Úchvatný přelet nad Evropou z paluby vesmírné stanice [video]

NASA uveřejnila nádherné 4K video z paluby Mezinárodní kosmické stanice (ISS). Na videu z loňského srpna je vidět přelet nad velkou částí evropského kontinentu. Nechybí ani Česká republika, která je vidět na konci videa směrem „dolů“ od Vídně.

Mezinárodní kosmická stanice obíhá okolo Země ve výšce 400 km. Jeden oběh ji trvá 90 minut, takže nad Evropou přeletí za pár minut.

Pokud chcete sledovat živé záběry Země z ISS, podívejte se na Earth Viewing Experiment. Záběry jsou k dispozici pouze v době, kdy je stanice nad osvětlenou částí planety.

Na internetu najdete také spoustu fotografií Země z ISS. Vyplatí se sledovat účty členů posádky stanice na sociálních sítích, ale podívat se můžete také na databázi fotografií na stránce eol.jsc.nasa.gov.

V následující komentované galerii najdete fotografie Prahy, Brna nebo Bratislavy pořízené z ISS.

Diskuze (6) Další článek: Jak vybrat základní desku do počítače: tady se nevyplatí přehnaně šetřit

Témata článku: Vesmír, Video, NASA, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Evropa, Brno, Vid, Bratislava, Přelet, Praha, Sociální síť, Člen posádky, Paluba, Vesmírná stanice, Vídeň, Fotografie, Kosmická stanice, Velká část, Živý záběr, Evropský kontinent, Evropský astronaut, PAL, Česká republika, Záběr

Vybíráme nejlepší monitory pod stromeček. Od levných až po displeje na rozmazlování očí

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci i pořádné hraní ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem stojí jen tři tisíce ** Rozlišení 4K a větší obrazovka už není nedostupný luxus

Jak se šíří covid v Česku: Čerstvá data, účinek očkování, mapy okresů, srovnání se světem. Pravidelně aktualizované grafy

** Vývoj COVID-19 v Česku: nakažení, úmrtí, testovaní, hospitalizovaní ** Mapa podle okresů, přehled podle věku, situace v Evropě i ve světě ** Pravidelně aktualizované grafy a mapy

Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

** Kopírujete někdy příkazy z webových stránek? ** Pak byste toho měli hodně rychle nechat! ** Můžete totiž zkopírovat škodlivý kód

Srovnávací test soundbarů. Snadná cesta k lepšímu zvuku

I ten nejmenší a nejlevnější soundbar v testu přinese obrovské zlepšení zvukového doprovodu u většiny televizorů. Náš test ukázal, že výrobci nabízejí různá konstrukční řešení a záleží pouze na vás, jaké si vyberete.

David Starý
SoundbarySrovnáníTesty
Vybrali jsme 20 programovatelných hraček a stavebnic pro děti a jejich rodiče. Třeba k Vánocům

Webkamera pro Teams má vypnutý mikrofon. Hovadina roku 2021 od Microsoftu [komentář]

** Microsoft Modern Webcam je certifikovaná pro Teams. ** Webkamera má standardně vypnutý mikrofon. ** Mikrofon není certifikovaný pro použití v Teams.

Microsoft TeamsWebkameraMicrosoft