Známý astronom tvrdí, že mimozemský život objevíme už v nadcházejícím desetiletí

Astronom Chris Chimpey z University of Arizona je přesvědčen o tom, že co nevidět nalezneme mimozemský život. Podle jeho názoru však rozhodně nemusí vypadat tak, jak většina z nás nejspíš doufá – jinými slovy, nemusí být ani trochu inteligentní.

„Vsadil bych své peníze na objevení mikrobiálního života v následujících 10 až 15 letech, ale v žádném případě ne na objevení inteligentního života,“ prohlásil v rozhovoru pro Futurism.

Chris se rovněž domnívá, že při pátrání bychom se měli zaměřit především na „náš vlastní dvorek,“ tedy Sluneční soustavu. Například na Marsu by život klidně existovat mohl, ale hluboko pod povrchem – takže není lehké ho nalézt. Velmi slibně vypadá i Jupiterův měsíc Europa.

Naši pozornost si ale rozhodně zaslouží i exoplanety podobné Zemi. Výhodou je, že už brzy budeme moct používat James Web Space Telescope (a další detekční zařízení) pro hledání biomarkerů jako metan či kyslík v jejich atmosférách. „Tento biomarkerový experiment… by mohl přinést nepřímý důkaz o bakteriálním životě,“ uvedl Chimpery.

Stojí za připomenutí, že přestože program SETI odstartoval už v roce 1959, zatím nepřinesl žádné zajímavé výsledky. Chris ale v dané souvislosti upozornil na to, že lidstvo má k dispozici stále lepší a lepší technologie.

„Každý nový SETI experiment, který se nyní dělá, je stejně dobrý jako všechny předchozí SETI experimenty,“ konstatoval.

Zdroj: Futurism

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Výzkum, Země, Astronomie, Mars, Exoplanety, Jupiter, Experiment, Mimozemský život, Sluneční soustava, Arizona, James Bond, Komet, Seti, Evropa, Astronom, Kyslík, Astronaut, Následující rok, Futurism, Objev, Desetiletí, Dobrá technologie, Chris

• František Staněk 13. 6. 2017 10:52:15
    Opravdový vědec takový blábol nikdy nemůže říct. Věda není hádání z...
  • Jozef Kostelanský 12. 6. 2017 19:53:12
    Ja síce nie som astronóm, a už vôbec nie známy, ale ja zase tvrdím, že v...
  • sareth 12. 6. 2017 16:51:08
    Pozrite si film Live a hneď vás prejde chuť na objavovanie života mimo...

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

** Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů ** Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic ** Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových