ŽIVĚ: Muskova SpaceX vynáší tajný raketoplán

Dnes odpoledne se do vesmíru vydá tajný raketoplán amerického letectva X-37B. Startovací okno začíná na Mysu Canaveral v 15:50 a končí ve 20:55 našeho času.

Jedná se už o pátou misi raketoplánu X-37B. V předešlých případech vynesla raketoplán do vesmíru raketa Atlas V od United Launch Alliance. Tentokrát bude nosičem poprvé Falcon 9 od SpaceX.

Přímý přenos – SpaceX

X-37B je malý (délka 9 m a rozpětí 2,9 m) bezpilotní raketoplán. Startuje na vrcholu nosné rakety a přistává automaticky jako kluzák.

Mise raketoplánu probíhají v utajení, takže jeho přesné úkoly na oběžné dráze nejsou známé. Oficiálně se uvádí, že raketoplán testuje technologie opakovaně použitelných kosmických lodí a provádí experimenty, které mohou být navráceny a zkoumány zpět na Zemi.

Témata článku: Vesmír, iVysílání, Výzkum, Země, Elon Musk, SpaceX, Raketa, Falcon, Raketoplány, Nosná raketa, Oběžná dráha, Délka, Raketoplán, Přímý přenos, Mys Canaveral, Americké letectvo, Startovací okno, Mise raketoplánu, Bezpilotní raketoplán