Bakterie | Alzheimerova choroba

V mozcích pacientů s Alzheimerem je více bakterií než v mozcích zdravých lidí

Nová studie odhalila, že v nástupu Alzheimerovy choroby by mohly hrát roli bakterie obývající mozek plus infikované neurony. Vědci, kteří studují mozky od zemřelých dárců, totiž našli rozdíly v počtu i typu těchto bakterií u pacientů s Alzheimerem a zdravých jedinců.

Odborníci z University of Bristol se domnívají, že by mohla existovat vazba mezi těmito bakteriálními populacemi a tzv. neurozánětem, který je už delší dobu s vývojem Alzheimera spojován.

„Mozky zasažené Alzheimerovou chorobou obvykle obsahují důkazy o neurozánětu a stále více badatelů si myslí, že právě ten by možná mohl pohánět onemocnění tím, že způsobí degeneraci neuronů v mozku,“ konstatoval David Emery. „A neurozánět v mozku může být reakcí na přítomnost bakterií.“

Analýza bakteriálních genů v mozcích ukázala, že v těch nemocných byl cca desetinásobný poměr aktinobakterií k proteobakteriím. Celkové množství všech bakteriálních sekvencí navíc bylo nezvykle vysoké.

„Předchozí studie zaměřené na bakterie v mozcích zasažených Alzheimerovou chorobou primárně zkoumaly specifické bakteriální druhy,“ konstatovala Shelley Allen. „My jsme chtěli použít objektivní metodu, abychom si udělali co nejlepší přehled o celé bakteriální populaci.“

K získání podrobnějších informací o této vazbě bude třeba provést řadu dalších, mnohem detailnějších a rozsáhlejších výzkumů. Jejich výsledky by ale s trochou štěstí by vést k dalším pokrokům v léčbě – což za vynaloženou námahu rozhodně stojí.

Zdroj: ScienceDaily

Diskuze (7) Další článek: Uber v Brně opět prohrává s taxikáři. Krajský soud vydal nový zákaz

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Medicína, Mozek, Bakterie, Alzheimerova choroba, Přítomnost, Choroba, Zdravý jedinec, Nevyspalý mozek, Zdravý člověk, Onemocnění, Vazba, University of Bristol, Shelley, Předchozí studie, Alzheimer, Neurony, Více, Nejlepší přehled, Vynaložená námaha, Bristol, Pacient, Dlouhá doba, Ekzém

Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

** Aktuální změny klimatu jsou marginální ve srovnání s tím, co čeká Zemi za pár miliard let. ** Slunce se začne v budoucnu rozpínat a zvyšovat svou zářivost. ** Dokázali bychom Zemi posunout dál od Slunce a zachránit ji?

Mac Pro: Apple nehraje na kompromisy a postavil počítač bez ohledu na cenu