V Rusku vytiskli na 3D tiskárně dům, trvalo to jen 24 hodin

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 30

Názory k článku

06. 03. 2017 22:05

Domy se uz tisknou dlouho, na tom neni nic noveho. Zajimavy je ale typ cemetu, ktery pouzili. Neni totiz zalozen na Portlandskem cementu ale na tzv. geopolymernim cementu, ktery ma mnohem mensi carbon footprint krucis prehazka nebo jak se to rekne cesky :) Geopolymerni cementy jsou drazsi nez portlandsky cement ale zase maji mnoho vyhod.
Moc to na jejich strance nevyzdvihuji, ale verte ze, tahle informace dneska rezonovala na mnoha specializovanych pracovisti po celem svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2017 07:23

Budoucnost 3D tisku staveb bych hádal ani ne tak v sériové produkci domů, ale spíše u unikátních staveb. Pokud se podaří vytisknout most za 24 hodin, může to být podstatně menší komplikace, než jej stavět měsíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2017 20:47

Ono teda taky otázka jestli má ten extra krátký čas nějak smysl...přecejenom než se vyřídí stavební povolení tak to jsou měsíce a po tom co se udělá hrubá stavba, tak se taky měsíce bude dokončovat....takže jestli je hrubá stavba vytisknutá za hodinu, 24hodin nebo za tři týdny je už víceméně úplně jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2017 16:49

Video z roku 2014: https://www.youtube.com/watch...
Zminuje firmu Winsun, Cina. Tiskarna, ktera vyprinti 10 domu za den.
Dale zminuje americkou firmu contour crafting. Tam jen rika, ze uz takhle postavili 24 domu, ale nerika, za jak dlouho.
Kazdopadne to, ze by byli prvni nebo dokonce jedini na svete, kdo to vytiskne na miste, bych nebral tak vazne. Zejmena, jestli to je teprve testovaci prototyp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2017 12:31

Voloďa říkal že vydrží stát do neděle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2017 09:44

Co jsem koukal na další videa od této firmy, tak pořád je tam spousta vedlějších úkonů které někdo musí udělat. Ať je to vkládání roxorových výztuží. Oni sice dávali jakési výztuhy ze skelných vláken, ale účel je stejný. Položení hydroizolace atd. . Zádrhel je taky v tom, že se snaží jedním ramenem obsloužit celou plochu domu.
Má ideální představa je taková, že na parcele kde má stát hotový dům se na pilotech postaví dráha klidně i dvě paralelní dráhy po obvodu stavby s přesně definovaným referenčním bodem. Po drahách bude moci jezdit více ramen, tak aby mohly provádět simultánně více úkonů naráz. Třeba i na různých stranách domu. Ramena by měly být konstruována, tak aby mohly provádět více úkonů. Nemusela by nutně umět vše, ale třeba rameno co nanáší beton by mohlo samo v daných roztečích vkládat výztuže. Další multifunkční rameno by třeba na začátku provedlo hydroizolace, nebo by pak samo v pruběhu stavby aplikovalo tepelné izolace, fasádu a v ideálním případě i veškeré rozvody (elektřina, voda, topení). Ono ani ty okna by nebyl problém. Stačí se podívat jak roboti v automobilkách s lehkostí a elegancí sází jedno čelní sklo za druhým.
Jo pořád je co vylepšovat, ale dokud lidská práce bude levnější než náklady na vývoj tohoto stroje, tak se nikam moc neposuneme.
Jinak nedávno jsem četl článek o konceptu, který by právě pro stavby na Marsu mohl využít právě 3D tisku s využitím tamních materiálů. Prostě tam pošleme pár krabic dopředu a oni nám zatím natisknou paneláky než tam doletíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2017 07:18

3D tisk je největší hype posledních let. Navíc se tím kvůli vyvolání senzace velmi často označuje i to, co 3D tisk vůbec není, jako v případě tohoto domu. Když člověk vezme do úvahy skutečnost, že ten dům musí mít minimálně nějakou základovou desku a střechu, tak možná vytiskli betonové zdi, které ovšem nesplní ani místní nároky na tepelnou izolaci, takže je to vlastně k ničemu.Ještě dodatek: Kvalita těch "tištěných" zdí je mizerná. Pokud pominu fakt, že se mezi to musí zjevně ručně dávat železa, aby se to nerozjelo, tak se vám to časem stejně rozpraská, protože větší lagric snad ani neexistuje.
Jestli nám stroje postupně seberou práci, tak stavebnictví bude jedno z posledních odvětví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2017 07:01

Betonový slimák - ideálne bývanie pre ruského mužika na Sibíri ! Vonku -35°C , vo vnútri príjemných -25°C. Ani vodka nezamrzne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2017 05:48

hruba stavba je ten najmensi a najlacnejsi problem u domov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  04. 03. 2017 00:20

Robotizace profíha furt a všude, takže "tisk" domů neni takové překvapení. Jen se mi moc nezamlouvá, kruhový tvar budovy. Např. chci si dát postel ke zdi, no a pořád budu mít mezi postelí a zdí díru, což se mi moc nelíbí, ale určitě brzo přijdou na to jak tisknout efektivně i čtvercový domy, takže to je to opět jen otázka času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor