Budoucnost

Představte si dobu před deseti nebo dvaceti lety a počítačovou techniku, která se používala. Jak jste si tenkrát přestavovali dnešek? Pohledy do budoucnosti nás velmi baví, zvlášť když se vývoj v našem oboru neustále zrychluje

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

22.  1.  2020 | Jakub Čížek | 62

Soumrak tradičních leteckých soubojů: Čína plánuje vybavit své bojové letouny laserovými zbraněmi | Zdroj:   Alert5, CC BY-SA 4.0

** Čínská armáda shání laserové systémy pro své bojové letouny ** Ty by mohly být využit k obraně i k útokům ** Podle odborníků laserové zbraně můžou způsobit revoluci ve vojenském letectví

17.  1.  2020 | Stanislav Mihulka | 26

Americká armáda připravuje testy hypersonických zbraní. První prototyp chce mít v roce 2023 | Zdroj:  Lockheed Martin

** Americká armáda chce brzy otestovat prototypy hypersonických zbraní ** První experimentální prototyp by měl být k dispozici v roce 2023 ** Jde o pozemní systém, který má z mobilní rampy odpalovat hypersonické střely

31.  12.  2019 | Stanislav Mihulka | 17

Jak bude vypadat výzkum exoplanet: V roce 2050 bychom jich měli znát až 100 miliónů | Zdroj:  ESO, CC BY 4.0

** V dalších desetiletích bychom mohli objevit obrovské množství exoplanet ** V nové studii se vědci pokusili odhadnout jejich počet ** A také to, za co bude udělena příští exoplanetární Nobelova cena

6.  12.  2019 | Petr Kubala | 23

Tip-Tap: bezbateriový systém na kůži, se kterým lze bezdrátově ovládat třeba prezentaci

** Vědci představili prototyp ovládací nositelnosti, která nepotřebuje baterii ** Technologie funguje na bázi RFID ** Na dálku lze posílat signál do počítače

2.  12.  2019 | Karel Javůrek

Letadlové lodě by v budoucnu mohly být nahrazeny velkými ponorkami s drony | Zdroj:  U.S. Navy

Letadlové lodě by v budoucnu mohly být nahrazeny velkými ponorkami s drony

** Letadlové lodě jsou impozantní, ale velice drahé ** Jejich potopení by navíc mělo za následek ztrátu mnoha lidských životů ** Co by je mohlo nahradit?

11.  11.  2019 | Stanislav Mihulka | 17