8 nejrychlejších dopravních prostředků, ve kterých se můžete svézt. Teoreticky...

• Vesmírem, ve vzduchu, na zemi i ve vodě. Všude se chceme dopravovat co nejrychleji
  • Podívejte se na rekordní stroje, ve kterých se kdy svezl člověk

Ve vesmíru: Apollo 10

Rychlost: 39 897 km/h

Úplně nejrychlejším strojem s lidskou posádkou je pochopitelně raketa, respektive raketou vynesená kosmická loď. V Guinessově knize rekordů drží v tomto ohledu prvenství americká mise Apollo 10, která byla generálkou před přistáním na Měsíci. Zatímco ostatní vesmírné lety s lidskou posádkou končí na orbitu Země, loď mise Apollo 10 musela vyvinou ještě vyšší rychlost, aby překonala gravitaci země a mohla putovat směrem k Měsíci. Ze všech měsíčních misí byla nejrychlejší a trojčlenná posádka se hnala rychlostí téměř 40 tisíc km/h.

Apollo 10 před odletem, 11. března 1969
Váš názor Další článek: Zázračný grafen se dostává blíže k průmyslové výrobě, vědci ho dokáží vyrobit tisíckrát více

Témata článku: Technologie, Technika, Doprava, Vlaky, Rychlovlak, Arsen, Raketový motor, SVE, Nejrychlejší stroj, Boat, Trojčlenná posádka, Foto kniha, 222, Apollo 11, Vodní hladina, První let, Kosmická loď, Kluzák, Aerodynamický tvar, Wind, Thrust, Mach, Tryskový motor, Rychlý pohyb, Testovací jízda

Recenze hry FIFA 22. Fotbal nové generace

Návrat na zelený pažit pro novou sezónu dorazil se spoustou novinek a udělal ze série FIFA zážitek blížící se fotbalu, jako nikdy dříve.

Martin Havel