ŽIVĚ: Muskova SpaceX vynáší tajný raketoplán

Dnes odpoledne se do vesmíru vydá tajný raketoplán amerického letectva X-37B. Startovací okno začíná na Mysu Canaveral v 15:50 a končí ve 20:55 našeho času.

Jedná se už o pátou misi raketoplánu X-37B. V předešlých případech vynesla raketoplán do vesmíru raketa Atlas V od United Launch Alliance. Tentokrát bude nosičem poprvé Falcon 9 od SpaceX.

Přímý přenos – SpaceX

X-37B je malý (délka 9 m a rozpětí 2,9 m) bezpilotní raketoplán. Startuje na vrcholu nosné rakety a přistává automaticky jako kluzák.

Mise raketoplánu probíhají v utajení, takže jeho přesné úkoly na oběžné dráze nejsou známé. Oficiálně se uvádí, že raketoplán testuje technologie opakovaně použitelných kosmických lodí a provádí experimenty, které mohou být navráceny a zkoumány zpět na Zemi.

Témata článku: Vesmír, iVysílání, Elon Musk, Země, SpaceX, Výzkum, Raketa, Falcon, Raketoplány, Orbita, Mys Canaveral, Přímý přenos, United Launch Alliance, Canaveral, Kluzák, Oběžná dráha, Americké letectvo, Nosná raketa, Mise raketoplánu, Startovací okno, Raketoplán, Délka, Bezpilotní raketoplán