolují, zda uživatel pomáhá šlapáním a podle toho reaguje elektronika řídící záběr motoru. K dispozici je pouze osmirychlostní kazeta, což by ale mělo stačit, zbytek síly dodá motor.

Oproti běžným kolům nemá Moar spodní rámovou trubku, ale vystačí si se zesílenou horní. Tu lze v půlce „zlomit“ a kolo složit na půl. Pak se vejde do kufru auta (amerického). Pro naložení to ale bude chtít dost síly, kolo váží přes 30 kg.

Zajímavé jsou údaje o dojezdu. V „blatníku“ za sedlem je schovaná obří li-ion baterie od Samsungu, která při nejvyšší dostupné kapacitě 17 AH poskytne dojezd v úsporném režimu až 135 km. I nejnižší 10AH kapacita přitom poskytne 48 km čistě elektrického režimu a 80 km, když pomůžete šlapáním.

Překvapující je další výbava, která kolo ještě dále přibližuje motocyklům. Vepředu jsou dva silné reflektory napájené z hlavního akumulátoru, které poskytnou světelný tok 1000 lumenů. Nechybí řídící panel, brzdové světlo a dokonce i směrové blinkry a elektronický klakson. Řidičák však na toto kolo potřebovat nebudete.

Základní model s 500W motorem a 10AH baterií vyjde v kampani na 999 dolarů, což je v přepočtu pouze 25 tisíc korun (bez daně). To je na tak vybavené elektrokolo překvapivá cena, byť je zřejmé, že na komponentách se trochu šetřilo a na nějaké extrémní řádění do terénu to nebude. Nejlépe vybavený model se 750W motorem a 17AH baterií vyjde na dvakrát tolik. Celosvětové poštovné je 30 dolarů a dodávky výrobce slibuje už v květnu 2017.

Témata článku: Technika, Sport, Zajímavosti, Crowdfunding, Doprava, Cyklistika, Kola

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Yah84 20. 3. 2017 9:27:55
    Fandím a palec nahoru. V tomto segmentu mají dle mého elektromotory jako...
  • moralni rozmer 19. 3. 2017 13:19:23
    dokud nebudou lepsi baterie nema to porad cenu, porad se da do benzinu...
  • Martin Prokop 19. 3. 2017 13:04:09
    Podle platných předpisů EU ( i těch před EU) jeto vozidlo nesplnující...