DNA | Ježíš

Začal hon na Ježíšovu DNA

Biblisté a genetici spojili své síly. Jejich cílem je odhalit nové detaily o Ježíši – a to prostřednictvím analýzy jeho DNA. Tu se snaží získat hned z několika známých artefaktů jako Turínské plátno či rouška z Ovieda.

Odborníci zkoumají rovněž domnělé ostatky Jana Křtitele, považovaného za Ježíšova bratrance. „Můžeme porovnávat DNA z relikvií s DNA z jiných relikvií. Pokud nalezneme další relikvie údajně pocházející od Jana Křtitele nebo blízkého Ježíšova příbuzného, pak budeme moct použít genetiku a porovnat je, abychom zjistili, zda je pravděpodobné, že pocházejí od stejného člověka nebo od příbuzných,“ uvedl George Busby z Oxford University v článku pro The Conversation.

Tento projekt ovšem komplikuje hned několik věcí. Za prvé – i když se podaří extrahovat neznámý vzorek DNA, neznamená to, že nám „ukáže cestu“ k nějaké konkrétní osobě. Jak již bylo zmíněno výše, je zapotřebí provést srovnání s jiným (známým) vzorkem.

Další problém představuje nezanedbatelné riziko kontaminace. Vědci naštěstí znají způsoby, jak ho minimalizovat.

„DNA v průběhu času degraduje, což znamená, že lze odlišit moderní kontaminaci od starých genomů. Můžeme se také pokusit získat DNA z vnitřku kostí a sekvence DNA od lidí, o kterých víme, že s artefakty přišly do kontaktu – i to nám pomůže,“ vysvětlil Busby.

Zdroj: The Conversation

Diskuze (33) Další článek: Nástroje na ovládnutí Windows jsou volně dostupné. Hackeři je prý získali od NSA

Témata článku: Historie, Výzkum, Genetika, DNA, Náboženství, Ježíš, Ostatky, Jesus, Plátno, The Conversation, Jana, Oxford, Relikvie, Rouška, Vzorek, Sekvence, Neznámý vzorek, Nezanedbatelné riziko, Nové detaily, Genom, Artefakt, Stejný člověk, Kontaminace, Oxford University, Hon

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici

** Nový MacBook Air opravuje nejzásadnější chyby dosavadní verze ** Dostal lepší klávesnici, výkonnější procesor a 256GB SSD ** Apple navíc snížil ceny

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?