Cassini

Cassini nás zajímá stejně jako vás, k tomuto tématu jsme připravili už řadu zajímavých článků. Přečtěte si je.

Kremace žehem: sonda Cassini před rokem shořela v atmosféře Saturnu

** Sonda Cassini skončila svou misi po dvaceti letech ve vesmíru ** Od roku 2004 zkoumala Saturn a jeho měsíce ** V září 2017 shořela v atmosféře planety, data vysílala až do poslední chvíle.

15.  9.  2018 | Petr Kubala | 1

Poslechněte si vlny plazmatu, které tančí kolem Saturnu

** Mezi Saturnem, jeho prstenci a ledovým měsícem Enceladem probíhá intenzivní interakce fyzikálních sil ** Projevuje se například vlnami plazmatu, které cestují po magnetických siločárách mohutného magnetického pole ** Tyto vlny bylo schopno zachytit zařízení Radio Plasma Wave Instrument

13.  7.  2018 | Stanislav Mihulka | 2

Slapové síly zřejmě po miliardy let ohřívají měsíc Enceladus. Podle některých teorií by mohl být obyvatelný | Zdroj:  NASA

** Enceladus je ledový měsíc Saturnu, který by mohl mít podpovrchový kapalný oceán ** Má nejspíš jádro, které umožňuje udržovat hydrotermální aktivitu v jeho nitru ** Podle některých teorií by Enceladus mohl být obyvatelný.

9.  11.  2017 | Stanislav Mihulka | 2

Pluto je sexy, tak proč si ho nedat znovu? Vědci chtějí další sondu

** Vědci přemýšlejí o další sondě, která by podrobněji prozkoumala Pluto ** Teoreticky by se mohlo jednat například o přistávací modul, který by přistál na měsíci Charon ** Nová sonda by prý mohla k Plutu vyrazit na konci příštího destiletí

10.  5.  2017 | Petr Kubala | 5

Sonda Cassini vlétá mezi Saturnovy prstence!

26.  4.  2017 | Jiří Černý | 3