V laboratoři se zrodily první kvasinky s umělou DNA

Názory k článku

mcsafety  |  12. 03. 2017 19:29  |  Android Chrome 56.0

Jsem 100% fanoušek veškerého lidskeho pokroku, ale tohle me už lehce děsí:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2017 20:04 | Microsoft Windows 7 Chrome 57.0.2987.98

Myslím, že je len otázkou času, kedy sa začnú rodiť geneticky dokonalí jedinci. Asi to nebude v zavedených demokraciách, najvážnejším kandidátom je Čína.
To potom Číňania budú mať najlepších plavcov, atlétov, futbalistov, ale aj super vojakov a geniálnych matematikov a vedcov...
Otázne je, čo s tým potom urobí západný svet. Prenechá Číne túto konkurenčnú výhodu alebo ju bude v genetických manipuláciách ľudí nasledovať?

-drb-  |  12. 03. 2017 20:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Tak 100% umělou kvasinku... Hmmm... Takže postaví si vlastní buňku úplně sami? To už někdo umí udělat umělé mitochondrie? Postavit vlastní buněčnou stěnu? Připomíná mi to jeden notně fousatý vtip.Vědec se sejde s Bohem.
"Bože, už tě nepotřebujeme. Věda postoupila tak daleko, že už i my vědci umíme udělat člověka z hlíny."
"Tak to předveď," povídá Bůh.
Vědec začne nabírat ze země hlínu a Bůh na to: "Počkej, počkej, ber ze svojí hlíny!"Ale vážněji - rozhodně se mi tohle líbí. Biotechnologie, genetické úpravy a "programování" DNA je rozhodně budoucnost. Určitě v mnoha ohledech budoucnost děsivá, protože cokoli se vždy zneužije, ale na těch pozitivních přínosů to bude mít mnohem víc,stejně jako jakýkoli jiný pokrok - chemie, která přinesla jak děsivé zbraně, tak i léky či umělé hmoty, výpočetní technika, která přinesla přesnější zbraně, ale i počítače do kapsy, jaderná energie, robotika atd. Já se na tu dobu fakt těším. Teda jestli ze mě do té doby nějaká zmutovaná kvasinka neudělá biopalivo do balistické rakety. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět