Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy. Nový supersport F8 Tributo s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB.

Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy. Nový supersport F8 Tributo s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB.

Ferrari představilo nový model  Ferrari F8 Tributo . Ač se to teď všude jinde hemží elektromobily, tenhle snový spoťák pohání extrémně výkonný osmiválec s pořádným zvukem. 

Ferrari představilo nový model Ferrari F8 Tributo. Ač se to teď všude jinde hemží elektromobily, tenhle snový spoťák pohání extrémně výkonný osmiválec s pořádným zvukem. 

10
Fotogalerie

A pak zamrzne peklo. Ferrari slíbilo první elektromobil na rok 2025

Kult jménem Ferrari vyrostl na spalovacích motorech a dlouho to vypadalo, že nehodlá podlehnout elektrifikaci, ale teď mění názor. S novým vedením přichází příslib postavit první výhradně bateriemi poháněný vůz za čtyři roky.

Novinku oznámil předseda představenstva Ferrari John Elkann na valné hromadě. „Disciplinovaně pokračujeme v naší strategii elektrifikace,“ prohlásil Elkann, který je pokračovatelem rodu Agnelliů, zakladatelů automobilky Fiat, mateřské společnosti Ferrari. „Naše interpretace a aplikace těchto technologií v automobilovém sportu i na silničních vozidlech je obrovskou příležitostí, jak přiblížit jedinečnost a vášeň značky Ferrari novým generacím,“ dodal. Žádné podrobnosti o připravovaném elektromobilu ale nezveřejnil.

Nový ředitel, nový přístup

Generální ředitel Ferrari Louis Camilleri, který přišel do Ferrari v roce 2018, elektromobil se vzpínajícím se koněm ve znaku odmítal. „Mnoho našich zákazníků si stěží dokáže představit opravdové Ferrari, které by bylo plně elektrické,“ prohlásil například v roce 2019. Loni už poněkud smířlivěji uvedl, že se nemyslí, že by Ferrari kdy vyrábělo pouze elektromobily a vyloučil, že za jeho života by automobilka vyráběla byť polovinu vozů jako elektromobily. Nyní je Camillerimu 66 let.

Camilleri byl z funkce odvolán v závěru loňského roku. Nového šéfa automobilka stále hledá. Elkann nyní prohlásil, že proces výběru generálního ředitele zrychluje, a že každý z kandidátů ve zúženém výběru má technologické znalosti nezbytné k tomu, aby dokázal vést Ferrari.

Podrobný plán svého rozvoje chce Ferrari představit příští rok. V roce 2022 také automobilku čeká řada důležitých premiér. Ferrari by například mělo představit své vůbec první vozidlo kategorie SUV, nazvané Purosangue. Elkann slibuje, že půjde o „něco opravdu mimořádného“. Italský výrobce přitom v tomto ohledu dohání konkurenci, firmy jako Lamborghini nebo Aston Martin už totiž vozy kategorie SUV v nabídce mají.

Určitě si přečtěte

Články odjinud