3,2,1 a zážeh! Fascinující videa z příprav nové rakety a lodě NASA

• NASA připravuje novou nosnou raketu SLS a kosmickou loď Orion
  • Raketa využívá některé části amerického raketoplánu a její první start proběhne nejdříve za dva roky
  • Orion bude nejspíše létat k orbitální stanici u Měsíce
Schéma hlavního stupně: (1) Motorová část, (2) Nádrž na kapalný vodík, (3) Mezistupeň, (4) Nádrž na kapalný kyslík, (5) přední objímka – kamery, počítače atd.

NASA nedávno vybrala nové astronauty, ale na kosmickou loď stále čeká. Dopravu na Mezinárodní vesmírnou stanici zajistí už brzy kosmické lodě SpaceX a Boeingu.

Nová loď NASA s názvem Orion má létat dál – nejdříve zřejmě k cislunární vesmírné stanici na oběžné dráze kolem Měsíce. Kromě Orionu se staví také nová nosná raketa SLS (Space Launch System).

Témata článku: Video, Technika, Vesmír, NASA, Raketa, Crew, Heavy, Motor, Orion, První experiment, Testovací dráha, Kyslík, Astronaut, Americký astronaut, Nosná raketa, Obří motor, První motor, Kosmická loď, První let, SLS, Vesmírná stanice, Stupeň, Vodík, SuperDraco, Pohonné hmoty

• jiří Chuděj 17. 6. 2017 16:19:35
    Chybí vám tady čtvrteční zkouška záchranné věžičky...

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

** Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů ** Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic ** Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových

Dnes | Kubala Petr | 3

Americké transportní vrtulníky Chinook dostanou nové svaly

** Flotila vrtulníků Chinook se dočká významné modernizace ** Chinooky budou vybaveny novými technologiemi, díky nimž jejich trup dostane lepší svaly ** Hravě tak unesou mnohem těžší náklady než dosud

Včera | Mihulka Stanislav | 3

DeLorean pracuje na létajícím automobilu

16.  8.  2017 | Černý Jiří | 3

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Mihulka Stanislav | 4