DNA | Ježíš

Začal hon na Ježíšovu DNA

Biblisté a genetici spojili své síly. Jejich cílem je odhalit nové detaily o Ježíši – a to prostřednictvím analýzy jeho DNA. Tu se snaží získat hned z několika známých artefaktů jako Turínské plátno či rouška z Ovieda.

Odborníci zkoumají rovněž domnělé ostatky Jana Křtitele, považovaného za Ježíšova bratrance. „Můžeme porovnávat DNA z relikvií s DNA z jiných relikvií. Pokud nalezneme další relikvie údajně pocházející od Jana Křtitele nebo blízkého Ježíšova příbuzného, pak budeme moct použít genetiku a porovnat je, abychom zjistili, zda je pravděpodobné, že pocházejí od stejného člověka nebo od příbuzných,“ uvedl George Busby z Oxford University v článku pro The Conversation.

Tento projekt ovšem komplikuje hned několik věcí. Za prvé – i když se podaří extrahovat neznámý vzorek DNA, neznamená to, že nám „ukáže cestu“ k nějaké konkrétní osobě. Jak již bylo zmíněno výše, je zapotřebí provést srovnání s jiným (známým) vzorkem.

Další problém představuje nezanedbatelné riziko kontaminace. Vědci naštěstí znají způsoby, jak ho minimalizovat.

„DNA v průběhu času degraduje, což znamená, že lze odlišit moderní kontaminaci od starých genomů. Můžeme se také pokusit získat DNA z vnitřku kostí a sekvence DNA od lidí, o kterých víme, že s artefakty přišly do kontaktu – i to nám pomůže,“ vysvětlil Busby.

Zdroj: The Conversation

Diskuze (33) Další článek: Nástroje na ovládnutí Windows jsou volně dostupné. Hackeři je prý získali od NSA

Témata článku: Historie, Výzkum, DNA, Genetika, Náboženství, Ježíš, The Conversation, Jana, Stejný člověk, Neznámý vzorek, Artefakt, Genom, Hon, Kontaminace, Plátno, Jesus, Sekvence, Nové detaily, Relikvie, Ostatky, Vzorek, Oxford, Oxford University, Nezanedbatelné riziko

22 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

Více systémů na jednom počítači: Vybrali jsme nejlepší programy pro virtualizaci

** Chcete na svém počítači vyzkoušet jiný operační systém? ** Jednoduchá cesta vede přes virtualizaci ** Přinášíme pět nejlepších programů virtualizaci operačních systémů

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy