Začal hon na Ježíšovu DNA

Biblisté a genetici spojili své síly. Jejich cílem je odhalit nové detaily o Ježíši – a to prostřednictvím analýzy jeho DNA. Tu se snaží získat hned z několika známých artefaktů jako Turínské plátno či rouška z Ovieda.

Odborníci zkoumají rovněž domnělé ostatky Jana Křtitele, považovaného za Ježíšova bratrance. „Můžeme porovnávat DNA z relikvií s DNA z jiných relikvií. Pokud nalezneme další relikvie údajně pocházející od Jana Křtitele nebo blízkého Ježíšova příbuzného, pak budeme moct použít genetiku a porovnat je, abychom zjistili, zda je pravděpodobné, že pocházejí od stejného člověka nebo od příbuzných,“ uvedl George Busby z Oxford University v článku pro The Conversation.

Tento projekt ovšem komplikuje hned několik věcí. Za prvé – i když se podaří extrahovat neznámý vzorek DNA, neznamená to, že nám „ukáže cestu“ k nějaké konkrétní osobě. Jak již bylo zmíněno výše, je zapotřebí provést srovnání s jiným (známým) vzorkem.

Další problém představuje nezanedbatelné riziko kontaminace. Vědci naštěstí znají způsoby, jak ho minimalizovat.

„DNA v průběhu času degraduje, což znamená, že lze odlišit moderní kontaminaci od starých genomů. Můžeme se také pokusit získat DNA z vnitřku kostí a sekvence DNA od lidí, o kterých víme, že s artefakty přišly do kontaktu – i to nám pomůže,“ vysvětlil Busby.

Zdroj: The Conversation

Diskuze (33) Další článek: Nástroje na ovládnutí Windows jsou volně dostupné. Hackeři je prý získali od NSA

Témata článku: Výzkum, Historie, Genetika, DNA, Náboženství, Ježíš, Relikvie, Nezanedbatelné riziko, Hon, Oxford, Rouška, Stejný člověk, The Conversation, Neznámý vzorek, Vzorek, Jesus, Artefakt, Jana, Oxford University, Nové detaily, Jez, Sekvence, The Scientist, Kontaminace, Ostatky

Strategie The Settlers: New Allies odhalila datum vydání. Vyjde i na konzole a český překlad nemá chybět

Pokračování série The Settlers už jsme tady měli mít dlouhou dobu. Ubisoft ale nakonec celý projekt značně předělal a výsledek nám předvedl s novým videem.

The Settlers: New AlliesDatum vydání