V horninách z oblasti Mariánského příkopu byly nalezeny stopy organického materiálu

Jak hluboko pod mořskou hladinou se ještě může nacházet život? Na tuto otázku není úplně jednoduché odpovědět – některé organismy totiž dokážou existovat v překvapivě extrémních podmínkách.

Vědci nyní objevili stopy organického materiálu ve vzorcích serpentinitu vytažených z hloubky cca 10 kilometrů. Dotyčný materiál se prý velmi podobá tomu, který produkují mikrobi obývající poněkud přístupnější lokality.

„Zdokumentovali jsme organickou hmotu zapouzdřenou v klastech z oceánské serpentinitové bahenní sopky nad subdukční zónou Izu–Bonin–Mariana,“ uvádí studie publikovaná v Proceedings of the National Academy of Sciences.

Přestože původ této hmoty nelze přesně určit, z výsledků chemické analýzy plyne, že mohla vzniknout díky činnosti bakterií žijících hluboko uvnitř výše zmíněné sopky nebo pod ní.

Připomeňme, že v Mariánském příkopu naleznete nejhlubší (vůči hladině moře) místo Země – leží nedaleko ostrova Guam a podle měření provedeného v roce 2011 má 10 994 metrů.

Zdroj: Utrecht University

Diskuze (2) Další článek: Toshiba ukázala nové notebooky X Series. Jsou lehké, pevné a dlouho vydrží

Témata článku: Věda, Příroda, Výzkum, Země, Bakterie, Materiál, Oceán, Hornina, Oblast, Mat, Stopa, Příkop, Guam, Mariánský příkop, Sto, Sopka, Ekzém, Mořská hladina, Publikovaná studie, Hmota, Krystal, Jednoduchý vzorec, Organický materiál, The Nation, Extrémní podmínka

WALL-E vyfotil Zemi ze vzdálenosti 1 milionů km

** Malá sonda s přezdívkou WALL-E pořídila fotografii Země a Měsíce ze vzdálenosti 1 milionů km ** CubeSat letí se sondou InSight k Marsu ** InSight přistane na Marsu 26. listopadu

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Blíží se Juno. Jeden z nejhezčích Linuxů pro normální lidi