60 let starý Rolls-Royce dostal elektrický pohon. Na jedno nabití ujede 480 kilometrů

Společnost Lunaz Design se již nějakou dobu zabývá přestavbou klasických automobilů na elektromobily. Jakkoliv kacířská může petrolheadům tato konverze připadat, nelze jim upřít smysl pro detail. Společnost má za sebou například povedenou přestavbu Jaguaru XK120, který má 375 koní a 700 N.m točivého momentu.

„Nyní je ten správný čas pro elektrický Rolls Royce. Odpovídáme tak na potřebu spojit krásný klasický design se spolehlivostí a udržitelností elektrického ústrojí. Více než kdy jindy nyní uspokojíme poptávky na čistou mobilitu v nejkrásnějších a nejluxusnějších autech v historii. Jsme hrdí na to, že můžeme vytvářet klasické vozy Rolls-Royce pro novou generaci,“ uvedl nyní David Lorenz, zakladatel společnosti.

Tak to vidíte. Už i klasické vozy původem z Derby mají své elektrické konverze. Společnost uvedla elektrický Rolls-Royce Phantom V z roku 1961 a Rolls Royce Silver Cloud, který byl prvním vozem značky, jehož karoserie se vyráběla přímo v továrně. Zákazníci se již pomalu můžou hlásit. Musí si ale pospíšit, protože jich celkově vznikne jen 30.

Levná sranda to pochopitelně není. Model Silver Cloud vyjde na 350 tisíc liber (10.199.000 Kč) a Phantom na 500 tisíc liber (14.570.000 Kč). Za tuto hodně vysokou sumu dostanou majitelé baterii o kapacitě 120 kWh, která na jedno nabití vystačí k ujetí 480 km. Nutno podotknout, že kvůli těmto vozům „zemřou“ ty původní.

Některé společnosti si auta staví od základu, Lunaz ale ne. Klasické staré vozy vezme, oholí je na kost, naskenuje do 3D modelu, kompletně zrenovuje a až poté započne inženýrské práce s elektrickým ústrojím. Kožené čalounění si Lunaz vyrábí v rámci firmy. Fantazii se pak meze nekladou. 

Zákazník si může vybrat jakoukoliv barevnou kombinaci a vymýšlet si výbavu do nekonečna, podobně jako u výchozích modelů. Podrobné informace o pohonném ústrojí a dynamických parametrech jsou gentlemansky skryty. Lunaz ale ubezpečuje, že z kultivovanosti projevu původních vozů nic nezmizelo.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (24) Další článek: Týden mobilně 545: Epická válka s Applem a dvě diskutabilní technologie

Témata článku: Elektromobily, Rolls-Royce, Elektrický pohon, Vůz, Zakladatel společnosti, Rolls Royce, Přestavba, Jaguar, Konverze, Gentleman, Ústrojí, Rolls-Royce Phantom, Nabití, Roy, Starý, Elektrický, Karo



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
U filipínského ostrova Luzon se na obloze objevilo něco neznámého. Mohla by to být nová čínská vzducholoď

U filipínského ostrova Luzon se na obloze objevilo něco neznámého. Mohla by to být nová čínská vzducholoď

** Na internetu se objevily snímky něčeho, co by mohla být vzducholoď určená k dlouhodobým letům ve velkých výškách ** Tento objekt se pohyboval v blízkosti západního pobřeží filipínského ostrova Luzon ** Vzhledem k okolnostem by mohlo jít o moderní čínskou vojenskou vzducholoď

Stanislav Mihulka
VzducholoďVojenství
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2