10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 31

Názory k článku

14. 04. 2019 12:59

China airlines = taiwanské aerolinky, ne čínské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 04. 2019 21:24

Niektoré závery vyšetrovateľov sú bizarné. Napríklad počítačmi prepchaté lietadlo nemá obmedzenie ovládania smerového kormidla, ktoré by zabránilo odlomeniu zvislej chvostovej plochy. Dispečer pošle za veľké poplatky dopravné lietadlo nad vojnové územie a príčinou katastrofy je vojačik, najlepšie pomocou raketového systému, ktorý napriek družicovému sledovaniu dotiahli skryte presne včas zo vzdialenosti stoviek kilometrov, aby ho zase po výstrele odtiahli naspäť. Piloti nie sú vycvičení k lietaniu na lietadlách bez počítačov. Keby boli, tak v prípade problémov stačí počítače vypnúť, dať trištvrte ťahu a lietadlo nasmerovať na mierne stúpanie pomocou umelého horizontu. Následné pristátie by nemalo robiť problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2019 15:19

Sekanou nečtu, takže adijé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2019 20:54

Prave z tej nehody cislo desat si to ponaucenie nejak zabudli vyvodit a implementovat. Najskor v tom bola politika a peniaze. Je az desive, ze na odvratenie nehody stacilo venovat pilotom 15 minutove skolenie a nainstalovat par riadkovy program do palubneho pocitaca, ktory by ich upozornil na chybu pristrojov vcas. Ta funkcionalita pritom existovala ale bola za priplatok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 03. 2019 21:10

Jo je fajn, ze je to nejbezpecnejsi typ dopravy, a ze pravdepodobnost padu vaseho letadla je 0.00000nic. Ale reknete to tem stovkam lidi, co tam zarvali. Stejne tak jako kdyz budete v letadle, nekde neco zapraska a jdete k zemi, tak vam nepomuze ze si rekente ‘a kua jsem to ale smolar ze na me vysel ten jeden let z milionu co mel spadnout’ protoze proste jdete k zemi a nazdar. To me desi vic, ze budu mit z pr*ele smulu, nez ze bych fakt spadnul 😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 03. 2019 13:43

Pane redaktore, opravte si chyby v úvodu.
SW aktualizace zatím vydána nebyla, je ve fázi schvalování a uvolněna by měla být snad v dubnu.
A Boeingy 737 MAX jsou uzemněny celosvětově, nejen v Evropě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 03. 2019 10:25

ten let17 co zostrelili systemom Buk, vlada Ruska odskodnila pozostalych? Vtedy som to sledoval, a posledne co som vede bolo ze sa Ukrajina s Ruskom vzajomne obvinovali hoc sa prislo z koho uzemia o bolo vystrelene. Je to smutne ze v 21. storoci moze k niecomu takemu prist hoc na uzemi bol ozbrojeny konflikt. Ale lietadlo letelo 10km nad zemou. Sankcie obom a rusom zakaz exportu Lady! btw let 370 je fakt smutne ako to dopadlo/ nedopadlo, kedze vysetrovanie len o niecom hovori a ze padlo v Indickom oceane. Rovnako sila ze po takej dobe nedokazeme poslat na dno system ktory by dno zoskenoval a nasiel lietadlo. Zatial sa obete tohto letu nedobrovolne stali ucastnikmi serialu The lost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 03. 2019 06:09

Letecka doprava je nejbezpecnejsi pouze na kilometry,ale z jineho pohledu,treba na pocet cest uz vubec ne. Je bezpecna pouze u velkych vzdalenosti,na kratsi vedou i auta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2019 22:03

Doporučuju sledovat na National Geographics seriál Vyšetřování leteckých neštěstí ( nebo tak nějak ) člověk žasne, jaký lidský materiál letadla vyvíjí, jaký je pilotuje, jaký je servisuje a jaký je řídí z letišť. Levá ruka neví co dělá pravá, v podstatě je záhadou, že letadla nepadají častěji. Piloti se cvičí na trenažérech, ale když se něco děje, tak listují v příručce, co mají dělat. V podstatě jsou letadla tak složitá, že stačí banální chyba při návrhu,údržbě nebo řízení a letadlo jde dolů. Ti co letadla nakládají nejsou často proškoleni, jak letadlo správně naložit, piloti nejsou proškolení na rozdíly mezi Airbusem a Boeingem, popřípadě jiným výrobcem, pak klidně vypne funkční motor místo nefunkčního a podobně. A takhle jdou ty problémy a nedostatky napříč celým spektrem těch profesí, co se kolem letadel točí. V podstatě se dá říct, že letadla lítají lidskému faktoru navzdory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 03. 2019 21:31

Těch nejtragičtějších nehod bylo jenom 10 nebo ten váš systém víc kapitol nezvládne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor