Čína otestovala kosmickou loď, která by měla dopravovat astronauty na její vesmírnou stanici

Čínská kosmická agentura v úterý úspěšně otestovala  kosmickou loď, kterou hodlá využívat především k dopravě astronautů na plánovanou orbitální stanici. Informovala o tom tisková agentura Agence France-Presse (AFP).

Prototyp této lodi do vesmíru vynesla raketa Long March 5B. Na palubě nebyla žádná posádka, nicméně podle Číny jde o další významný krok k cestě na Měsíc a později i na Mars.

Výstavba vlastní stanice nazvané Tchien-kung 3 („Nebeský palác 3“) má začít ještě letos. Pokud vše půjde dobře, inkriminované zařízení bude uvedeno do provozu někdy během roku 2022.

Vzhůru na Měsíc a ještě dál!

„Nová kosmická loď Číně poskytne výhodu nad Japonskem a Evropou v oblasti lidských letů do vesmíru,“ řekl AFP analytik serveru GoTaikonauts.com Chen Lan.

Po zprovoznění Tchien-kung 3 by mělo následovat vybudování základny na povrchu Měsíce. Z té hodlá Čína vyslat astronauty na Mars – v ideálním případě jako první země světa.

„Čína již dohnala USA v některých oblastech jako je pozorování Země či navigace. Pokud však jde o lidské lety a průzkum hlubokého vesmíru, mezi Čínou a USA jsou stále velké mezery,“ poznamenal k tomu Chen.

Diskuze (22) Další článek: TSMC už má objednávky na výrobu 7nm a 5nm čipů od Nvidie