NASA | Raketa

7500 tun v pohybu: NASA vyvezla odpalovací plošinu pro raketu SLS

• NASA vyvezla na startovací komplex LC-39B Mobilní odpalovací plošinu pro raketu SLS
  • První start rakety proběhne v roce 2020
  • SLS bude do vesmíru vynášet loď Orion

NASA v současné době pracuje na nové super raketě SLS, která by měla do vesmíru dopravovat náklad i kosmickou loď Orion. První start se očekává v roce 2020 a přípravy jsou tak už v plném proudu.

Raketa SLS bude startovat ze startovacího komplexu LC-39B. Dříve z tohoto místa startovaly rakety Saturn V k Měsíci. Později využíval startovací komplex americký raketoplán. Sousední komplex 39A dnes využívá SpaceX. Do vesmíru odtud odstartovala třeba raketa Falcon Heavy s vozem Tesla.

Na konci srpna dopravil pásový přepravním na startovací komplex 39B k testům Mobilní odpalovací plošinu (Mobile Launcher Platform) s odpalovací věží.

Věž má výšku 119 metrů, což je skoro dvojnásobek výšky Petřínské rozhledny. Hmotnost celého kolosu je 4 762 tun. Věž bude raketě poskytovat veškeré zázemí – napájení, komunikaci apod. Rovněž disponuje ramenem, kterým se astronauti dostanou do lodi Orion.

Věž byla původně stavěna pro rakety Ares, které měly dopravit člověka na Měsíc. Program Constellation prezidenta George Bushe byl ale po nástupu nové administrativy zrušen.

Váš názor Další článek: Tip: Nelíbí se vám nový vzhled Chromu? Vypněte si ho

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, Měsíc, NASA, Raketa, Falcon Heavy, Saturn, Plošina, Orion, Věž, Současná doba, Tesla, Loď, Celý kolos, George Bush, Startovací komplex, Americký rak, Kosmická loď, SLS, Ares, Start raket, Zázemí, Komplex, Americký raketoplán

Samořídicí auto jezdilo po silnicích už v roce 1993. Nemělo radar ani GPS

** Myslíte, že vývoj autonomních vozidel je záležitostí aktuálního století? ** Již před 25 lety Bosch předvedl první autonomní auto ** Historie však sahá ještě o něco hlouběji

Mírumilovná Pilsneria čelila největšímu kybernetickému útoku v dějinách

** Počítačové systémy Pilsnerie kolabují! ** Nejprve zaútočil hurikán Mozkyto, pak Sauronia ** Naštěstí jen během cvičení Cyber Czech 2018

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

** Acer Predator Helios 500 je poctivý velký herní notebook ** platforma AMD zdatně konkuruje tandemu Intel+Nvidia ** Srovnání nevyznívá jednoznačně