Ve Spojených arabských emirátech vyroste simulovaná marťanská kolonie

Spojené arabské emiráty (SAE) oznámily, že hodlají postavit městečko, v němž budou simulovány podmínky panující na Marsu. Lidé by se zde mohli připravovat na kolonizaci Rudé planety.

Tzv. Mars Scientific City je součástí dlouhodobé Emirates Mars Mission. Jeho rozloha bude činit více než 177 000 metrů čtverečních, což odpovídá zhruba dvěma ostrovům Alcatraz. „Jde o mimořádný národní projekt,“ komentoval to premiér SAE, šejk Muhammad ibn Rašíd Al Maktúm.

Dotyčné městečko navrhl dánský architekt Bjarke Ingels ve spolupráci s vybranými vědci, inženýry a designéry. Bude sestávat z futuristických kopulí, v nichž se budou nacházet laboratoře. Podle Dubai Media Office nebude chybět ani muzeum věnované největším úspěchům při výzkumu vesmíru.

Co se týče životních podmínek, obyvatelé Mars Scientific City samozřejmě nebudou vystaveni působení škodlivého záření a nebudou si ani muset vyrábět kyslík. Odborníci se nicméně budou snažit o to, aby simulace probíhající v laboratořích byly co možná nejvěrnější.

Realizační plán počítá s vytvořením týmu, který v městečku stráví jeden rok a následně dá dohromady jakýsi referenční rámec pro vývoj strategií dlouhodobého pobytu na Marsu či jiné nehostinné planetě.

Pro úplnost dodejme, že realizace tohoto záměru přijde Spojené arabské emiráty na cca 500 milionů AED (136 milionů USD).

Zdroj: Dubai Media Office

Diskuze (9) Další článek: Čína vstupuje do závodů ve zbrojení robotických lodí s trimaranem D3000

Témata článku: Výzkum, Simulace, Mars, Design, Architektura, Stavby, Kolonizace, Největší úspěch, Městečko, Rudá planeta, Bjarke Ingels, Spojené arabské emiráty, Rozloha, Emirát, Alcatraz, UAE, Podmínka panující, Laboratoř, Marťan, Kolonie, Pobyt, Dánsko, Emirates, Office, Ingels

Před 30 lety byla odeslána první SMS. I když jsou textovky vynález z mobilního pravěku, rychlý konec je nečeká

** Už tři desítky let datlujeme do mobilu písmenka a posíláme jako SMS ** Češi ve své době SMS milovali, byla to totiž nejméně drahá služba ** I přes obstarožnost této služby se s ní jen tak loučit nebudeme

Jan Láska
VýročíSMS
Japonský obrněnec. Test barevné LED tiskárny OKI C650

Barevná laserová/LED tiskárna od japonské společnosti OKI najde využití především v kancelářích. Na robustní a zároveň kompaktní LEDce můžete tisknout na řadu různých formátů, od obálky až po půl druhého metru dlouhý banner.

OKITiskárnyTesty