355 km/h: Kapsle pro hyperloop od Elona Muska zase všem vytřela zrak

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 122

Názory k článku

04. 09. 2017 19:56

Žasnu kolik podobných příspěvků tady je ve stylu: "Jo to TGV touhle rychlostí dokázalo jet už před XY lety bla bla bla, kecám z hladu". Copak jste všichni na hlavu??? Já se jen blbě ptám, přitom odpověď vím - JASNĚ ŽE JSTE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2017 15:25

Jsem zvědavý jak se vypořádají se setrvačností, na to musí být dlouhá dráha na rozjezd, protože tohle vysoké zrychlení a brzdění je na člověka trochu moc. Hned vysvětlím každý objekt má setrvačnost, Newtonův zákon setrvačnosti zní takto: Těleso setrvává v klidu nebo pohybu rovnoměrném přímočarém jestliže na ně nepůsobí jiná tělesa nebo síly působící na těleso jsou v rovnováze. Co o jde? jde o to že pokuď člověk bude vystaven vysokému zrychlení může mu to ublížit, viz tento článek:https://www.novinky.cz/koktejl/382601-muz-nekoli... ... Pokuď chtějí Hyperloop s vysokou rychlostí musí udělat větší dráhu na rozjezd, jak jste viděli ve videu, ten Hyperloop odstartoval a zabrzdil poměrně rychle a mohlo by dojít k vysokému přetížení, pro člověka bez zátěžových testů na přetížení je hotový nesmysl, musejí ale počítat s tím že ten Hyperloop může být zatížený osobami na max a před odjezdem musí spočítat brzdnou dráhu aby zastavil ve stanici přesně. To je vše co jsem chtěl dodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD
02. 09. 2017 20:15

Nikde se nepíše jak v soutěži dopadly ČD s Pendolinem 160 km/h

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 09. 2017 12:31

Twl, mám v kapse telefon s výkonem co měli ještě nedávno superpočítače a nepotřebuju k tomu vlastní elektrárnu. Má takové rozlišení, že nevidím pixely. Mám s ním instantní přístup k informacím z celého světa včetně online video streamů, mohu si prohlížet satelitní snímky celé planety, ukazuje mi to moji polohu, naviguje mě to téměř kamkoliv a tady jsou přesto lidi co zcela vážně tvrdí, že nejsme schopni postavit dlouhou trubku a udržet v ní podtlak. Řekl bych, že si stále hodně lidí zaměňuje fráze"nejde to udělat" s "nevím jak to udělat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 09. 2017 10:05

Tady se kdekdo ofrňuje. Ale já chválím a říkám, Musku, tohle je správný směr, toho se drž. Na rozdíl od fantazírování o umělé inteligenci, kde jsi úplně mimo mísu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2017 21:41

355km/h to nám to teda zrak vytřeli...AGV 360km/h
MAGLEV 603km/hProč jen 355km/h? Protože roura jen pár stovek metrů? Proč roura tak krátká? Protože kovová a protože teplotní dilatace je potvora. A protože vyřešit dilataci trubky ve které je tlak blízký vakuu není sranda. A pak taky není sranda sehnat kompresor co to odsaje dřív než o příštích vánocích.Teď si představme tubus dlouhý 100, 200, 500km.... a co se stane když kolem půjde Franta s AK47 a udělá paf paf paf.... videí o účinku náhlé explozivní dekomprese je plný youtube. A hlídat stovky nebo časem i tisíce km trubek před takovým útokem bude vyloženě sranda hlavně v USA kde má zbraň každý ňouma. A že to opancéřují? A kdo to zaplatí??
A kde máme přechodové komory, protože bez nich cestující tak nějak nenastoupí a nevystoupí.... a co jejích spolehlivost? a co prvky oddělující nádraží od roury a jejich dlouhodobá spolehlivost, těsnost atd...je mnoho věcí, které nikdo neřeší a spíš se dělá že nejsou.... protože se ví že to bude prů....Takže za mě jen tahání peněz z investorů co si nedaj 2+2 dohromady
Vzali MAGLEV ze 70tých let, strčili to do roury a dělají z toho zázrak moderní vědy a techniky, přitom nedokázali zatím vůbec ale vůbec nic.až to bude lítat 1200km/h na aspoň 50km dlouhé trati a bude vyřešeno nastupování atd, pak se můžeme bavit. Myslím, že to ale bude za poměrně dlouhou dobu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 20:57

Inak epileptici z toho videa budu mat naozaj radost! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2017 16:20

Mne tieto muskoviny pripadajú ako nejaké slávnosti jehovistov! Samé AJeluja !
Pri tom do ukončenia vývoja chýbajú roky , ale oni by už chceli na budúci rok začať stavať trate.
Potom keď postaví 10-15 km okruh dosiahne rýchlosť 1000km/h , odvezie 1000 cestujúcich a všetci budú spievať chvalospevy a budú sa chcieť znovu odviesť, tak uverím aj ja ! Ale pochybujem. Len málo ludí bude znášať preťaženie pri štarte a zastavení. Skôr si myslím , že ludia budú z toho čuda vystupovať ako z retiazkového kolotoču na púti! Každý druhý bude blejt!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 14:53

Musk je žvanil a kecal.
Dokud nedotáhne alespoň jeden projekt do konce který by vydělával tak tu akorát nabízí vize.
O čem jenom já vím:
Má zvýšit výrobu Tesel.
Chce lítat do vesmíru a vracet funkční první stupeň.
Chce vozit turisty do vesmíru.
Plánuje kolonizaci Marsu.
V Austrálii slíbil postavit baterii.
V poušti má vyrábět baterie.
Teď chce ještě "metro".
Chce stavět nabíječky po celé zemi na Tesly.
Už začal připravovat náklaďák na elektriku.
A já nevím co ještě chce dokázat, zatím jen vím, že jde vždy s nataženou rukou za investory a chce pořád další prachy,
Jenže oni ho klidně vyrazí ze stávající pozice. A klidně najmou deset dalších lidí, hlavně aby se to už dotáhlo do konce a začalo to všechno vydělávat.
Podle mne je to letadlo, a ne elektrický, ale to co známe v Čechách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 12:18

Všechny tyhle Muskovi výmysly jsou jenom past na peníze naivních hlupáků, co se vyžívají ve steam punku nebo startreku. Model třetinové velikosti dosáhl téměř třetiny plánované rychlosti na kousky testovací dráhy, ó jaký to úspěch. V tom tunelu mu sice stačí jen snížený tlak, ale chci vidět jak vakuově čerpá trubku dlouhou stovky kilometrů a udržuje tam těsnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 11:31

TGV 574,8 km/h .Každého trkne, že je třeba překonat obyčejný vlak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 11:29

Hmmm.... takže se dostali lehce nad CESTOVNÍ rychlost vlaků TGV
To (zatím) na nějaké "vytírání zraku není".
Mimochodem, zmíněné TGV si to pelášilo už v roce 1990 rychlostí 515,3 Km/hod.
ZDROJ: https://cs.wikipedia.org/wiki/TGV... Někde mám ještě fotky z jejich návštěvy v Brně (byla to vééélká vlaková událost).
Takže stále má "zastaralý" kolejový systém značně "navrch".
Takže... udělejte (sakryš) konečně POŘÁDNÉ železniční koridory!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2017 11:12

A psychologa pro klaustrofobiky už objednali??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 11:00

300km/h davali Japonci uz pres 45 lety
( viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0inkansen... )Maji vse hotovo, vyzkousene, desitky let funkcni bez jedine nehody, tovarny co vlaky delaji .. vse jsem videl i zkousel na vlastni oci. Ale ne, porad nekdo musi vynalezat jiz vynalezene. Asi nikdo nema ani zaklady fyziky, aby si predstavil, co se ve vakuove trubce stane v pripade prolomeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2017 10:45

Prijde mi, ze cela ta kapsle dost vibruje.. Kamera skace ze strany na stranu.. Ze by nerovnost vodici listy nebo jen nejaky opticky klam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 10:40

No jo je potreba udrzovat hype...
JInak se nic prevratneho nebo noveho nedozvidame, protoze se prevratneho nic nestalo. Nejake zonglovani s rychlostmi o par kilometru vyssimi je neco tak duleziteho asi jako v dobach Blue Flame.
S takovyma clankama si muzete vytrit... zrak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2017 09:07

Zatím to jsou jen jednoduché "laboratorní" experimenty. Ať zkusí na nějaké delší trati nějaký pravidelný dlouhodobý provoz, a pokud možno s nějakými zatáčkami a převýšením, na které bude působit počasí - zima, mráz, teplo, horko, voda... Třeba mezi dvěmi továrnami v rámci testování pravidelně převážet materiál, nebo tak něco. Pravidelný provoz v běžných podmínkách je něco zcela jiného než jednorázový experiment. Ale ten pokus se jim povedl na jedničku, to musím uznat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 08:59

Jestli mi mělo tohle vytřít zrak, tak mi za chvilku vytře zrak i tramvaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2017 08:52

ok.. takze dosiahli nieco co denne dosahuju desiatky/stovky vlakov plne ludi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 08:42

Bude z toho zajímavá a rychlá potrubní pošta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2017 07:23

Mně to teda zrak nevytřelo. Je to jenom hračka na dosažení maximální rychlosti v kilometrové trubce. Srovnatelných výsledků dosáhne i parní katapult na desetinové dráze - ovšem s nekolikatunovou zátěží.
Zrychlení tělesa v trubici není rozhodně žádná nepřekonatelná technologická výzva. Otázka je, jak chtějí řešit ty nepřekonatelné problémy a že se k tomu ani nepřiblížili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor