60 let starý Volkswagen s motorem ze stíhačky překonal rychlost 482 km/h

  • Brit Perry Watkins přidělal na pickup Volkswagen T2 vyřazený motor ze stíhacího letounu
  • S takto vylepšeným automobilem překonal hranici 482 km/h
  • Celý projekt ho přišel na cca 1,5 milionu Kč

Chcete mít nejrychlejší auto, které lze používat i mimo závodní dráhu? Připravte si jeden a půl milionu korun, šedesát let starý Volkswagen T2 pickup a vyřazený motor ze stíhacího letounu. Alespoň tak to udělal Perry Watkins.



Ten je v automobilovém průmyslu známou tváří. V minulosti vytvořil jak nejmenší, tak i nejnižší auto, s nímž vás pustí na silnici. Byl i za vynálezem pojízdného jídelního stolu, jenž se oficiálně stal nejrychlejším kusem nábytku na této planetě. Na konci roku 2012 se však vynálezce rozhodl tyto pojízdné miláčky prodat, aby měl dostatek prostředků na tvorbu své nejnovější šílenosti.

Na té začal 55letý Brit pracovat před 5 lety. Nejprve si sehnal robustní vůz – pickup Volkswagen T2 z roku 1958, který získal od oklahomského farmáře s přezdívkou Whiley. Na jeho počest nese automobil název Oklahoma Willy.

Po kompletní přestavbě VW (z původního vozu zbyly jen dveře a šasi) přišlo na řadu hledání (a také nezbytná úprava) vhodného motoru. Výběr nakonec padl na 350 kilový Rolls Royce 1986 Viper 535 pocházející z britského stíhacího letounu BAC 167 Strikemaster. S tím pomohl Perryho kamarád a nadšenec do proudových motorů Justin Woolgar.



V dubnu 2017 se Watkins konečně odhodlal auto vyzkoušet. Vybral si k tomu svůj „domácí“ okruh Santa Pod. Ale i po utracení 1,5 milionu korun, které šly na vývoj tohoto stroje, byl nervózní:

„Neměl jsem tušení o tom, jak bude Volkswagen reagovat. Je nutné vzít na vědomí, že je aerodynamický asi jako cihla. Bál jsem se, že se vůz vymkne kontrole a převrátí se na stranu.“

Nakonec však vše dobře dopadlo a díky 5000 koňských sil překonal tento automobil hranici 482 km/h. Perry, jenž si připadal jako by byl připoután k obří světlici, doufá, že se s tímto kouskem dostane do Guinessovy knihy rekordů. I když absolutní rychlostí limit nepřekonal, mohl by vyhrát v kategorii nejrychlejšího dopravního prostředku, kterému je povoleno ježdění po silnici. Watkinsem upravený Volkswagen má totiž v kufru zabudovaný i obyčejný motor.



Perryho Watkinse a jeho nejnovější káru můžete vidět na vlastní oči. Stačí navštívit anglický závodní okruh Santa Pod. V roce 2017 by se tam tento báječný muž na šíleném stroji měl objevit hned několikrát.


Zdroj: Oklahoma Willy

Témata článku: Technika, Automobily, Doprava

17 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dolph1888 20. 5. 2017 10:12:12
    Ale jo, líbí se mi to. Jen mě takové věci (nemluvím o pesimismu,...
  • Yarda 20. 5. 2017 9:23:58
    Nevím, jak se to dělá dnes, dřív se poměrně běžně používaly olétané motory...
  • kapitan Hou Lee Fuk 20. 5. 2017 3:18:20
    Přidejte do miga 15 motor že škodovky a neujede ani centimetr
Určitě si přečtěte

Škoda Element nemá střechu ani dveře a jezdí na elektriku. Je to úžasné auto!

Škoda Element nemá střechu ani dveře a jezdí na elektriku. Je to úžasné auto!

** Studenti vytvořili Škodu Element, unikátní elektrický kabriolet ** Auto vzbudilo nadšení, vyrábět se ale nebude ** Je malé, mrštné a ideální na letní projížďky

Včera | Polesný David | 9

Samořízená auta nebudou muset najet miliardy kilometrů, aby se naučila řídit. Vědci vymysleli jednodušší řešení

Samořízená auta nebudou muset najet miliardy kilometrů, aby se naučila řídit. Vědci vymysleli jednodušší řešení

** Aby byla auta zcela autonomní, musí najet miliardy kilometrů v reálném provozu a situacích ** Vědci ale našli způsob, jak vše zjednodušit a snížit nutný počet najetých kilometrů ** Nároky se sníží až o 99,9 %

22.  6.  2017 | Javůrek Karel | 2

Rozhovor se šéfem IT ve Škodovce: Největší pochvalou pro nás je, když si nikdo nestěžuje

Rozhovor se šéfem IT ve Škodovce: Největší pochvalou pro nás je, když si nikdo nestěžuje

** Mladoboleslavská automobilka má jedno z největších výpočetních center v Evropě ** Obsahuje superpočítač na simulace i obří datová úložiště ** V IT oddělení Škodovky pracuje 350 lidí

22.  6.  2017 | Spěšný Jan

Oko na obloze SkEye má neuvěřitelný přehled o dění na zemi

Oko na obloze SkEye má neuvěřitelný přehled o dění na zemi

** Na letošním Pařížském aerosalonu se mj. představí revoluční systém SkEye WAPS ** Toto Oko na obloze zajistí přehled o situaci v terénu o rozloze 80 kilometrů čtverečních ** Jeho součástí je i plně programovatelný výstražný systém a další vychytávky

22.  6.  2017 | Mihulka Stanislav | 5