Vědci ve spolupráci s Teslou prodloužili výdrž Li-Ion baterií na 20 let, cílem je dostat se na několik desetiletí

Tesla v současnosti používá nejpokročilejší baterie typu Li-Ion, které vyvíjí ve spolupráci s Panasonicem v Gigafactory 1. Elon Musk se už v minulosti vyjádřil, že Tesla sleduje všechny různé „revoluční“ technologie v oblasti baterií a žádná zatím není a v nejbližší době ani nebude reálná pro průmyslovou výrobu.

Tesla tak v červnu minulého roku uzavřela pětiletou spolupráci s vědci v čele s Jeffem Dahnem, který je jedním z původních tvůrců Li-Ion baterií. Hlavním cílem spolupráci je přijít na to, jak prodloužit životnost baterií, které Tesla v elektromobilech používá, v nejlepším případě až na desítky let.

Jak Jeff Dahn v rozhovoru uvedl, výzkum pokračuje velmi rychle a úspěšně. Už po necelém roce se jim podařilo zvýšit životnost dvojnásobně, tedy přibližně na 20 let. Výzkum se pochopitelně týká nejen baterií pro elektromobily (Nickel Manganese Cobalt Oxide), ale i pro PowerPacky a Powerwally (Nickel Cobalt Aluminum Oxide).

Mezi vedlejší cíle pak patří klasické zlepšení v oblasti ceny a kapacity, stejně tak bezpečnosti baterií. Vzhledem k tomu, že si Tesla v oblasti záruky na baterie opravdu věří (aktuálně je 8 let), můžeme do budoucna očekávat ještě značné prodloužení.

Témata článku: Věda, Výzkum, Tesla Motors, Baterie, Elektromobily, Energie, Akumulátory, Elon Musk, Battery, Elon, Tesla S, Pětiletá záruka, Elektromobil, Tesla, Vědec, Powerpack, Oxid, Desetiletí, Tesla Gigafactory

• radon 18. 5. 2017 9:25:30
    teď ještě jestli to prodloužení životnosti vyřešili nějakým převratným...
  • franta321 18. 5. 2017 8:51:02
    Tak výdrž baterií už "vyřešili", tak ještě nějak zařídit, aby auto celý...
  • Jarda.abc 17. 5. 2017 18:28:30
    Tak hlavně, že u mých noťasů HP a Lenovo ( kolem 22 000 Kč, procesor I5 )...

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

Dnes | Kubala Petr | 5

Prolomí tanec tří mrtvých hvězd teorii relativity?

** Einsteinova obecná teorie relativity je jedním z hlavních pilířů dnešní fyziky ** To ale vědcům nebrání, aby se ji neustále nepokoušeli sesadit z trůnu ** Tentokrát k jejímu testování využili systém pulzaru PSR J0337+1715