Vznik nádorové buňky může způsobit i jedna jediná mutace

Tým vedený odborníky z Wellcome Trust Sanger Institute analyzoval více než 7600 tumorů reprezentujících 29 typů rakoviny, aby prohloubil naše znalosti o mutacích, které zapříčinily jejich vznik.

„Řešili jsme dlouho přetrvávající otázku výzkumu rakoviny, o níž se diskutovalo od padesátých let: kolik mutací normální buňka potřebuje k tomu, aby se změnila v rakovinnou buňku?“ uvedl Peter Campbell.

Výsledky jsou svým způsobem šokující. Například v případě rakoviny jater stačí v průměru cca 4 mutace na pacienta, zatímco kolorektální karcinomy obvykle vyžadují kolem 10 mutací. Ovšem I. fázi rakoviny štítné žlázy může vyvolat pouze jedna jediná mutace.

Tento výzkum je součástí snahy o získání kompletního seznamu genů, které teoreticky mohou způsobit rakovinu.

„V naší studii jsme zjistili, že přibližně polovina těchto klíčových mutací se vyskytuje v genech, které dosud nebyly identifikovány jak rakovinotvorné,“ komentoval to další badatel Inigo Martincorena.

„O nejdůležitějších genech, které se podílejí na vzniku rakoviny, máme již spoustu informací. Ale mnoho dalších genů ještě čeká na své objevení,“ uzavřel Martincorena.

Zdroj: Wellcome Trust Sanger Institute

Diskuze (3) Další článek: Parrot představil kvadrokoptéry pro hasiče a zemědělce. Mají tepelné kamery a analyzují úrodu

Témata článku: Výzkum, Medicína, Genetika, Rakovina, Mutace, Buňky, Vedený odborník, Tumor, Campbell, Jed, Nádorová buňka, Vznik, Padesátý rok, Kolorektální karcinom, Buňka, Rakovinná buňka, Gen, Typ rakoviny

Je dobré vypít 50 litrů mléka? Zeptali jsme se nového chatbota od OpenAI, který teď hýbe internetem

** OpenAI vypustilo do světa další umělou inteligenci ** Tentokrát je to upovídaný robot ChatGPT ** Podle některých je to ukázka budoucnosti vyhledávačů

OpenAIUmělá inteligence
Recenze hry Need for Speed Unbound. Městské závody v graffiti stylu

Vydavatelství EA se nás již po pětadvacáté pokouší oslnit zbrusu novým přídavkem do série známých městských závodu, a to pod titulem Need for Speed Unbound, tentokrát pod taktovkou Crirterionu.

Michal Polok