Vědci odhalili 40 nových genů spojených s inteligencí

Vědci objevili 40 nových genů, které podle všeho souvisejí s inteligencí. Výsledky jejich práce by nám mohly pomoci s lepším pochopením toho, jak lidský mozek rozvíjí klíčové funkce spojené s myšlením.

Danielle Posthuma z Vrije Universiteit Amsterdam a její kolegové použili data získaná od téměř 80 000 nepříbuzných dospělých a dětí evropského původu a identifikovali mutace ve více než 52 genech, které měly spojitost s jejich výsledky v inteligenčních testech.

Výzkum byl proveden pomocí dvou forem genetické analýzy. Jedna odhalila mutace ve skupině 22 různých genů, které by v kombinaci mohly odpovídat téměř 5% rozdílu v měřeních IQ. Druhá analýza, která místo mapování specifických mutací porovnávala celé geny, odhalila celkem 47 genů, z nichž 17 bylo popsáno už v rámci první analýzy.

O cca 40 z celkového počtu genů nalezených oběma výše uvedenými způsoby nebylo v dané souvislosti nikdy dřív referováno. Některé z nich hrají roli například při vedení nervových axonů či neurální diferenciaci.

Jedním z nejsilnějších je vztah mezi inteligencí a mutacemi v genu FOXO3 a kódování, které podporuje jeho expresi. FOXO3 je přitom součástí cesty vedoucí ke smrti buňky.

Bez zajímavosti rozhodně není ani to, že tým našel také našel řadu dalších vztahů mezi geny a charakteristikami souvisejícími s tělesnou hmotností, schizofrenií a Alzheimerovou chorobou.

Zdroj: ScienceAlert

Diskuze (3) Další článek: Počítač AlphaGo opět bojoval proti člověku. Porazil světovou jedničku ve hře go

Témata článku: Věda, Výzkum, Genetika, Mozek, Analýza, Lidé, Mutace, DNA, Alzheimerova choroba, Genetická analýza, Axon, Nový, Vrije Universiteit, Spoje, Amsterdam, Určitý ohled, Mapování, Spojitost, Různé geny, Nový gen, Získaná data, Spojení, Lidský mozek, Získaný klíč, Choroba

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů
Nejnovější expedice v No Man

Nejnovější expedice v No Man's Sky vás uvězní na písečné planetě

No Man's Sky přidává další obsah a další poutavé dobrodružství.

No Man's SkyVideo