Úchvatné: V Kaspickém moři se nalézá obří ledový diamant

NASA zveřejnila povedené snímky, na kterých je vidět kus ledu připomínající gigantický diamant. Dotyčné obrázky pořídila družice Landsat 8 a zachycují Kaspické moře a deltu Volhy oddělené ledovým polem.

Právě z tohoto pole se „diamant“ pravděpodobně odlomil. Přestože se zdá, jako by plul, podle odborníků je spíše ukotvený k mořskému dnu. „Vítr tlačí na okolní tenčí led a tím vzniká 'stín' z volné vody za ním,“ uvedla Nasa Earth Observatory.

Za pozornost stojí také elegantní pahorky („hummocks“ ), které vznikají v důsledku působení proudů, vln a větru na tenký ledový příkrov.

Na severu Kaspického moře panují chladnější teploty a voda je méně slaná, takže snadněji zamrzne. S příchodem jara ale led začne rychle mizet. „Jde o takzvaný first-year led, což znamená, že by neměl přežít léto,“ konstatovala NASA.

Váš názor Další článek: Google si nechal patentovat záhadnou kšiltovku s kamerou

Témata článku: Výzkum, Země, Zajímavosti, NASA, Satelit, LED, Kaspické moře, Asteroid, Tenký led, Ledový příkrov, Slaná voda, Diamant

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Šéf amerického Red Hatu: Odpojte Brno od internetu a zhroutíme se