Začal hon na Ježíšovu DNA

Biblisté a genetici spojili své síly. Jejich cílem je odhalit nové detaily o Ježíši – a to prostřednictvím analýzy jeho DNA. Tu se snaží získat hned z několika známých artefaktů jako Turínské plátno či rouška z Ovieda.

Odborníci zkoumají rovněž domnělé ostatky Jana Křtitele, považovaného za Ježíšova bratrance. „Můžeme porovnávat DNA z relikvií s DNA z jiných relikvií. Pokud nalezneme další relikvie údajně pocházející od Jana Křtitele nebo blízkého Ježíšova příbuzného, pak budeme moct použít genetiku a porovnat je, abychom zjistili, zda je pravděpodobné, že pocházejí od stejného člověka nebo od příbuzných,“ uvedl George Busby z Oxford University v článku pro The Conversation.

Tento projekt ovšem komplikuje hned několik věcí. Za prvé – i když se podaří extrahovat neznámý vzorek DNA, neznamená to, že nám „ukáže cestu“ k nějaké konkrétní osobě. Jak již bylo zmíněno výše, je zapotřebí provést srovnání s jiným (známým) vzorkem.

Další problém představuje nezanedbatelné riziko kontaminace. Vědci naštěstí znají způsoby, jak ho minimalizovat.

„DNA v průběhu času degraduje, což znamená, že lze odlišit moderní kontaminaci od starých genomů. Můžeme se také pokusit získat DNA z vnitřku kostí a sekvence DNA od lidí, o kterých víme, že s artefakty přišly do kontaktu – i to nám pomůže,“ vysvětlil Busby.

Zdroj: The Conversation

Témata článku: Historie, Výzkum, DNA, Náboženství, Genetika, Ježíš, Oxford, Oxford University, Plátno, The Conversation, Vzorek, Genom, Ostatky

• Vráťa Barták 19. 4. 2017 10:35:11
    Ta náboženská pakáž nikdy nic podobného nedovolí, nedovolí nic, co by...
  • kazeasch 19. 4. 2017 8:54:40
    Už vidím ten titulek v novinách: "Ježíš naklonován! Světový trh zaplavilo...
  • shadow_warior 19. 4. 2017 6:33:59
    dna by měli hlavně hledat v těch hřebech co jsou v českém zemském kříži,...

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Čížek Jakub | 11

Jef Raskin: Neznámý tvůrce Macintoshe ve stínu Steva Jobse

** Slavný Apple Macintosh byl nápad Jefa Raskina ** Šikovný inženýr měl vizi jednoduchého počítače pro běžné lidi ** Nakonec se jeho díla ujal Steve Jobs a všechno dopadlo jinak

16.  8.  2017 | Tronner Pavel | 14

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Mihulka Stanislav | 4