ti vedci umi pocitat to, ne ze ne, ale maji to zkratka blbe, nepocitaji s promenou kterou ani nemaji jak započítat protože nemaji tušení jaka bude, rychlost a sila rozvoje solarnich a bateriovych systemu, oni muzou posbirat dnesni data a zapociat vzorovy elektromobil , jenze to je jaksi uplne k nicemu , nez se vyrobi tolik elektromobilu tak uz budou zavrene skoro vsechny uhelky tak uz jen tento fakt jim zboril cely prumer CO2 ktery kazi prave ty uhelky, nemuzou znat vycislesnou budoucnostvezim si nazoru 170 vedcu , ale je tu i opacny pohled na vec od jinych stovek vedcu
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2021 13:51
@Filip Kůžel, zveřejníte i reakci z opačného spektra? https://cleantechnica.com/2021/06/23/the-german-med... ...
Diky za odkaz, reakci od Hoekstra jsem jiz drive cetl, ale nenasel jsem cely Kochuv clanek, na Vasem odkazu je na nej link.Nedokazi posoudit fyzikalne-energeticke aspekty daneho problemu (na to mi chybi mnoho informaci), ale zarazila me tato veta: (cit. Hoekstra):"I must admit the details of the math confused me at first. It seemed unnecessarily complicated so I asked my friend ..."Ta matematika v Kochove clanku je vcelku jednoducha a fundamentalni. Je to mala cast toho, co se uci v prvnim semestru na VS v matematicke analyze. Pri rychlem proletnuti ocima tam zadne (matematicke) chyby nejsou. Pokud tomu Hoekstra nerozumi, nevim, zda je ten pravy clovek, ktery by se k tomu mel vyjadrovat.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 6. 2021 14:35
jenom aby bylo jasno: temi alternativnimi palivy se mysli predevsim repka. At si kazdy sam rozmysli, zda to je to co chceme podporovat
Tak ekoblbové evidentně upřednostňují řepku před jádrem. 😀
Neznam kontext, ale pri pohledu "z dalky a pres rameno" to vypada jako spatne urceni diference/diferencialu v puvodni rovnici pro vypocet narustu CO2. Pokud je to pravda, tak velice slusny kiks.Jenom se obavam, ze EU to bude jedno. Vetsina lidi tomu nerozumi (a v Bruseli nejspis vubec nikdo), takze zelenou ideologii si prece nejakou fyzikou a matematikou rozvracet nedame.
Taky jsou vědci, co podporují jadernou energetiku, ale politikům jde především o hlasy a aktivističtí alarmisté mají lepší PR a čtenější zprávy.
To je jasná ruská propaganda, navíc jsou to ti špatní vědci (ti s jiným názorem). Souška ojrokomisařka Joudová vám to vysvětlí 😀Ale vážně: každý s půlkou mozku ví, že celá slavná uhlíková neutralita je totální nesmysl už z principu věci, protože uhlíkový cyklus...Navíc: elektromobily mají podle nezávislých studií větší ekologický dopad, než konvenční prostředky individuální osobní dopravy.Opět se ukazuje, že se rozhoduje politicky, namísto věcné odborné debaty.Všichni to vědí, ale přesto takto EU jedná. Říkám tomu Ekologický populismus. Abychom udělali dobře hlavně německým zeleným bezmozkům, schválíme a vnutíme i sebedestruktivní strategii.
Bude zkrátka nutno opět najít nějakou zfalšovanou hokejku. B-]
Eelektromobil = 3xN. Neefektívny, neekologický a neekonomický. To je proste fakt a nič na tom nezmení žiaden pomýlený názor ekoblba.
Před sto lety si nějaký Rakušan nechal patentovat automobil, který jezdil na vodu. Ropná loby tento patent zakoupila a ... B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 6. 2021 18:29
Když si někdo dá nějakou originální myšlenku či vynález patentovat, a někdo za ten patent zaplatí (tedy ho zakoupí), tak se tím ten patent neztratí ze světa před všemi ostatními zájemci o jeho využití. Zkrátka patent může použít kdokoliv další, kdo si ho vyhledá na příslušném patentovém úřadě. Jen by měl pak také zaplatit, pokud to k něčemu použije. Patenty tedy nebyly vymyšleny k utajování vynálezů.
A cislo patentu nemas?
Ano, lebo patent nie je evidovany na patentovom urade. Lebo ked ho niekto kupi, tak zmizne zo sveta.Ano, lebo patenty maju nekonecnu platnost (pokial ja viem, je to 25 rokov).Daj cislo patentu, budeme radi. ALe mozno si sa len kusok splietol a jazdilo to na prdy. A na kasu z kokotov ako si ty.
Další dotace, nyní pro alternativní paliva.Ty bio odpady stejně nezůstanou bez užitku.Bioodpady z lesního hospodářství, dřevařského průmyslu, ... se snad dále zpracovávají.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 6. 2021 17:39
Vidím, že přední ministři propagandy včele s Josephem Goebbelsem by měli radost. Veřejná masírka s propagací elektromobility a se zamlčováním popřípadě bagatelizací věcí, které se rády neslyší už působí i na inteligentnější část populace, což by měli být čtenáři živě.Možná by pomohl pochopit vznik otevřeného dopisu i tento odkaz v češtině https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribeh... ... kde jedním z autorů je právě pan Macek.
Mno, jsou i jiny VS vystudovani lide, kteri maji o oblastech povedomi a take umi vyjadrit svuj nazor. A tech je vice nez 2 profesori. Budeme je tedy ignorovat?Podle mne je elektromotor jedinou schudnou cestou, jak vymitit benzinaky a zjednodusit vyrobu. Otazkou je, jak dodavat energii. Solarni panely moc nefunguji bez svetla. A zime nedodaji dost na jeste vyhrivani. Takze by bylo dobre premyslet nad dalsimi zpusoby nez se bavit o problemech baterii a nabijeni jadernou energii.Jako, jsou panely, do dodavaji 4x vic energie, ale svetlo je poskozuje. Jsou ruzne motory na vodu. Jsou motory, v japonsku, co maji nizke emise a prevoduji se na elektromotory.No, ale, co skutecne clovek potrebuje? V lete, po meste, muze klidne drncet na kolobezce. Coz se deje. Nepotrebuje preci tezkopadna auta s narazniky.A v zime, mezi mestem a vesnicemi by slo pouzit vyhrivane tunely ala Musk. Mezi mestem rychlejsi. Ostatne, v lete, svezeni se v klimatizovanem tunelu muze byt taky fajn.
Škoda, že je to jen utopie. Ale zní to krásně.
Vyhřívání solárních panelů 😀 Prozradím vám tajemství, čím větší chlad, tím mají panely větší účinnost. Kdyby jste panely v létě ochladil na teplotu zimních mrazů, tak by jste dostal mnohem víc energie. Problém zimy je nízká světelná intenzita slunce po moc krátkou dobu.Vyhřívané/ klimatizované tunely by mohli fungovat tak v Číně, ne v Čechách, kde by schválení stavebního povolení trvalo dekádu a další 2 dekády by to Metrostav kopal za stonásobnou cenu obyčejné silnice.A co se těch koloběžek týká, tak ty magistráty měst vesele omezují, protože to "údajně" vadí chodcům. To že většina smrťáků je po střetu a autem a ne po střetu s koloběžkou už nikoho nezajímá.
Sak pan o ohrivani panelu nic nepsal. Psal (ano, dost kostrbate), ze mu v zime nestaci solary na vyhrivani. Mysleno tim na vyhrivani trebas domu. Nicmene mate pravdu v tom, ze ohraty solarko je dost neefektivni, proto se to moc nehodi trebas do Afriky :o)
Já třeba na koloběžce neodvezu všechny věci, co obvykle potřebuji přepravit. A už vůbec nepotřebuji drnčet po městě, to si dojdu pěšky, max. MHD. Auto potřebuji mimo město častěji, než jen v létě. Tak mluv laskavě za sebe a nepaušalizuj, co potřebují ostatní.
boha, ty si kokot.
Evropské komise s tím nic neudělá, protože to by nejdřív museli přiznat vlastní chybu a to se těm zeleným socanům nehodí do krámu. Takže radši pojednou podle nastavených not, které jim vystavili klimatičtí alarmísté, místo aby poslouchali jiný (třebaže vědecky podložený) názor.
Měl bych jen dvě připomínky. Za prvé: Jak se ta jednostranná podpora projevuje, kolik elektromobilů po našich silnicích aktuálně jezdí? Minimum, naprosté minimum. Za druhé: Smyslem elektromobility je také zbavit města spalin a hluku. Což se zatím moc nedaří, protože elektromobilů jezdí v našich městech velmi, velmi málo. Alternativní paliva jsou možná fajn z hlediska CO2, ale smrad a hluk zůstane. Takže bych prosil - nevylijme s vaničkou i dítě.
jednostanná podpora? viz třeba https://www.garaz.cz/clanek/konec-spalovacich-... ... a kopa jiných článků na toto téma, kde se řeší plánovaný zákaz spalovacích motorů a hybridůspaliny/hluk: nejsem automobilový fanoušek, ale přijde mi, že nové motory (splnující novější EURO normy) jsou i tomto směru lepší... ?
Skvelé by bolo načapovať vodu a auto by si vyrobilo potrebné množstvo vodíka.Otázkou je, čo by urobil nadbytok kyslíka v atmosfére. Či by sa ľudia nestali hyperaktívny a zničili by planétu rýchlejšie, než s CO2.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 6. 2021 15:14
A kde by vzalo potřebnou energii?
Snad nepíšu uplnou hovadinu, ale mám dojem, že kyslík je jedovatej, takže by nás dostatečně velký zvýšení kyslíku v atmosféře mohlo zbavit druhého největšího producenta CO2 hned po přírodě - nás. 😀
Nebudu teď hledat ale myslím, že víc než 40% kyslíku v atmosféře by z ní udělalo výbušnou směs. Takže by stačil jeden blesk..
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 6. 2021 15:52
Kyslík snad nevybuchuje, ale při vyšší koncentraci je pak hořlavé kde co. Na to dojeli třeba při testu Apollo 1.
O2 je jedovatej (nemyslim operatora) od parcialniho tlaku 1.6 baru, cili i kdybysme dejchali cistej kyslik (pri soucasnym tlaku atmosfery), saturujeme 1 bar, coz je v pohode. Mozna by nam to i prospelo. Spis bych se ale bal toho, ze bysme drive uhoreli ... :o)
A co s tím vodíkem pak uděláme abychom mohli pohánět auto? Ano, sloučíme ho s kyslíkem zpět na H2O 🙂 Takže nějaký nárust koncentrace kyslíku nehrozí.
Ty si naivnější než influencerka. Vodík je naprostá pitchovina navíc z vody. 😀😀😀B-]
a kde by se prosimte ten prebytek kysliku asi vzal? vodikovy pohon je hra s nulovym souctem, kdyz se voda rozdeluje na vodik a kyslik pomoci energie tak zpetnym spojenim zase vznika voda a energie na pohon, ale i tak by to nefugovalo protoze nemas tu energii na rozdeleni, takze uz od poctaku absurdni napad jsi umoznil na druhou tim blabolem o kysliku 😃
vědátoři nějak opomněli, že celá EU se hodlá uhlí zbavit a už jsou vyřknuty termíny, kdy jednotlivé uhelky skončí. (ano, uvědomuji si, že to problém se získáváním energie neřeší, ale poněkud jim to boří celý argument)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.