Výrobci alkoholu mlží úplně stejně jako výrobci tabáku

Výrobci alkoholu mlží úplně stejně jako výrobci tabáku

Tabákové společnosti jsou už dlouhou dobu obviňovány z toho, že záměrně zkreslují informace o negativních dopadech kouření na lidské zdraví. Totéž ovšem bez jakýchkoliv skrupulí dělají i jiní.

V rámci studie provedené na London School of Hygiene and Tropical Medicine byly analyzovány webové stránky a dokumenty 27 subjektů, které zastupují (či jsou s nimi v jiném obchodním vztahu) výrobce a distributory alkoholických nápojů.

Témě ve všech studovaných případech odborníci narazili na různé způsoby manipulace s vědeckými poznatky o spojitosti mezi konzumací alkoholu a rizikem rakoviny – především prsu a tlustého střeva a konečníku.

„Veřejné povědomí o tomto riziku je nízké a tvrdilo se, že větší povědomí veřejnosti, zejména o riziku vzniku rakoviny prsu, představuje pro alkoholový průmysl významnou hrozbu,“ konstatoval vedoucí výzkumník Mark Petticrew.

Nejčastější taktikou je prezentovat celou problematiku jako velice složitou a nejasnou – jinak řečeno hlásat, že veškeré důkazy o výše uvedené korelaci jsou slabé, potažmo vůbec neexistují. Běžně lze narazit také na případy popírání možných negativních dopadů mírného pití atd.

Je přitom evidentní, že se rozhodně nejedná o neúmyslná opomenutí, ale naopak o významné součásti marketingových strategií. „Zde je jasná paralela s tabákovým průmyslem, který po léta zpochybňuje vztah mezi kouřením a rakovinou,“ komentoval to Gordon Ross z Australian Association of Social Marketing.

Zdroj: London School of Hygiene and Tropical Medicine, Scimex

Diskuze (12) | Uvedení nových desktopových čipů Intel osmé generace s architekturou Coffee Lake proběhne 5. října

Témata článku: Výzkum, Zdraví, Rakovina, Alkohol, Manipulace, Kouření, Negativní dopad, Webová stránka, Alkoholický nápoj, Konečník, Velké povědomí, Výrobce, Významná součást, Tab, Lidské zdraví, Tabák, Pití alkoholu, Marketingová strategie, Dlouhá doba, Veřejné povědomí

Určitě si přečtěte