Cestování

Na Živě.cz se tématu Cestování věnujeme průběžně. Přečtěte si tyto články a budete vědět všechno důležité.

Raketoplán Virgin Galactic poprvé dolétl na hranici vesmíru. Rovnou i s posádkou | Zdroj:  Virgin Galactic

14.  12.  2018 | Petr Kubala | 18

Airbnb vsadí na lokalizační systém What3Words. Adresu ubytování tak určí jen tři slova kdekoli za zeměkouli

** Airbnb vsadí na lokalizační systém What3Words ** Adresu ubytování dostane host ve formátu tří slov ** Startuje v Mongolsku, kde si u nomádů můžete pronajmout jurtu

24.  11.  2018 | Karel Kilián | 17

Čínská firma Didi Chuxing kvůli vraždě pasažérky pozastavuje spolujízdy

** Řidič čínské přepravní služby Didi Chuxing zavraždil 20letou cestující ** Firma přijala odpovědnost a odvolala manažery ** Čelí však negativní kampani čínských státních médií

1.  9.  2018 | Karel Kilián | 11

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let

29.  6.  2018 | Petr Kubala | 59

ELONOVINKY: S jednou raketou vícekrát do vesmíru

** Elon Musk chce výrazně zlevnit cesty do vesmíru ** Cestou k naplnění této vize je znovupoužitelnost raket ** Na začátku bylo pár nezdarů, ale nyní už SpaceX píše historii cestování do vesmíru

20.  3.  2018 | Petr Melechin,  | 20

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

23.  11.  2017 | Stanislav Mihulka

Týden Živě: Seznam.cz má jízdní řády a my první HDR monitor

** Seznam.cz spustil službu pro jízdní řády, data získával velmi obtížně ** Vyzkoušeli jsme první HDR monitor, tak vám o HDR něco řekneme ** Jak se dá legálně nakrmit 4K HDR televize či monitor pěknými pohyblivými obrázky?

6.  8.  2017 | Tomáš Holčík,  | 4