ŽIVĚ: Muskova SpaceX vynáší tajný raketoplán

Dnes odpoledne se do vesmíru vydá tajný raketoplán amerického letectva X-37B. Startovací okno začíná na Mysu Canaveral v 15:50 a končí ve 20:55 našeho času.

Jedná se už o pátou misi raketoplánu X-37B. V předešlých případech vynesla raketoplán do vesmíru raketa Atlas V od United Launch Alliance. Tentokrát bude nosičem poprvé Falcon 9 od SpaceX.

Přímý přenos – SpaceX

X-37B je malý (délka 9 m a rozpětí 2,9 m) bezpilotní raketoplán. Startuje na vrcholu nosné rakety a přistává automaticky jako kluzák.

Mise raketoplánu probíhají v utajení, takže jeho přesné úkoly na oběžné dráze nejsou známé. Oficiálně se uvádí, že raketoplán testuje technologie opakovaně použitelných kosmických lodí a provádí experimenty, které mohou být navráceny a zkoumány zpět na Zemi.

Diskuze (8) Další článek: Plánování výletů do zahraničí bude mnohem snazší, Google v Česku spustil vyhledávání letenek a destinací

Témata článku: Vesmír, Výzkum, SpaceX, Kosmonautika, Země, Raketa, Elon Musk, Falcon, iVysílání, Raketoplány, SPAC, Přímý přenos, Spa, Spáč, Nosič, Canaveral, Mise raketoplánu, Živě, Americký rak, M/s, United Launch Alliance, Délka, Kluzák, Raketoplán, Rozpětí

Korpusový vyhledávač Kontext Alpha je tajná zbraň každého milovníka češtiny

** Český národní korpus analyzuje tisíce textů ze všech oblastí života ** Vyhledávač Kontext v něm umí dokonale vyhledávat ** Je to skvělý nástroj pro milovníky češtiny a zbraň grammar nazis

ČeskoVyhledávače

Nekonečný projekt Star Citizen vydělal už přes 400 milionů dolarů

Skončí někdy tato finanční výprava fanoušků?

ByznysSimulátory
Recenze hry Pokémon Shining Pearl. Remake čtvrté generace, který nepřekvapí

Nová generace je zatím v nedohlednu, a tak nám Nintendo letos nadělilo předělávku dvojice dílů čtvrté generace pokémonů.

Pokémon Brilliant Diamond & Shining PearlNintendo SwitchRecenze