3,2,1 a zážeh! Fascinující videa z příprav nové rakety a lodě NASA

• NASA připravuje novou nosnou raketu SLS a kosmickou loď Orion
  • Raketa využívá některé části amerického raketoplánu a její první start proběhne nejdříve za dva roky
  • Orion bude nejspíše létat k orbitální stanici u Měsíce
Schéma hlavního stupně: (1) Motorová část, (2) Nádrž na kapalný vodík, (3) Mezistupeň, (4) Nádrž na kapalný kyslík, (5) přední objímka – kamery, počítače atd.

NASA nedávno vybrala nové astronauty, ale na kosmickou loď stále čeká. Dopravu na Mezinárodní vesmírnou stanici zajistí už brzy kosmické lodě SpaceX a Boeingu.

Nová loď NASA s názvem Orion má létat dál – nejdříve zřejmě k cislunární vesmírné stanici na oběžné dráze kolem Měsíce. Kromě Orionu se staví také nová nosná raketa SLS (Space Launch System).

Témata článku: Video, Vesmír, Technika, NASA, Raketa, Nosná raketa, První motor, SuperDraco, Astronaut, Testovací dráha, Americký astronaut, Motor, Heavy, Delta IV-Heavy, První let, První experiment, Vodík, Americký raketoplán, Palivová nádrž, Přistávání, Stupeň, B-Start, Kosmická loď, SLS, Schéma

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě