Výzkumníci z MIT vyrobili robořetěz, který se poskládá v cokoliv

Skutečnou budoucností robotiky není skelet složený z hromady dedikovaných částí, ale spíše organizmus, který se sestává z drobných univerzálních autonomních součástek – podobně jako se každý lidský tvor skládá z jednoduchých buněk.

Pokud by se inženýrům jednou taková kyberbuňka podařila zhotovit, mohli by s její pomocí sestavit prakticky cokoliv. Zatím to nejde, a tak se výzkumníci alespoň pokoušejí pomocí mnohonásobně větších prototypů ověřit, jestli by to mohlo vůbec fungovat.

Jedním z takových experimentů je i ChainFORM z laboratoře MIT – jakýsi elektronický řetěz, který může měnit dle zadání svůj tvar, a tak se formovat do různých podob. Představte si, že by jednotlivé dílky řetězu byly třeba stokrát menší a namísto mechanických úchytů by pospolu držely pomocí magnetického pole. V takovém případě by se už skutečně mohly skládat do mnohem praktičtějších struktur než tento jednoduchý řetěz. Snad se toho tedy jednou dočkáme.

Vize claytronics – jakýchsi „elektronických atomů“ – ve videu níže je pak zatím zcela doménou sci-fi, přestože se ji v minulosti vážně věnoval třeba Intel.

Témata článku: Technologie, Věda, Zajímavosti, Roboti, Výzkum

• spider99 15. 12. 2016 13:42:01
    Takže přeci jen OGRA ? Jen aby zase nesežrali Eiffelovku :-D
  • borekz 11. 12. 2016 7:42:34
    Chleba levnější nebude. Takové hračky nemají přínos ani v průmyslu ani v...
  • Jan Kadeřábek 10. 12. 2016 13:40:26
    Paráda, jediné co chybí k dokonalosti je, aby to bylo tisíckrát menší......

Došlo kafe? Zaběhejte si po schodech!

Dnes | Černý Jiří | 1

Zahřívá se vám počítač? Vědci vymysleli způsob, jak využít odpadní teplo k napájení dalšího počítače

** Procesory, grafické karty a další čipy generují obrovské množství tepla, které je nevyužité ** Vědci vymysleli způsob, jak teplo využít podobně jako elektřinu i v nanometrových velikostech ** Pomocí tepla by tak bylo možné napájet nové formy tepelných počítačů

Včera | Javůrek Karel | 2

I nejlevnější auta budou řídit sama. Umožní to nový laserový systém Velodyne

** Nová generace LIDARu od Velodyne dostane cenu za autonomní systém na pouhé tisíce dolarů ** Systém nepoužívá žádnou pohyblivou konstrukci ** Testovací vzorky pro výrobce budou dostupné už letos

20.  4.  2017 | Javůrek Karel | 7

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?