To by mě zajímalo, jak věc, co vypočítává svoji polohu podle signálu satelitů, vyčte něco z CAN, navíc ještě z řídící jednotky.
- úplně běžně v dnešní době. Jsme v 21 století. Dnešní moderní GPS jednotky mají v sobě nejen GPS a GSM modem, ale i spoustu dalších digitálních/analogových vstupů pro připojení dalších externích senzorů a spínačů. Dále můžou tyto jednotky obsahovat port RS232 pro komunikaci s dalšími zařízeními (typicky navigace, datové kapacitní palivové sondy apod.) Mimo to mají jednotky tzv. CAN vstupy. Tyto CAN vodiče se připojí na CAN sběrnici vozidla. CAN sběrnice je soubor datových vodičů z jednotlivých komfortních a řídících jednotek vozidla, které jdou do hlavní ŘJ vozidla. Na této sběrnici neustále proudí jízdní data vozidla. Je toho opravdu spousta co se dá vyčíst. V podstatě lze přečíst informace, které se zobrazují na PP + stavy kontrolek na budících (v závislosti na výrobci, modelu a r.v. vozidla). Celková ujetá vzdálenost a stav PHM v nádrži jsou většinou minimum základu. Věř tomu, že tohle není nejméně pravděpodobná možnost, ale je to jistota. Ne že nelze vyčíst data, která neexistují, ale ony jsou opravdu reálně vyčtená. Konkrétně u koncernu VW jsou ve vozidlech CAN sběrnice cca od r.v. 2000 v závislosti na modelu vozidla. Např. u Octavie po faceliftu první řady. Takže to je nějakých 17 let . Jinak k čemu tam ta GPS vlastně je? Představ si firemní flotilu 200ks vozidel. Potřebuješ je hlídat a kontrolovat jejich náklady na provoz. Tuhle GPS (chceš-li telemotrickou jednotku s GPS modulem) do všech vozidel nainstaluješ a veškeré výstupy z jednotek (GPS poloha, jízdní data z CAN sběrnice) budeš mít zpracované vč. různých analýz v jednom SW přes internet. Řidiči ti přestanou krást naftu, začnou jezdit slušně apod. Jde hlavně o ušetření nákladů na provoz firemních vozidel. Pro osobní využití tohle nemá moc význam.