Zatím se počítá s umístěním potrubí nad zemí na stojanech, je to snazší a levnější. Není ale technický problém vést potrubí i pod povrchem.

Zatím se počítá s umístěním potrubí nad zemí na stojanech, je to snazší a levnější. Není ale technický problém vést potrubí i pod povrchem.

Kapsle nízkotlakými trubicemi transportují lidi či jiný náklad rychlostí až 1 220 km/hod

Kapsle nízkotlakými trubicemi transportují lidi či jiný náklad rychlostí až 1 220 km/hod

Z Brna do Prahy bychom mohli v budoucnu cestovat vakuovou trubkou za čtvrt hodiny. To je ale ještě hodně vzdálená vize...

Z Brna do Prahy bychom mohli v budoucnu cestovat vakuovou trubkou za čtvrt hodiny. To je ale ještě hodně vzdálená vize...

V zásadě je to jen trubka, uvnitř které je kapsle vznášející se na magnetickém polštáři

V zásadě je to jen trubka, uvnitř které je kapsle vznášející se na magnetickém polštáři

Duchovním otcem Hyperloopu je Elon Musk, sám se ale na vývoji nepodílí

Duchovním otcem Hyperloopu je Elon Musk, sám se ale na vývoji nepodílí

Aktuálně je postaveno 500 metrů testovacího hyperloopu. Po svém dokončení bude měřit 3 kilometry.

Aktuálně je postaveno 500 metrů testovacího hyperloopu. Po svém dokončení bude měřit 3 kilometry.

Pro inženýry byla první zkušební jízda prototypu kapsle velkou událostí.

Pro inženýry byla první zkušební jízda prototypu kapsle velkou událostí.

Vše se zatím testuje na testovací dráze.

Vše se zatím testuje na testovací dráze.

V tubusu je podtlak srovnatelný s hodnotami ve výšce 61 km nad zemí.

V tubusu je podtlak srovnatelný s hodnotami ve výšce 61 km nad zemí.

Na rozdíl od jarního pokusu dosáhl nyní podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Na rozdíl od jarního pokusu dosáhl nyní podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Kapsle má tedy i proto aerodynamický tvar. V úplném vakuu by ho nepotřebovala.

Kapsle má tedy i proto aerodynamický tvar. V úplném vakuu by ho nepotřebovala.

Nad tratí se vznáší stejně jako u vlaků typu Maglev díky magnetické levitaci, tady se však pohybuje ve velmi řídkém vzduchu.

Nad tratí se vznáší stejně jako u vlaků typu Maglev díky magnetické levitaci, tady se však pohybuje ve velmi řídkém vzduchu.

Podvozek je tvořen hliníkovou konstrukcí s karbonovými komponentami, která měří celkem 8,5 metrů.

Podvozek je tvořen hliníkovou konstrukcí s karbonovými komponentami, která měří celkem 8,5 metrů.

Na rozdíl od toho jarního dosáhl podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Na rozdíl od toho jarního dosáhl podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Třetí velká společnost Boring Company, která se zapojí do vývoje dopravního systému na konceptu Hyperloop, patří samotnému Elonu Muskovi.

Třetí velká společnost Boring Company, která se zapojí do vývoje dopravního systému na konceptu Hyperloop, patří samotnému Elonu Muskovi.

Před dvěma měsíci vydal seznam devíti lokalit, kde by mohly vysokorychlostní tratě vyrůst. Najdeme mezi nimi Německo, Polsko, ale třeba také spojení Korsiky a Sardinie nebo Estonska s Finskem.

Před dvěma měsíci vydal seznam devíti lokalit, kde by mohly vysokorychlostní tratě vyrůst. Najdeme mezi nimi Německo, Polsko, ale třeba také spojení Korsiky a Sardinie nebo Estonska s Finskem.

Kapsle nízkotlakými trubicemi transportují lidi či jiný náklad rychlostí až 1 220 km/hod
Z Brna do Prahy bychom mohli v budoucnu cestovat vakuovou trubkou za čtvrt hodiny. To je ale ještě hodně vzdálená vize...
V zásadě je to jen trubka, uvnitř které je kapsle vznášející se na magnetickém polštáři
Duchovním otcem Hyperloopu je Elon Musk, sám se ale na vývoji nepodílí
22
Fotogalerie

355 km/h: Kapsle pro hyperloop od Elona Muska zase všem vytřela zrak

  • Vizi hyperloopu Elon Musk jen nastínil, ale výrobu nechal jiným firmám
  • Jenže teď všem ukázal, že jeho inženýři na hyperloopu také pracují
  • Hyperloop Elona Muska navíc dosáhl rychlostního rekordu

V druhém kole soutěže o nejrychlejší kapsli SpaceX Hyperloop sice před pár dny zvítězil německý tým WARR Hyperloop z mnichovské technické univerzity, jejichž podvozek z uhlíkových vláken dosáhl rychlosti 324 km/h, jenže jak už tomu v životě bývá Elon Musk opět všem vytřel zrak.

Jeho Tesla/SpaceX se sice z pochopitelných důvodů klání nezúčastnily (organizátorem soutěže byl SpaceX), nicméně Musk se nyní jen tak mimochodem pochlubil na Instagramu, jak se na testovacím a zhruba kilometrovém okruhu daří jeho inženýrům.

Stručně a bez zbytečné omáčky: Kapsle od inženýrů z Tesly a SpaceX dosáhla 355 km/h!

A co více, zdaleka se nepřiblížila svým konstrukčním limitům, podle Muskova příspěvku by totiž už v září mohla překonat hranici 500 km/h. To je přitom necelá polovina cílové rychlosti. Hypotetický hyperloopový vlak by se totiž jednou mělo pohybovat rychlostí okolo 1 200 km/h.

Než však do kapsle nastoupí první civilní pasažér, uplyne ještě hodně let. Teoretické plány a vize na komercializaci sice existují, nicméně vystřelit pomocí silných elektromagnetů uhlíkový korpus do kilometr dlouhého tunelu a postavit na stejném principu bezpečný a komfortní dopravní systém, který spojí třeba dvě vzdálená města, je něco úplně jiného.

Podívejte se, jak testovacím tubusem téměř prolétla kapsle německého týmu WARR Hyperloop:

Určitě si přečtěte

Články odjinud