Výzkumníci z MIT vyrobili robořetěz, který se poskládá v cokoliv

Skutečnou budoucností robotiky není skelet složený z hromady dedikovaných částí, ale spíše organizmus, který se sestává z drobných univerzálních autonomních součástek – podobně jako se každý lidský tvor skládá z jednoduchých buněk.

Pokud by se inženýrům jednou taková kyberbuňka podařila zhotovit, mohli by s její pomocí sestavit prakticky cokoliv. Zatím to nejde, a tak se výzkumníci alespoň pokoušejí pomocí mnohonásobně větších prototypů ověřit, jestli by to mohlo vůbec fungovat.

Jedním z takových experimentů je i ChainFORM z laboratoře MIT – jakýsi elektronický řetěz, který může měnit dle zadání svůj tvar, a tak se formovat do různých podob. Představte si, že by jednotlivé dílky řetězu byly třeba stokrát menší a namísto mechanických úchytů by pospolu držely pomocí magnetického pole. V takovém případě by se už skutečně mohly skládat do mnohem praktičtějších struktur než tento jednoduchý řetěz. Snad se toho tedy jednou dočkáme.

Vize claytronics – jakýchsi „elektronických atomů“ – ve videu níže je pak zatím zcela doménou sci-fi, přestože se ji v minulosti vážně věnoval třeba Intel.

Diskuze (9) Další článek: NSA a britská GCHQ dokážou odposlouchávat mobily a notebooky v letadlech

Témata článku: Technologie, Věda, Výzkum, Zajímavosti, Roboti, Kostička, MIT, Robotika, Magnetické pole, COKOLI, Chain, Reálný svět

Cheateři štvou vývojáře Call of Duty: Warzone mnohem více, než hráče

Rozbité ovladače a klávesnice očividně nejsou jen v domovech hráčů a fanoušků.

Call of Duty: WarzoneBattle Royale