Mars | Architektura

Ve Spojených arabských emirátech vyroste simulovaná marťanská kolonie

Spojené arabské emiráty (SAE) oznámily, že hodlají postavit městečko, v němž budou simulovány podmínky panující na Marsu. Lidé by se zde mohli připravovat na kolonizaci Rudé planety.

Tzv. Mars Scientific City je součástí dlouhodobé Emirates Mars Mission. Jeho rozloha bude činit více než 177 000 metrů čtverečních, což odpovídá zhruba dvěma ostrovům Alcatraz. „Jde o mimořádný národní projekt,“ komentoval to premiér SAE, šejk Muhammad ibn Rašíd Al Maktúm.

Dotyčné městečko navrhl dánský architekt Bjarke Ingels ve spolupráci s vybranými vědci, inženýry a designéry. Bude sestávat z futuristických kopulí, v nichž se budou nacházet laboratoře. Podle Dubai Media Office nebude chybět ani muzeum věnované největším úspěchům při výzkumu vesmíru.

Co se týče životních podmínek, obyvatelé Mars Scientific City samozřejmě nebudou vystaveni působení škodlivého záření a nebudou si ani muset vyrábět kyslík. Odborníci se nicméně budou snažit o to, aby simulace probíhající v laboratořích byly co možná nejvěrnější.

Realizační plán počítá s vytvořením týmu, který v městečku stráví jeden rok a následně dá dohromady jakýsi referenční rámec pro vývoj strategií dlouhodobého pobytu na Marsu či jiné nehostinné planetě.

Pro úplnost dodejme, že realizace tohoto záměru přijde Spojené arabské emiráty na cca 500 milionů AED (136 milionů USD).

Zdroj: Dubai Media Office