Technika | Doprava

8 nejrychlejších dopravních prostředků, ve kterých se můžete svézt. Teoreticky...

• Vesmírem, ve vzduchu, na zemi i ve vodě. Všude se chceme dopravovat co nejrychleji
  • Podívejte se na rekordní stroje, ve kterých se kdy svezl člověk

Ve vesmíru: Apollo 10

Rychlost: 39 897 km/h

Úplně nejrychlejším strojem s lidskou posádkou je pochopitelně raketa, respektive raketou vynesená kosmická loď. V Guinessově knize rekordů drží v tomto ohledu prvenství americká mise Apollo 10, která byla generálkou před přistáním na Měsíci. Zatímco ostatní vesmírné lety s lidskou posádkou končí na orbitu Země, loď mise Apollo 10 musela vyvinou ještě vyšší rychlost, aby překonala gravitaci země a mohla putovat směrem k Měsíci. Ze všech měsíčních misí byla nejrychlejší a trojčlenná posádka se hnala rychlostí téměř 40 tisíc km/h.

Apollo 10 před odletem, 11. března 1969
Váš názor Další článek: Zázračný grafen se dostává blíže k průmyslové výrobě, vědci ho dokáží vyrobit tisíckrát více

Témata článku: Technologie, Technika, Doprava, Vlaky, Rychlovlak, Arsen, Testovací jízda, Andy Green, Osmiválec, 222, Mach, Mise apollo, Trojčlenná posádka, Kus techniky, Rolls-Royce, Raketový motor, Sucho, Poháněný stroj, Wind, Rolls Royce, Jednorázový experiment, M/s, Nejrychlejší stroj, Guiness, Kluzák

Jak si pročistit disk ve Windows bez instalování dalších programů

** K vyčištění disku ve Windows nepotřebujete nástroje třetích stran. ** Postačíte si i s obyčejným nastavením. ** Zvolit si můžete i automatické promazávání dat.

Vědci vytvořili jazykovou neuronovou síť, která se přibližuje člověku. Je tak dobrá, že se ji bojí zveřejnit

** Naučilo se to číst ** Naučilo se to rozebírat text ** A nakonec se to i naučilo psát fiktivní články na libovolné téma

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“

** Číně roste sebevědomí ** Nedávno uvedla, že její nové hypersonické střely mohou potopit velké letadlové lodě US Navy ** Podle komentátorů Čína nejspíše takové střely má, i když není jasné kolik

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout