BMW i4 ukazuje elektrickou budoucnost automobilky BMW. Luxus, výkon, dojezd až 600 km a obří ledvinky

Navzdory zrušenému autosalonu v Ženevě se BMW pustilo do premiéry svého nového elektromobilu BMW i4. Sice je zatím stále označovaný za koncept, ale už je velmi blízko produkční podobě a prodávat by se měl v příštím roce. Samotný elektrický pohon už dnes nikoho nevzruší, proto se BMW snaží vymezit nabídkou luxusnějšího provedení. Novinka tak navazuje na podobně koncipované SUV iNext.

BMW i4 je čtyřdveřové „kupé“ a v sériové podobě bude oproti představenému konceptu určitě trochu umírněné, co se týče designu. Nebudou však určitě chybět velké ledvinky na přídi zasahujícím nízko k zemi. Produkční i4 se rovněž dočká nových aerodynamických kol, které BMW poprvé uvede na elektrickém iX3.

Charakteristické ledvinky na přídi už plní funkci víceméně jen designovou. Dříve sloužily pro přívod vzduchu ke chladiči spalovacího motoru, ale elektrický už zdaleka tolik chladicího vzduchu nepotřebuje. A tak jsou paradoxně zakryté a jen mírně perforované. 

Výkon 530 koní a dojezd až 600 km

Změn se do produkce určitě dočká také interiér. V konceptu hraje na futuristicky minimalistickou notu s čistě bílým čalounění a měděnými doplňky. Jednoduché palubní desky s velkým zakřiveným displejem zahrnujícím přístrojový štít a infotainment bychom se ovšem v určitě podobě mohli dočkat. Ovládací prvky na středovém tunelu pak vychází z již zavedeného stylu dnešních BMW.

Technickou stránku v i4 zajišťuje pátá generace elektrického pohonu eDrive, která má výkon až 390 kW (530 koní) – nejspíše pro vrcholnou variantu modelu. Akcelerace z nuly na 100 km/h má trvat zhruba 4 sekundy a maximální rychlost je udávaných 200 km/h (zjevně daná omezovačem). Na nutném ozvučení elektromobilu mimochodem pracoval známý filmový skladatel Hans Zimmer.

Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW. Slibovaný dojezd na jedno nabití je až 600 kilometrů (WLTP), přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.

Uvedení i4 bude tedy v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického SUV iNEXT. Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu BMW iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.

Diskuze (34) Další článek: Američtí vojáci trénují likvidaci nepřátelských bunkrů ve virtuální realitě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,