Cassini

Cassini nás zajímá stejně jako vás, k tomuto tématu jsme připravili už řadu zajímavých článků. Přečtěte si je.

Slapové síly zřejmě po miliardy let ohřívají měsíc Enceladus. Podle některých teorií by mohl být obyvatelný | Zdroj:  NASA

** Enceladus je ledový měsíc Saturnu, který by mohl mít podpovrchový kapalný oceán ** Má nejspíš jádro, které umožňuje udržovat hydrotermální aktivitu v jeho nitru ** Podle některých teorií by Enceladus mohl být obyvatelný.

9.  11.  2017 | Stanislav Mihulka | 2

Kremace žehem: sonda Cassini zítra shoří v atmosféře Saturnu

** Sonda Cassini po dvaceti letech ve vesmíru končí svou misi ** Od roku 2004 zkoumala Saturn a jeho měsíce ** V pátek odpoledne shoří v atmosféře planety, avšak data bude vysílat do poslední chvíle.

14.  9.  2017 | Petr Kubala | 1

Pluto je sexy, tak proč si ho nedat znovu? Vědci chtějí další sondu

** Vědci přemýšlejí o další sondě, která by podrobněji prozkoumala Pluto ** Teoreticky by se mohlo jednat například o přistávací modul, který by přistál na měsíci Charon ** Nová sonda by prý mohla k Plutu vyrazit na konci příštího destiletí

10.  5.  2017 | Petr Kubala | 5

Sonda Cassini vlétá mezi Saturnovy prstence!

26.  4.  2017 | Jiří Černý | 3