Úchvatný přelet nad Evropou z paluby vesmírné stanice [video]

NASA uveřejnila nádherné 4K video z paluby Mezinárodní kosmické stanice (ISS). Na videu z loňského srpna je vidět přelet nad velkou částí evropského kontinentu. Nechybí ani Česká republika, která je vidět na konci videa směrem „dolů“ od Vídně.

Mezinárodní kosmická stanice obíhá okolo Země ve výšce 400 km. Jeden oběh ji trvá 90 minut, takže nad Evropou přeletí za pár minut.

Pokud chcete sledovat živé záběry Země z ISS, podívejte se na Earth Viewing Experiment. Záběry jsou k dispozici pouze v době, kdy je stanice nad osvětlenou částí planety.

Na internetu najdete také spoustu fotografií Země z ISS. Vyplatí se sledovat účty členů posádky stanice na sociálních sítích, ale podívat se můžete také na databázi fotografií na stránce eol.jsc.nasa.gov.

V následující komentované galerii najdete fotografie Prahy, Brna nebo Bratislavy pořízené z ISS.

Témata článku: Video, Vesmír, Evropa, NASA, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Brno, Bratislava, Česká republika, Sociální síť, Velká část, Praha, Fotografie, Vesmírná stanice, Evropský kontinent, Paluba, Přelet, Vídeň, Záběr, Živý záběr, Člen posádky