10 vědeckých omylů aneb i ti nejchytřejší se občas spletou

• V průběhu zkoumání se ani nejznámějším vědcům nevyhnuly omyly
  • Některé představy a směry se nakonec ukázaly jako chybné
  • Výběr několika zajímavých najdete v článku

I mnohem jednodušší organismy zkoumají okolní prostředí, ale teprve nejpokročilejší z nich – člověk, se dostal v tomto směru nejdál. Jenže hledání odpovědí na otázky neprovází pouze samé úspěchy a „pravdy“, ale i spousty omylů.

To ale k vědecké práci zkrátka patří a někdy může chybná představa umožnit vytvoření té správné. Mnohem důležitější je totiž představivost a nové nápady, pohledy a směry. I když může být většina z nich na hranici nesmyslů, jeden podivný a nepředstavitelný nápad třeba bude ten pravý.

Šest tisíc let stará Země středem vesmíru

Země je středem vesmíru a všechny okolní objekty krouží kolem ní. Taková byla představa geocentrismu, ze které se později vyvinul heliocentrismus, kdy bylo středem vesmíru pro změnu Slunce. Jak se ale ukázalo, Slunce nejenže není uprostřed, ale jedná se o hvězdu, kterých jsou v celém vesmíru miliardy.

Naše vlastní ego tak utrpělo silnou ránu. Nyní zůstává otázkou, kdy si oficiálně potvrdíme, že ve vesmíru nejsme ani sami. Důkazy jsou bohužel vzdálené nejblíže v oblasti několika světelných roků.

Ještě v sedmnáctém století se dle informací z Bible podařilo vypočítat přibližné stáří Země. Ta měla být „vytvořena“ v roce 4004 před naším letopočtem. Odhady vědců se v minulosti pohybovaly v rámci milionů let. Podle posledních informací z radioaktivního datování je stáří Země přibližně 4,54 miliard let. Výsledky byly potvrzeny i ze zkoumání meteoritů a měsíčních vzorků.

Diskuze (43) Další článek: Hackeři prodávají údaje o 500 milionech účtech z LinkedIn. Firma: „Není to únik“

Témata článku: Věda, Vesmír, Historie, Výzkum, Země, Astronomie, Sluneční soustava, Fyzika, Slunce, Chemie, Mozek, Tělo, Osobnosti vědy a techniky, Galileo, Gravitace, Orgány, Leonardo da Vinci, Isaac, Rychlost světla, William Harvey, Objekt, Vědec, Neutrino, Bible, Nikola Tesla

Nový úsvit těžby: Vyplatí se i dnes těžit kryptoměny?

** Kryptoměny jsou na vzestupu a s tím je znovu populární i jejich těžba ** Je to vidět i na nedostatku zboží na počítačovém trhu ** Jak se těží a jaká je návratnost?

Články z ComputeruEthereumTěžbaBitcoinKryptoměny