ŽIVĚ: Muskova SpaceX vynáší tajný raketoplán

Dnes odpoledne se do vesmíru vydá tajný raketoplán amerického letectva X-37B. Startovací okno začíná na Mysu Canaveral v 15:50 a končí ve 20:55 našeho času.

Jedná se už o pátou misi raketoplánu X-37B. V předešlých případech vynesla raketoplán do vesmíru raketa Atlas V od United Launch Alliance. Tentokrát bude nosičem poprvé Falcon 9 od SpaceX.

Přímý přenos – SpaceX

X-37B je malý (délka 9 m a rozpětí 2,9 m) bezpilotní raketoplán. Startuje na vrcholu nosné rakety a přistává automaticky jako kluzák.

Mise raketoplánu probíhají v utajení, takže jeho přesné úkoly na oběžné dráze nejsou známé. Oficiálně se uvádí, že raketoplán testuje technologie opakovaně použitelných kosmických lodí a provádí experimenty, které mohou být navráceny a zkoumány zpět na Zemi.

Témata článku: Vesmír, iVysílání, Výzkum, Země, Elon Musk, SpaceX, Raketa, Falcon, Raketoplány, Bezpilotní raketoplán, Startovací okno, Přímý přenos, Americké letectvo, Oběžná dráha, Délka, Mise raketoplánu, Nosná raketa, Mys Canaveral, Raketoplán

• Peter Fodrek 7. 9. 2017 17:05:19
    "ŽIVĚ: Muskova SpaceX vynáší tajný raketoplán" To mi prijde ako...
  • N8GD 7. 9. 2017 16:57:26
    Tak to moc tajný raketoplán není, když o něm ví i zive.cz
  • Libor Žák 7. 9. 2017 16:21:19
    Pěkný start i přistání. Docela důležitá mise. Rozkřápnout ten raketoplán,...

Tisíce objevených exoplanet. Kdo ale vidí nás? A můžeme se před mimozemšťany schovat?

** Astronomové objevili tisíce exoplanet, které přecházejí před svou hvězdou a způsobují poklesy její jasnosti ** Mimozemské civilizace mohou vidět přechod maximálně 3 planet Sluneční soustavy před Sluncem ** Vědci vytipovali oblasti a planety, ze kterých je vidět přechod Země

Včera | Kubala Petr | 3

Hledáte účinný lék na nespavost? Pořiďte si psa!

** „Živý lék“ proti nespavosti předepisují lékaři z věhlasné Mayo Clinic ** Lidé, kteří sdílejí ložnici se psem, spí kvalitněji ** Studie však varuje: Neberte si psa do postele!

Včera | Petr Jaroslav | 3