Už žádné postřiky nebo motyky. Plevel z polí odstraní roboti s lasery

Robotizace by mohla přinést převrat do odvětví, ve kterém už sice lidská práce nahrazena byla, ale nepříliš optimálním chemickým řešením – roboti by mohli zemědělcům pomoci v boji s plevelem. O práci tedy tentokrát nikdo nepřijde, leda by své pole zbavoval plevele stále s motykou v ruce. Podstatnější ale je, že by roboti mohli nahradit herbicidy a jiné postřiky.

Základem takového robota bude kamera s dobrým rozlišením, systém umělé inteligence se strojovým učením na rozpoznávání rostlin a výkonný laser. Že by to mohlo fungovat dokazuje dvojice německý vědců z Univerzit v Bonnu ve své studii.

Jak by to mělo fungovat: kamera kouká na pole, počítač rozezná plevel a laser ho spálí. Paprsek je přitom řízen tak, aby se nedotkl pěstovaných rostlin.

Výzkumníci zatím zkoumali možnosti jednotlivých elementů celkového řešení, a to díky prostředkům z poskytnutého menšího grantu. Došli k závěru, že současné technologie na realizaci projektu budou stačit. Založili proto univerzitní startup Escarda Technologies a nyní hledají sponzory pro vývoj prototypu.

Bude potřeba robota schopného autonomního pohybu po poli. To není až takový problém, samořiditelné traktory už brázdí pole teď, tohle bude zařízení jen v trochu menším měřítku. Dále to bude chtít výkonný laser a systém pro jeho cílení. I to není technicky problém, zde jsou největší překážkou náklady. Aby byl laser schopen plevel spálit, bude potřeba vysokého výkonu.

Počítač s umělou inteligencí a schopností rozpoznávání plevel na snímcích v reálném čase je paradoxně už tou nejmenší komplikací. Na podobném principu si s umělou inteligencí dokážeme hrát i sami na redakčním notebooku.

Mohlo by to zkrátka fungovat. Pokud stroj nebude stát ve finále enormní sumu a nebude drahý jeho provoz, není myšlenka zavedení do praxe nějak utopistická.

O tom, jak roboti nahrazují profese, jsme se nedávno bavili v naší diskuzi:

Diskuze (11) Další článek: Oskar Fischinger dnes obsadil Google. Ve vyhledávači vytvoříte abstraktní hudební videa

Témata článku: Technika, Technologie, Umělá inteligence, Výzkum, Roboti, Strojové učení, Autonomní systém, Lidská profese, Autonomní provoz, Paprsek, Autonomní pohyb, Plevel, Traktor, ESC, Rozmach, Strojový, Robotizace, Robot, Bonn, Hladovění, Výkonný laser

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Google ADT-2: Miniaturní krabička s Android TV 8.0, kterou si nikdy nekoupíte

** Dlouho se nevědělo, co to přesně má být ** Pak se s krabičkou Google pochlubil na I/O ** Do „Chromecastu“ vtěsnal celý Android TV

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let