Doprava | Letadla

19 hodin v letadle – nejdelší letecká linka povede ze Singapuru do New Jersey

  • Singapore Airlines převezmou titul nejdelšího komerčního letu
  • Aerolinky začnou ve čtvrtek létat na trase Singapur-Newark
  • Let v letadle Airbus A350-900 ULR potrvá 18 hodin a 25 minut
19 hodin v letadle – nejdelší letecká linka povede ze Singapuru do New Jersey

V okamžiku, kdy čtete tento článek, trvá nejdelší komerční let bez mezipřistání 17,5 hodin. To je čas, který stráví letadla ve vzduchu na trase z australského Petrhu do britského Londýna. Ve čtvrtek 11. října to však přestane být pravda – titul nejdelšího komerčního letu převezmou Singapore Airlines, informuje zpravodajství CNN.

Singapurské aerolinky začnou třikrát týdně létat na trase Singapur (SIN) - Newark (EWR), přičemž celková doba letu je 18 hodin a 25 minut. Uvedená linka není v nabídce tohoto přepravce novinkou – v minulosti ji zajišťoval Airbusy A340-500 s kapacitou pro sto cestujících, ale z důvodu nerentability ji v roce 2013 ukončil.

Nyní letecká společnost nasadí na tento spoj Airbusy A350-900 ULR (Ultra Long-Range). Jedná se o vylepšenou verzi dopravního letounu, určenou pro lety na dlouhé vzdálenosti. Dolet tohoto stroje je bezmála 18 tisíc kilometrů, tedy asi o 2900 km delší ve srovnání se standardní verzí A350.

Klepněte pro větší obrázek

První let již tento čtvrtek

První let SQ22 odstartuje ze Singapuru 11. října v 17:35 našeho (tedy středoevropského letního) času. Cílovou destinací je mezinárodní letiště v americkém státě New Jersey Newark Liberty International Airport. Od 18. října budou pro linku Singapur – Newark vyhrazeny dva Airbusy A350-900 ULR, díky čemuž bude možné provozovat ji v denním taktu.

Při letu, trvajícím skoro celý jeden den, je samozřejmě zásadní pohodlí cestujících. Airbusy A350 nabízejí design kabiny, který se podobá místnosti. Letoun má vysoké stropy, sofistikované LED osvětlení, téměř svislé boční stěny a nízkou hladinu hluku.

Klepněte pro větší obrázek
Zásadní je pohodlí cestujících

Zásadní je pohodlí cestujících

Tyto vlastnosti spolu s maximální simulovanou nadmořskou výškou kabiny pouhých 6000 stop (cca 1830 metrů) mají dle marketingového ředitele Airbusu Florenta Petteniho za cíl spokojenost cestujících. „Možná nevíte přesně, proč je tak pohodlné a příjemné létat v tomto letadle, ale všechno bylo děláno s tímto účelem.“

Jedním z faktorů, zpříjemňujících cestování, jsou velká okna, jejichž osazení umožňuje trup vyrobený z kompozitních materiálů, včetně uhlíkových vláken. Petteni slibuje, že díky tomu budou cestující, kteří si vyberou místo u okna, skutečně moci koukat ven.

Systém cirkulace vzduchu na A350 byl navržen tak, aby byl klidný a bez průvanu. I když se vzduch v prostoru pro pasažéry recykluje každé dvě až tři minuty, děje se tak bez pocitu proudění.

Singapore Airlines bude pro lety mezi Singapurem a Newarkem používat letadlo v konfiguraci pro 67 cestujících ve třídě „business“ a 94 v „prémiové ekonomické“ třídě.

Váš názor Další článek: Google má nové telefony, počítač a domácí displej. Česko je stále mimo

Témata článku: Technika, Doprava, Letadla, Létání, Airbus, Celková doba, Singapur, Mezinárodní letiště, Dopravní letoun, CNN, Letadlo, Londýn, Standardní verze, Dlouhá vzdálenost, Singapore Airlines, Americký stát, Kompozitní materiály, Letecká společnost, Proudění, Linka, Velké okno, Airlines, Nízká hladina, Uhlíkové vlákno, Let


Určitě si přečtěte

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 35

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 71