Známe důvody, proč s největší pravděpodobností nežijeme v počítačové simulaci

Názory k článku

Protonic  |  21. 03. 2017 15:40  |  Microsoft Windows 10 Firefox 52.0

To je tedy úžasné vysvětlení na půl stránky, opět nevíme nic

Ředitel ČTÚ  |  21. 03. 2017 16:02  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Ta žena patří k plotně. Já bych Elonův a jiných pohled na svět umocnil tím, že s největší pravděpodobností žijeme v počítačové simulaci stvořené umělou inteligencí. Zároveň je to odpověď té paní z článku.

21. 03. 2017 16:21 | Microsoft Windows 7 Chrome 58.0.3029.19

Osobne si tiež myslím, že to E.Musk trochu s tým životom v simulácii prestrelil - aj keď ani on netvrdí, že je to tak, je to len jeho hypotéza.

omualo  |  21. 03. 2017 16:29  |  Microsoft Windows 8 Chrome 45.0.2454.93

Clanek o nicem. I kdyby tam bylo neco uzitecneho, porad by to bylo brano pohledem dnesniho cloveka.

dpcstb  |  21. 03. 2017 17:45  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

myslim ze to fyzicka sabina nepochopila. musk sa tym nic nesnazil vysvetlit, iba to konstatoval. pricom vysvetlenie zahady je pointa existencie mytov a nabozenstiev.

dolph1888  |  21. 03. 2017 18:22  |  Microsoft Windows 10 Chrome 57.0.2987.110

Až na to, že pokud je naše soustava uměle vytvořená, my co jsme v ní to nebudeme schopni nikdy pozorovat. VR tvořící nás, naši galaxii, náš vesmír, ostatní vesmíry vůbec nemusí pracovat na stejných principech jako naše PC, dokonce i na jiném než kvantovém. Člověk se svým poměrně malým a nevýkonným mozkem (v těchto souvislostech), připraveným pouze pro život ve 3D (nechápající další rozměry automaticky), pro život jen na jedné, chráněné planetě, má limity kam dohlédne. Můžeme si představovat cokoliv, i nepravděpodobného, ale naše budoucnost může a asi bude tak odlišná, že si ji přestavit vůbec neumíme. Budeme potřebovat fyzická těla? Co se stane, až pochopíme a porozumíme všemu - naprosto všemu? Vždyť dnes ani nechápeme, co je prostor ve kterém žijeme, zatím jen tušíme co je temná hmota a prakticky netušíme co je temná energie a přece bychom tu bez ní nebyly. Tyto dvě složky umožňují, že vůbec mohou existovat částice, ze kterých jsme složeni, že vůbec může existovat energie jak ji známe. Určují i limity (hranice) v jakých mohou existovat. V jiných vesmírech a dimenzích to zřejmě zcela jinak.
> Ohledně vědomí, inteligence, vše je program. Co jiného je mateřská láska k dítěti - biochemický program, co je náš mozek - počítač, kde zatím tápeme jak je vědomí propojeno s hmotou (neurony). Víme sice proč je člověk nemocný, proč má duševní poruchu, oskenujeme které části jsou za to zodpovědné, ale nerozumíme, jak to ten mozek dělá, co jak tvoří, proč a jak dané sítě (jejichž špatná funkce poruchu vyvolá) vytváří a co ho pohání. Proto zatím je šance mozek duplikovat otiskem (drah), ale nikoliv stvořit vědomí nové, od dítěte stejně funkční.

Swartz42  |  22. 03. 2017 15:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 52.0

Musk myslim rekl,ze je velka moznost,ze zijeme v simulaci,ne ze v ni skutecne zijeme,coz je rozdil. Kvantova fyzika je tez tezko pochopitelna pro nase male nevykone mozecky,myslim,ze temnou hmotu objevi driv umela inteligence,nez my:)

22. 03. 2017 15:15 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

prečo si všetci myslia, že ide o počítačovú simuláciu? veď to je len tu, v prípade akéhokoľvek iného sveta, ktorý sa podielal na našom stvorení (hypoteticky) by použil úplne iné procesy, keďže by mal k dispozícií iné možnosti... simulácia ako taká, nemusí byť len riadená, môže byť kľudne neriadená s tým, že to sleduje určitý zámer... na základe určitých predpokladov, sa už uvažuje o veľa paralélnych vesmíroch a taktiež o paralélnych svetov ako takých a možno aj paralélnych životov, otázka skôr znie, čo sa tým sleduje... máme tu zároveň názor (aj náboženstiev), že je možná reinkarnácia duší ako energetických bytostí, ktoré sa sem prišli niečo "naučiť" aj keď naše fyzické ja nie vždy vie spozorovať aktivity našeho éterického ja... to sa ešte komplikuje existenciou času, ktorá je vztiahnutá na náš svet a z pohľadu napríklad spomínaných energetických (inak dimenzionálnych) entít sa náš svet môže javiť diametrálne inak, napríklad, že všetky životy ľudí prebiehajú v jeden moment, takže skôr ako začneš môže byť už známy výsledok tvojho života a tak je to praktické využitie, že duša si môže vybrať konkrétny život do ktorého prebehne jej inkarnácia... toto je zase celkom iný pohľad na simuláciu sveta, ale tak či tak, to z nás nikto nevie dokázať, čo je spôsobené skôr existujúcou vedomostnou úrovňou ľudí vo všeobecnosti... ale ako niekto povedal "má to tak byť" :) takže babo raď :D

Mi.Chal  |  22. 03. 2017 20:33  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Klidně to být simulace může, nevidím důvod, proč by to nemohlo jít realizovat z klasických bitů. Otázka je akorát, proč by někdo vytvářel tak zbytečně komplexní systém.K tomu, že si simulované objekty uvědomí, že jsou součástí simulace - jedno řešení je takové objekty odstranit dřív, než tu informaci stačí rozšířit mezi ostatní. Řešili to třeba ve filmu Třinácté patro, vyšlo to ve stejné době jako Matrix, ale tak známý není. Ale popravdě - i kdybychom to zjistili, co s tím naděláme?