Elektrické aerotaxi. Nepotřebuje řidiče, je rychlejší než všechna taxi a nikdy neuvízne v koloně.

Elektrické aerotaxi. Nepotřebuje řidiče, je rychlejší než všechna taxi a nikdy neuvízne v koloně.

V Dubaji nyní proběhl první veřejný test létajícího elektroaeromobilu Volocopter 2X

V Dubaji nyní proběhl první veřejný test létajícího elektroaeromobilu Volocopter 2X

Za jeho vývojem stojí německá společnost Volocopter GmbH, která je částečně financována koncernem Daimler AG.

Za jeho vývojem stojí německá společnost Volocopter GmbH, která je částečně financována koncernem Daimler AG.

Cestovní rychlost je až 100 km/h a nosnost 160 kg. Počítá se s možnou přepravou dvou pasažérů.

Cestovní rychlost je až 100 km/h a nosnost 160 kg. Počítá se s možnou přepravou dvou pasažérů.

Velocopter 2X už není žádný prototyp, ale hotový funkční stroj s potřebnými homologacemi, který si můžete koupit a létat s ním.

Velocopter 2X už není žádný prototyp, ale hotový funkční stroj s potřebnými homologacemi, který si můžete koupit a létat s ním.

Od Státního úřadu pro dopravu ve městě Dubaj však získal povolení i na testy autonomních letů bez pilota. Právě tak by stroje měly v budoucnu létat.

Od Státního úřadu pro dopravu ve městě Dubaj však získal povolení i na testy autonomních letů bez pilota. Právě tak by stroje měly v budoucnu létat.

Doprava Velocopterem je triviální. Prostě jen nasednete, připoutáte se a na displeji zvolíte cílovou destinaci.

Doprava Velocopterem je triviální. Prostě jen nasednete, připoutáte se a na displeji zvolíte cílovou destinaci.

Na parkovišti ale zabere trochu víc místa... Samozřejmě je to stroj, který je brán jako letadlo a jen tak někde s ním bez povolení přistát nemůžete. V budoucnu ale mohou vzniknout přistávací spoty například u hotelů nebo na jejich střechách.

Na parkovišti ale zabere trochu víc místa... Samozřejmě je to stroj, který je brán jako letadlo a jen tak někde s ním bez povolení přistát nemůžete. V budoucnu ale mohou vzniknout přistávací spoty například u hotelů nebo na jejich střechách.

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Volocopter 2X

Čínská konkurence EHang 184

Čínská konkurence EHang 184

Také EHang 184 už má za sebou první testy v Dubaji

Také EHang 184 už má za sebou první testy v Dubaji

Drony EHang 184 mají podobné parametry jako Volocopter 2X a rovněž umožňují zcela autonomní let.

Drony EHang 184 mají podobné parametry jako Volocopter 2X a rovněž umožňují zcela autonomní let.

Zatím testy proběhly v pilotovaném režimu.

Zatím testy proběhly v pilotovaném režimu.

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

EHang 184

V Dubaji nyní proběhl první veřejný test létajícího elektroaeromobilu Volocopter 2X
Za jeho vývojem stojí německá společnost Volocopter GmbH, která je částečně financována koncernem Daimler AG.
Cestovní rychlost je až 100 km/h a nosnost 160 kg. Počítá se s možnou přepravou dvou pasažérů.
Velocopter 2X už není žádný prototyp, ale hotový funkční stroj s potřebnými homologacemi, který si můžete koupit a létat s ním.
24
Fotogalerie

V Dubaji proběhl první test létajícího bezpilotního taxíku na elektriku

Zatímco naši taxikáři protestují proti Uberu, ti v Dubaji se už pomalu mohou obávat ještě silnější konkurence. Řidiče už nepotřebuje vůbec, je rychlejší než všechna taxi a nikdy neuvízne v koloně. Ve finále by přitom tento novodobý způsob osobní městské dopravy neměl být drahý.

Řeč je o bezpilotním osobním taxi. V Dubaji nyní proběhl první veřejný test létajícího elektroaeromobilu Volocopter 2X, který by k tomuto účelu měl sloužit. Za jeho vývojem stojí německá společnost Volocopter GmbH, která je částečně financována koncernem Daimler AG.

Velocopter 2X už není žádný prototyp, ale hotový funkční stroj s potřebnými homologacemi, který si můžete koupit a létat s ním. Od Státního úřadu pro dopravu ve městě Dubaj však získal povolení i na testy autonomních letů bez pilota. Právě tak by stroje měly v budoucnu létat.

Stroj má jen krátký dolet, na jedno nabití baterií zvládne doletět jen 30 km. Ale jízdy taxi po městě nebývají delší. Akumulátory lze snadno vyměnit za nové, nabití pak trvá cca dvě hodiny. Cestovní rychlost je až 100 km/h a nosnost 160 kg. Počítá se s možnou přepravou dvou pasažérů.

Doprava Velocopterem je triviální. Prostě jen nasednete, připoutáte se a na displeji zvolíte cílovou destinaci.

Že by tento způsob dopravy plně nahradil taxi je samozřejmě myšlenka trochu nadnesená. Ale když u letiště vznikne centrála s několika spoty a dobíjecí stanicí, mohou si hotely vybudovat prostorově nenáročný spot pro přistání a typickou cestu do/z na letiště svým hostům výrazně zkrátí. Poté se mohou přistávající místa objevovat na dalších atraktivních místech po městě a postupně vznikne síť. Taková je alespoň vize.

V Dubaji jdou novému trendu elektrických osobních aeromobilů naproti na více frontách. Nad městem létaly už také čínské osobní drony EHang 184. Ty mají podobné parametry a rovněž umožňují zcela autonomní let. Zatím testy proběhly v pilotovaném režimu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud