A přece se točí. Galileo Galilei měl narozeniny, darem dostal planetu u naší nejbližší hvězdy

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

20. 02. 2022 10:11

Bylo by užitečné si zjistit na základě jakych výroků byl Brunno, katolický kněz a mnich, upálen. Za postavení planet a slunce pravděpodobně ne. Špatná, kopírovací "novinarina".

19. 02. 2022 19:51

Doba, kdy se vědci naposledy zabíjeli pro své vědecké názory zase nebyla tak vzdálená - pokud se tedy díváme globálně na celou Zemi a počítáme i řádění "soudruhů rudých gardistů" v průběhu "kulturní revoluce" v Čínské lidové republice.Paradoxně v té době byli zabíjeni lidé i za to, že například jen vyučovali vědecké teorie Einsteina, který byl vnímám jako "nepřítel lidu" a "buržoázní imperialista".Celé to začalo už v roce 1966: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kulturn%C3%AD_revoluce... Mimochodem dostatečným důkazem o "nepřátelství k lidu" byla tehdy třeba jen samotná znalost cizího jazyka a vlastnictví cizojazyčných nebo "zakázaných" knih.Než jsem se o tom dozvěděl, tak jsem si myslel, že s tím, jak je dnes situace ohledně vyjadřování ve veřejném prostoru ošemetná a jak člověka jeden špatný komentář nebo pouhý lajk může odstavit od úspěšné kariéry; tak že když se budu pod svým jménem veřejně vyjadřovat pouze ke své odbornosti - programování, vývoji a IT technologiím, že se mi nic nikdy nemůže stát. Protože nikdo nikdy neměl problémy například za matematický vzorec nebo kus kódu. 2 + 2 = 4 přece nemůže nikomu vadit a platí to v každém režimu...No... Pak jsem se dočetl právě o čínské kulturní revoluci a o množství lidí, kteří zařvali za E=mc² a jak je vidět, i pouhé matematické vzorce mohou člověka dostat na popraviště.